Gen Z:stä on kasvamassa apaattinen ja nihilistinen sukupolvi joka ei halua tehdä töitä
Gen Z kokee että elämä on merkityksetöntä ja että millään mitä he tekevät ei ole vaikutusta eikä palkitsevaa. Ja yhä suurempi osa nuorista lopettaa töissä ja antavat toivottomina periksi.
Ehkä Gen Z:n pitäisi katsoa itseään peiliin, ottaa vastuu itsestään ja ryhdistäytyä sen sijaan että syyttävät omasta jamastaan ja tuntemuksistaan omia vanhemipiaan, yhteiskuntaa, työnantajia ja poliitikkoja.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että nykyinen orjajärjestelmä kaatuu, kukaan ei kestä tätä paitsi boomerit.
No kysymys kuuluu, mitä tulisi tilalle, paitsi vielä pahempi orjajärjestelmä?
Omaisuus kasaantuu koko ajan harvempiin käsiin. Jos köyhistä taviksista ei ole hyötyä edes työmuurahaisina, niin mitä veikkaat, että meille tapahtuu?
Veikkaan että perustarpeistamme huolehditaan ja rakennamme itse elämiemme mielekkään sisällön. Katsos kun rikkaan omistuksilla ei ole arvoa, jos joku ei kadehdi niitä. He eivät elä siitä rikkaudesta vaan kateudesta, mitä aiheuttavat muissa
Länsimaat ovat yksi iso basaari matkalla tuhoon.Kun Islam on Euroopan valtionuskonto lähi tulevaisuudessa,niin silloin ei ole nykyisenlaista sosiaaliturvaa enää jäljellä.Olen vela joten ihan sama minulle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että nykyinen orjajärjestelmä kaatuu, kukaan ei kestä tätä paitsi boomerit.
Et sitten ole huolissasi tulevasta valvontakontrolli-orjuudesta? Meinaat että vapauden auvo siellä sinua odottelee?
Miten vaikeaa on käsittää että itse tehdyllä rahalla ostetaan muuta riippumattomuutta?
Ette te oikeasti voi olla noin tyhmiä, ettehän.
Näyte gen-Z:n "huumorista", näyttää minusta kuin joltain surrealistisen kubistiselta tekeleeltä, tai joltain...
^- Gen-Z mielipuuhassaan, makaamassa apaattisena lattialla.
Itse taas ajattelen, että nuorissa on tulevaisuus. Olen täysin nuorten puolella, nyt ja jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että joka ainoan sukupolven kohdalla lännessä on sanottu, että ne on ihan paskoja. Joka ainoan, koska sukupolvi on erilainen, eikä se noudata jotain mennyttä kaavaa, se on paska ja hyödytön.
Silti esim Usassa työttömyysprosentti hipoo jo lähes nollaa, mutta aivan paskoja ovat kaikki, ei muuta kuin jankkaus ja jankutus käyntiin. Usassa on töitä ja niitä tehdään, Suomessa ei ole töitä, hallitus on kyvytön luomaan työpaikkoja.
2021 pörssiin listautui 26 yritystä kolmella parempi kurssi kuin listautuessa oli 0 korot ja velkarahaa,miten meni samoin kuin kaikki Sannan hallituksen touhut,päin helvettiä.
Boomerit ovat aiheuttaneet nykyiset ongelmat ja kurjuuden. On jokseenkin ymmärrettävää, että monilla on nykyään nihilistinen asenne elämään. Boomerit loivat globalistisen hirviön, josta kehittyi monikulttuurinen hornan kattila. Nyt Zoomerit joutuvat siivoamaan edellisten sotkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nuoria motivoi edes se että kuudenkympin jälkeen pääsee eläkkeelle jolloin vapaa-aika lisääntyy ja jos on säästänyt rahaa eikä rehnyt työiässä mitään turhaa ja ylimääräistä niin on myös käytössä enemmän rahaa kuin nuorena?
Mitä vapaa-ajalla tekee enää silloin? Vapaa-aika on arvokkainta sinne jonnekin 30v asti.
Näin eläkkeelle 2 vuotta sitten päässeenä sanoisin ettei ollenkaan näin. Eläkeikä on ollut elämäni parasta aikaa ehdottomasti. Mutta toki olen ollut onnekas siinä, ettei mulla ole sairauksia tai jaksamisen puutetta vielä, ryppyisemmästä naamasta huolimatta en tunne oloani yhtään erilaiseksi kuin kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisuus kasaantuu koko ajan harvempiin käsiin. Jos köyhistä taviksista ei ole hyötyä edes työmuurahaisina, niin mitä veikkaat, että meille tapahtuu?
