Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas paistinpannusta pinnoite kulunut, mites valurautapannu?

Vierailija
08.08.2024 |

Innokkaana kokkailijana harmittaa, ettei paistinpannujen pinnat pysy kovin montaa vuotta hyvinä, mietityttää myös ruokaan irtoava pinnoite.

En ole koskaan edes kokeillut valurautapannun käyttöä, nyt saa kertoa plussat ja miinukset (muu kuin paino?)

Onko teillä ihan arkikäytössä, tuleeko paistopinnasta parempi, kuin tavallisella pinnoitetulla?

Nämäkin tiedot löytyisivät googlettamalla, mutta kai tänne palstan negatiivisten aiheiden ja provoiluiden sekaan mahtuu vähän kotitalouttakin? ;) 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliterästä moni suosittelee. Huonot puolensa toki silläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä paistaa. On hyvä olla ainakin 2 paistinpannua.

Vierailija
4/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa hyvän paistinpannun, vaihtoehtoja on kaksi. Valurauta tai hiiliteräs. Niiden ainoa huono puoli on paino.

Vierailija
5/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta ehdottomasti. Sitä pitää käsitellä ensin niin voi sen jälkeen paistaa mitä tahansa. Minä paistan kananmunista lähtien samalla pannulla.

Vierailija
6/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannu siltä varalta jos tulee murtovarkaita niin saa lätkästyä kotirauhan nimissä.

Vierailija
7/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mummon vanha valurautapannu, en tiedä kuinka vanha mutta kymmeniä vuosia jokatapauksessa. Rakastan sitä pannua ja käytän kaikkeen mihin voin, harmillisen pieni se on joten ihan kaikkea ei voi paistaa mutta käytän kyllä melkein päivittäin. 

Vierailija
8/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nimetä/ linkittää hyväksi havaitun pannunsa, vaihtoehtoja kun on kaupassa varsin paljon.

Vierailija
9/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki rosteripannu ja opettele käyttämään sitä - muuta pannua et sitten tarvitsekaan.

T: työkseen paistava

Vierailija
10/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan yhden valurautapannun ostettiin se joskus seitsemänkymmentäluvulla. On luotettava.

Pesukoneeseenhan sitä ei laiteta eikä oikeastaan edes pesuaineella pestä.

Pahemmat pohjaanpalamiset saa pois kiehauttamalla siinä ruokasoodaa.

Sen ohella olen tullut käyttäneeksi satoja teflonpannuja halpoja ja kalliita.

Vierailija
11/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla valurautapannu ollut 20 vuotta. On hyvä, painava tietty. Paistan pannulla kaiken, lätyt, tortillat, pyttipannut, pihvit jne. Hiiliterästä olen suunnitellut, mutta en ole päässyt vielä sanoista tekoihin. 

Vierailija
12/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö se induktioliedelle?

Vierailija
13/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki rosteripannu ja opettele käyttämään sitä - muuta pannua et sitten tarvitsekaan.

T: työkseen paistava

Mulla on rosterisia ja hiiliteräspannu on käytännössä pölyttymässä kaapissa. Pinnoitettuja ei ole yhtään. 

Vierailija
14/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hyvän paistinpannun, vaihtoehtoja on kaksi. Valurauta tai hiiliteräs. Niiden ainoa huono puoli on paino.

Hiiliteräspannuhan on hyvin kevyt, mutta pinnoittamattoman löytäminen ei ole helppo tehtävä.

Olen valurautapannun kannalla, mutta kannattaa pitää silmät auki kirkaspintaisten hiiliteräspannujen varalta.

Vierailija
15/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutisen vuotta ollut keraaminen greenpan eikä näy juurikaan kulumaa. Maksoi muistaakseni 30-40€ prismassa, joten ihan tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
16/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannu on hyvä koska se on kuuma ja kestävä, eikä siitä irtoa mitään kemikaaleja pinnoitteesta.

Se on huono koska pannu on kuuma ja raskas  pidellä ja se pitää manuaalisesti pestä, kuivata ja öljytä käytön jälkeen.

Plussat ovat kuitenkin suurempia kuin miinukset. Ei sovi laiskalle, joka jättää pannun hoitamatta.

17/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannut ruostuu ja niitä on vaikea pitää puhtaana. Niin kummalliselta, kuin se kuullostaa, niin oarhaimman paistinpannuni olen vähän päälle kympillä ostanut Lidlistä. On heidän omaa sarjaansa. Vaalean turkoosi. Pinnoitettu ja voi silti pestä tiskikoneessa. Ei pala pohjaan. On aika raskas, vaikka on luullakseni teflon tai sitten se teidän mainitsema joku hiilikuitujuttu. Vitsillä ostin, mutta on ihan paras paistinpannu ikinä.

Vierailija
18/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautapannu on mulla ollut käytössä nyt 10 vuotta. Ja on mitä parhain.

Käytän niin paljon happamia tuotteita paistossa ettei hiiliteräs käy. Muuten se olisi kai parempikin.

Vierailija
19/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta on hyvä ja ikuinen, jos et rasvaa pelkää käyttää. 

Hiiliterästä moni suosittelee, mutta äitini osti kalliin, hoiti sitä tunnollisesti tismalleen ohjeiden mukaan, ja silti se oli todella hankala käytössä. Ei kokkaamisen sellaista pidä olla. 

Vierailija
20/78 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosteri ja valurautapannu. Muita ei tarvitse.

pitää vaan opetella rosteria käyttämään ja valurautapannua pesemään oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme