Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gen Z:stä on kasvamassa apaattinen ja nihilistinen sukupolvi joka ei halua tehdä töitä

Vierailija
08.08.2024 |

Gen Z kokee että elämä on merkityksetöntä ja että millään mitä he tekevät ei ole vaikutusta eikä palkitsevaa. Ja yhä suurempi osa nuorista lopettaa töissä ja antavat toivottomina periksi.

Ehkä Gen Z:n pitäisi katsoa itseään peiliin, ottaa vastuu itsestään ja ryhdistäytyä sen sijaan että syyttävät omasta jamastaan ja tuntemuksistaan omia vanhemipiaan, yhteiskuntaa, työnantajia ja poliitikkoja.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa täällä hölmölässä töitä haluaisi tehdä? Palvelut huononee, veroaste on naurettavan korkea, asuminen hinta hipoo pilviä, ruoka on Euroopan kalleinta, polttoaine myös Euroopan korkeimpia. Samaan aikaan lennätetään etelästä ihmisiä Suomeen elämään verorahoilla.

Saatte tehdä töitä ihan keskenänne. Toivottavasti rahoittaja rooli kelpaa!

Vierailija
162/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve, fiksu ja nuori nainen. 35 vuotias. Normaali elämä on kaukainen unelma. Töihin ei pääse koskaan, kaikki on kallista, kaikki haluavat olla itekseen ja elää itekseen.

Elämässä ei ole mitään merkitystä. En koe mielihyvää mistään, kaikki on nähty jo. Lenkeilty on jo tuhansia kertoja. Ylipäätään en halua elä nykyajassa. Oksettaa tasan tarkkalleen kaikki! Kaikki on mennyt sairaaksi, merkityksettömäksi.

Yksinäisyys on kroonistunut koska en tasan tarkkalleen löydä yhtäkään ihmistä joka ajattelisi kuin minä.

Kontrolli yhteiskunta. Ei saa vapaasti tehdä töitä eikä toteuttaa ittensä. Uumediilerit sen kuin porskuttavat eteenpäin ja tuhoavat nuoriso. Auta armias jo mä sit haluun kanoja pihalle ja ruveta munia myymään. Silloin on kaikki Valvirat kimpussa.

Kansa ei vaa herää tähän sairaaseen ympäristöön. Kaikki vaa lampaana uskovat kaikkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei enää mahdu yhteiskuntaan. 

Vierailija
164/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että nykyinen orjajärjestelmä kaatuu, kukaan ei kestä tätä paitsi boomerit.

No siirrytään siihen että jokainen saa pienen maapaikan ja on itse velvollinen elättämään itsensä sen tuotolla.

40 eekkeriä ja muuli ?

Vierailija
165/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen GEN X mutta olen samoilla linjoilla. Kyllä elämässä pitää joku järki ja mielekkyys olla. Se on ensimmäinen asia. Työt ja perheet ym on sekundaarisia sillä ei niistä ole itsetarkoitukseksi.

Mikä on mielestäsi mielekästä ja järkevää elämää, jos esim työ ja perhe eivät sitä tuo? 

Vierailija
166/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että nykyinen orjajärjestelmä kaatuu, kukaan ei kestä tätä paitsi boomerit.

No siirrytään siihen että jokainen saa pienen maapaikan ja on itse velvollinen elättämään itsensä sen tuotolla.

Muuten hyvä, mutta jos tähän mennään, 90 prosenttia nykysuomalaisista kuolisi nälkään ja kylmyyteen. Eivät yksinkertaisesti kykene tuollaiseen elämään.

Vierailija
167/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skibidi toilet on paras

Vierailija
168/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. Seuraava sukupolvi koostuu taas meidän äksien kaltaisista superihmisistä (jos joku saa edes lapsia aikaiseksi).

Voi luoja. Seuraava noiden gen z jälkeen on gen alpha ja ne ei osaa edes lukea. Ne ei kunnioita kouluissa opettajia eivätkä osaa olla ilman laitteita lainkaan. Ovat ensimmäinen sukupolvi joka on koko elämänsä viettänyt älypuhelinten parissa. 