Veikkaan että perustarpeistamme huolehditaan ja rakennamme itse elämiemme mielekkään sisällön. Katsos kun rikkaan omistuksilla ei ole arvoa, jos joku ei kadehdi niitä. He eivät elä siitä rikkaudesta vaan kateudesta, mitä aiheuttavat muissa
Kivasti kirjoitat passiivissa perustarpeista huolehtimisessa. Äksäläisenä en näe mitään ryhmää, joka tulevaisuudessa viitsisi huolehtia niistä zetalaisten perustarpeista, kun meistä zetalaisten vanhemmista aika jättää. Lapsistamme toki huolehditaan, vaikka välillä ihmetyttääkin miksi huolehtia sellaisista, jotka eivät juuri välitä itsensä hyväksi mitään tehdä
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ovat aiheuttaneet nykyiset ongelmat ja kurjuuden. On jokseenkin ymmärrettävää, että monilla on nykyään nihilistinen asenne elämään. Boomerit loivat globalistisen hirviön, josta kehittyi monikulttuurinen hornan kattila. Nyt Zoomerit joutuvat siivoamaan edellisten sotkut.
Zoomerit ei pysty siivoamaan edes omaa huonettaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eivät myöskään halua syödä tai asua sisätiloissa?
Somella voi ansaita rahansa.
Tjaa. Väitän myös että työelämästä on tullut niin hullunmyllyä etten yhtään kyllä ihmettele ettei monesta työelämä ole enää mitään kamalan mieltäylentävää. On työelämä ja -kulttuuri muuttunut valtavasti jo pelkästään minunkin eliniän aikana (olen 36v).
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä vielä 20 vuotta sitten pärjättiin kun rahaa osattiin vielä käyttää ainoastaan siihen välttämättömään eikä tuhlata esim. vaatteisiin, meikkeihin, puhelimiin, elektroniikkaan, peleihin, huvipuistoihin, elokuviin, kahviloihin ja kampaajiin?
Mitä IHMETTÄ selität? Olin 20v sitten nuori aikuinen ja todellakin tuhlattiin noihin kaikkiin ja vielä jäi rahaa yli. Ostovoimaa oli käsittämättömän paljon enemmän! Nyt taas ruoan ja vuokran jälkeen ei jää yhtään mitään... Ymmärrän täysin gen-z sukupolvea miksi töissäkäynti masentaa näillä specseillä.
eläväthän ne ihan eri maailmassa kun me. jo mun ja vanhempien välillä on valtava ero ostovoimassa. miksi kuluttaa elämästään 1/3osa jonkun muun takia ? ei tässä mitään jeesuksia olla oltu meidänkään sukupolvi
He tajuavat taloudrn romahtavan eivätkä ilmeisesti pidä siitä todellisuudesta, mitä se heille tarkoittaa. Minä suosittelisin vaan ottamaan ilon irti kaaoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no höpöhöpö. kyllä parempi ruoka maistuu paremmalta ja on ravitsevampaa. raha nostaa elämää toiselle tasolle. aina kun mietit miten tää olis helpompaa niin vastaus on rahalla
Tää on vähän kaksipuoleinen juttu. Työelämä ei enää ole samanlaista mitä se oli 40 tai 30 vuotta sitten: vaatimukset on monella alalla kohtuuttomat, heti valmistumisesta pitäisi olla vuosien kokemus (miten edes mahdollista), palkat ja työajat ovat huonot. Ei mun mielestä ketään voi syyttää, jos ei halua elämäänsä pilata liian raadollisen työelämän takia. Kyllä elämässä pitää olla muutakin kuin työ, eikä huonoa kohtelua pidä sietää.
Mutta kun niitä töitäkin pitää jonkun tehdä. Mikään yhteiskunta ei pyöri sillä tavalla, että annetaan vaan periksi ja istutaan pellolla märehtimässä kuin lehmät. Nuoressa sukupolvessa näkyy se, että halutaan kaikki heti, mutta ei olla valmiita tekemään töitä sen eteen. Mitään vastoinkäymisiä ei myöskään kestetä. Heitä ei olla kasvatettu siihen, että elämässä ei kaikki aina mene oman mielen mukaan ja sen takia pieninkin vastoinkäyminen on maailmanloppu. Muutoksia tarvitaan niin työelämään kuin nuorten asenteisiinkin.
Siksi pitää luoda systeemi, jossa nuoret ovat eläkkeellä 35-vuotiaiksi. Sen jälkeen painetaan töitä 50 seuraavaa vuotta kahdeksan tuntia kuutena päivänä viikossa. Eläkkeitä, lomia tai tukia ei työjakson aikana tunneta.