En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta
Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä.
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysin empatiakyvytön tyhjäpää. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä, v*tun jalkasilsa. Toivottavasti et kasvata lapsistasi tuollaisia kuin itse olet.
Oikeassahan hän on. Jos kaikki alkaisivat veloiksi, se tarkoittaisi lajille sukupuuttoa.
Itselläni on lapsia ja lastenlapsia ja se on todella suuri onni, kun on perhettä ympärillä. Minulla on muutama lapseton naisystävä ja suurin suru heillä on se, kun eivät koskaan saaneet lapsia. Aika yksinäisiltä vanhuksilta he vaikuttavat, kun ei esim juhlapyhinä ole perhettä ympärillä.
eli mielestäsi ihmisen joka ei halua lapsia, pitäisi tehdä niitä? jos kerta jotkut haluaa lapsia, miksei se riitä, että jotkut niitä tekee? Ja miksi se kiukuttaa jos joku toinen ei h
Noh, noh. Aikamoista yleistystä. Itse olen jo päälle 35v mutta tein tuon valinnan jo 19v. En edes halua lemmikkiä omistaa. Ja keskustelen täällä ihan muista asioista. lisäksi mulla ei ole ollut nuorena mitään "menoja" olin yksinäinen nuori. Vasta tuossa 26v tapasin kumppanini.... hänkään ei halua lapsia.. Ja kuka miettii elämää jonnekin 70v asti? Oma tätini kuoli jo päälle 60v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysin empatiakyvytön tyhjäpää. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä, v*tun jalkasilsa. Toivottavasti et kasvata lapsistasi tuollaisia kuin itse olet.
Oikeassahan hän on. Jos kaikki alkaisivat veloiksi, se tarkoittaisi lajille sukupuuttoa.
Itselläni on lapsia ja lastenlapsia ja se on todella suuri onni, kun on perhettä ympärillä. Minulla on muutama lapseton naisystävä ja suurin suru heillä on se, kun eivät koskaan saaneet lapsia. Aika yksinäisiltä vanhuksilta he vaikuttavat, kun ei esim juhlapyhinä ole perhettä ympärillä.
eli mielestäsi ihmisen joka ei halua lapsia, pitäisi tehdä niitä? jos kerta jotkut haluaa lapsia, miksei se riitä, että jotkut niitä tekee? Ja miksi se kiukuttaa jos joku toinen ei h
Mitä SINÄ teet tässä Aihe vapaalla, mikset mene ihastelemaan vauvoja vauva-aiheisille foorumeille? Jos et ole huomannut, niin tässä AIHE VAPAA - foorumilla ei keskustella lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Juuri aloittajan kaltaisten pösilöiden takia en ikinä myönnä olevani vela. Jos töissä, harrastuksessa tai muualla joku kysyy "Onkos sinulla lapsia" niin vastaan surullinen ilme naamallani "Ikävä kyllä ei, sellaista onnea ei meille suotu". Tulee takuuvarmasti empatiaa, lohdutusta ja lempeyttä. Ei tulisi mieleenkään kertoa totuutta eli "Ei, emme mieheni kanssa ikinä halunneet lapsia ja olemme tosi tyytyväisiä". :-DDDD
Teet meille kaikille veloille karhunpalveluksen. Parempi olisi vaan olla rehellinen ja normalisoida tuo normaali, mutta monelle ohjelmoidulle pösilölle haasteellinen asia.
En halunnut muksua EK. /kokoomus/rkp valtaan. Huom.! EK. oli silloin eri nimellä.
Siis olette huolissanne, millaista lapsettoman elämä on 70-80 vuotiaana? Kuule , tuossa iässä eivät ole kaikki enää edes elossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun vela kuolee, on kuin häntä ei olisi ikinä ollutkaan.
No tuo koskee kyllä ihan meitä kaikkia. En ole yhtään uskonnollnen, mutta jo psalmeissa todetaan:
Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla.
Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne.
Olet ap ymmärtänyt asian täysin väärin. Lisääntyminen on itsekästä. Lisääntymätömyys on epäitsekästä. Näin siis, kun ajatellaan asiaa ihan syvimmiltään.
Jotkut naiset elvistelee ihan liikaa lapsen teolla.. Päivitetään some täyteen lapsen kuvia. sitten kun se lapsi kasvaa ja lähtee ulkomaille, niin katkeroituu kun omaa elämää ei ollutkaan. sitten aletaan painostaa OMAA TYTÄRTÄ LAPSENTEKOON jotta olisi jotain viihdykettä omassa elämässä. Surullista mutta totta. Olen miettinyt että tälläiset ihmiset, haluavatko he edes lapsia oikeasta syystä.