Nämäkin viat ovat edellisten sukupolvien aiheuttamia. Kuka salli, että koulussa pitää olla älypuhelin opetuskäytössä ja opettajalla ei saa olla auktoriteettiä? Opetushallitus tietenkin eli 50-60-luvulla syntyneet. Sieltä ne syyt löytyvät Pisa-tulosten laskuun.

Vierailija
169/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä ihminen mahu enää elää tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
170/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta jos tähän mennään, 90 prosenttia nykysuomalaisista kuolisi nälkään ja kylmyyteen. Eivät yksinkertaisesti kykene tuollaiseen elämään.

Ei siihen ennenkään ole sen ihmeemmin kyetty. Ihmisiä kuoli ennen paljon ja ennenaikaisesti, nälkä ja kylmyys olivat lähes aina läsnä. Eikä tuollainen kurjuus jalosta ihmisistä hyviä lähimmäisiä, vaan tuo esiin pahimmat puolet. 

Vierailija
171/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terve, fiksu ja nuori nainen. 35 vuotias. Normaali elämä on kaukainen unelma. Töihin ei pääse koskaan, kaikki on kallista, kaikki haluavat olla itekseen ja elää itekseen.

Elämässä ei ole mitään merkitystä. En koe mielihyvää mistään, kaikki on nähty jo. Lenkeilty on jo tuhansia kertoja. Ylipäätään en halua elä nykyajassa. Oksettaa tasan tarkkalleen kaikki! Kaikki on mennyt sairaaksi, merkityksettömäksi.

Yksinäisyys on kroonistunut koska en tasan tarkkalleen löydä yhtäkään ihmistä joka ajattelisi kuin minä.

Kontrolli yhteiskunta. Ei saa vapaasti tehdä töitä eikä toteuttaa ittensä. Uumediilerit sen kuin porskuttavat eteenpäin ja tuhoavat nuoriso. Auta armias jo mä sit haluun kanoja pihalle ja ruveta munia myymään. Silloin on kaikki Valvirat kimpussa.

Kansa ei vaa herää tähän sairaaseen ympäristöön. Kaikki vaa lampaana uskovat kaikkeen.

Ikäväähän teillä kaksin olisi, jos löytäisitte toisenne. " en tasan tarkkalleen löydä yhtäkään ihmistä joka ajattelisi kuin minä."

Vierailija
172/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen ennenkään ole sen ihmeemmin kyetty. Ihmisiä kuoli ennen paljon ja ennenaikaisesti, nälkä ja kylmyys olivat lähes aina läsnä. Eikä tuollainen kurjuus jalosta ihmisistä hyviä lähimmäisiä, vaan tuo esiin pahimmat puolet. 

Miten nykyinen helppo elämä on jalostanut ihmisistä hyviä lähimmäisiä? Ihmiset ovat täysin ulapalla ja riidanhaluisia. Ennen piti tehdä fyysistä työtä elääkseen, nykyään ei tarvitse tehdä mitään, mutta silti päänupit ei kestä.

Vierailija
173/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo mä en jaksa oon ihan cooked somest ja skolestressit et mun scoret on ihan womp womp

Vierailija
174/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylapset tietävät että heitä ei saa kurittaa fyysisesti. Jos pidän paikoillani riehuvaa lasta, niin lapsi huutelee että "Minä soitan lastensuojeluun" Vanhemmilla ei ole enää keinoja, ennen riitti jo se uhka että vanhempi voi kurittaa mutta nykylapset tietävät että sitä uhkaa ei ole. Tosin on varmasti vielä perheitä joissa käydään käsiksi enkä sano että se olisi oikein. Keinot vaan on niin vähissä.

Vierailija
175/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tuo Gen Z sitä putlerin armeijaa? Z!!!

Vierailija
176/176 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos antaisit niitä töitä sitten? Ei sulla ole oikeutta valittaa kun työpaikkoja ei yksinkertaisesti vain ole riittävästi.