Minulle lapsettomuus on vapaaehtoinen pakko. Yksikään nainen ei ole antanut minun panna itseään tiineeksi!
Isoäidilläni oli noin 120 lastenlasta. En nähnyt onnea edes tuollaisen valtavan jälkeläiskatraan seurauksena.
Jos elämä on onnellista oman kumppanin kanssa miksi pitäisi tehdä öapsia
Onhan se aika ironista jos ihminen kellä on lapsia painostaa ihmistä joka ei halua lapsia lapsentekoon?? Aika tuollaisen ihmisten pitäisi sitten välittää enemmän niistä pikkuisista ja tietää että se pikkuinne tuskin saisi hyvää vanhempaa ihmisestä joka ei halua lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Kun vela kuolee, on kuin häntä ei olisi ikinä ollutkaan.
Kuten esim. Nikola Tesla ja monet muut. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä idari oikein toivot? Lisää huostaanottoja ja lapsenmurhia? Mieti nyt vähän sillä ainokaisella aivosolullasi.
En tarkoitakaan, että kaikki reppanat hankkisivat lapsia. Mutta jos on koulutus, työpaikka ja kumppani ja ulkoiset puitteet kunnossa, niin tätä vela-touhua en ymmärrä.
Itse en koskaan ollut sos toimen kanssa lasteni tiimoilta tekemisissä, eikä sellaista myöskään ole ollut omien lasteni perheiden kohdalla. Huostaanotot ja lasten murhat ovat tuttuja pelkästään lehtien palstoilta. Harvinaisiahan tuollaiset kuitenkin ovat.
Pelkäätkö sinä, joka edellisen kirjoitit, että et kykenisi hoitamaan lasta ja hän tulisi huostaanotetuksi ja jopa murhatuksi?
Ehkä tuosta herjaavasta lauseestasi saan kyllä aavistuksen aikamoisesta aggressiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä idari oikein toivot? Lisää huostaanottoja ja lapsenmurhia? Mieti nyt vähän sillä ainokaisella aivosolullasi.
En tarkoitakaan, että kaikki reppanat h
No entä jos ei vaan halua lapsia??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.seiska.fi/ulkomaat/katie-pricelta-jarkyttava-paljastus-rask…
Kuka hän on? Pitäisikö tietää, tuntea?
Brittiläinen glamourmalli, ollut julkisuudessa jo varmaan pari vuosikymmentä.
Julkisuudessa Seiskan sivuilla. En lue ko lehteä.
Ja kaikissa brittiläisissä iltapäivälehdissä. Lisäksi hän on osallistunut tosi-tv-ohjelmiin ja hänestä on tehty dokumenttielokuva.
On se tosiaan haasteellista / mahdotonta umpinupin synnytyskoneen tajuta, että vapaaehtoisuus = oma vapaa tahto.
Kun asia on "vapaaehtoista" = pakon vastakohta = nimenomaan ei ole "aivopesua", "mt-ongelmia", vaan OMA HALU.
Minulla ei ole kissaa lemmikkinä, enkä haluaisikaan juuri kissaa lemmikikseni, ymmärrän ja hyväksyn silti toiset tavat.
Vierailija kirjoitti:
Paska Provo.
Kehotan kaikkia jättämään lapset tekemättä ja sen sijaan nauttimaan tästä pienestä ajasta, joka meillä täällä on.
Miten nuo sulkevat toisensa pois? Kyllä kai suurin osa todellakin nauttii siitä että on lapsia, ja aikanaan lapsenlapsia. Minusta ainakin minun tuntemani velat vaikuttavat jotenkin katkerilta ja negatiivisilta, eivät kykene luottamaan että parisuhteessa vastuunkanto lapsista olisi tasapuolista tai että lapsista voisi olla iloa. Mutta kai he oman kumppaninsa ja luonteensa tuntevat, ehkä se on heidän tapauksessaan totta.
En usko että se on varsinaisesti suoranaista itsekkyyttä, vaikka se voi jollekin niin näyttäytyä. Lasten saaminen muuttaa ihmisen persoonallisuutta, kun alkaa huolehtia toisesta ihmisestä niin omat tarpeet jäävät taka-alalle, ja onhan sillä tietysti vaikutusta, jos tätä ei tapahdu. Velan elämästä jää puuttumaan tämä kehitysvaihe.
Vierailija kirjoitti:
On kaikille parempi ettet ymmärrä mitään muutakaan !
Ei ole totta. Olisi hyvä että ymmärtäisi pitää suunsa kiinni. Näistä aloituksistakaan ei ole mitään hyötyä. Voisi jättää tekemättä.
Kumma että useat normaalit aiheet poistuu mutta sitten tämä jomka on ilmiselvä provo ei poistu millään.