Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta

Vierailija
08.08.2024 |

Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä. 

Kommentit (363)

Vierailija
181/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suomeen ei synnyt lapsia

Vierailija
182/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se että EN HALUA LAPSIA IKINÄ MISTÄÄN HUOLIMATTA, VAIKKA MIKÄ OLISI JA TULISI, JA VAIKKA KUINKA KATUISIN eli "KATUISIN", sulkee pois sen että jotenkin mystisesti vaan kuitenkin nauttisin elämästäni lapsellisena vaikka nimenomaan haluan elää koko elämäni kokonaisuudessaan vapaaehtoisesta 100% lapsettomuudestani 100% nauttien? Minua ei kiinnosta sinun/keidenkään muiden "tuntemien" velojen "vaikuttamiset" tai todellisuudetkaan, sillä ne eivät auta, muuta tai vaikuta juuri minun elämänvalintojani, vaikka miten intät.

"Eivät kykene luottamaan, että vastuunkanto lapsista tai ilo lapsista olisi parisuhteessa tasapuolista, byyhyy". = velapariskuntana EMME HALUA LAPSIA/LAPSELLISUUTTA, usko jo! Lasten saaminen ei muuta niiden ihmisten persoonaa/elämää, jotka eivät halua niitä lapsia ja onnekkaasti asuvat vapaassa länsimaassa Suomi, jossa voivat elää valitsemallaan tavalla. Olkoon tämä sitten mitä tahansa itsekyyttä, epäitsekkyyttä, lapsellisten kiusaamista kun ei kanssamarttyroida kilpalaulaen, emme silti kaipaa sinun tai kenenkään lupaa saati mielipidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kaikille parempi ettet ymmärrä mitään muutakaan !

Ei ole totta. Olisi hyvä että ymmärtäisi pitää suunsa kiinni. Näistä aloituksistakaan ei ole mitään hyötyä. Voisi jättää tekemättä.

Te velat ette useinkaan osaa perustella ratkaisuanne. Joku sanoi tehneensä vela-päätöksen jo 19 vuotiaana, mikä hämmästyttää kovasti. Päätös on kuitenkin hyvin suuri, en tiedä miten usein tuosta päätöksestä luovutaan ja hankitaankin lapsi.

Aika aggressiivisia vastauksia monelta tulee, joten aihe taitaa kuitenkin olla aika arka?

Miksi ihminen kellä on lapsia on noin katkera

Vituttaa kun muilla on aikaa, rahaa ja vapautta tehdä kaikenlaista ja matkustella, mutta minulla on nämä pallot jalassa vielä 18 vuotta, pahimmassa tapauksessa näistäkin kakaroista tulee narkkareita ja alkoholisteja ja kiittämättömiä kusipäitä. Siksi päden edes täällä. 

Vierailija
184/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vela kuolee, on kuin häntä ei olisi ikinä ollutkaan.

Tiedän perheen, jossa on kahdeksan lasta (kaikki jo yli 50-vuotiaita) ja heidän vanhempansa ovat kuolleet. Eivät ole hautajaisten jälkeen jaksaneet käydä haudoilla, vaikka osa heistä asuu melko lähellä kyseistä hautausmaata. Heidän aatemaailmansa vain on sellainen, että "kuolleita ja kuopattuja, mitä heitä sen enempää muistelemaan ja haudoilla käymään".

Vierailija
185/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Olisi hyvä että ymmärtäisi pitää suunsa kiinni. Näistä aloituksistakaan ei ole mitään hyötyä. Voisi jättää tekemättä.

Te velat ette useinkaan osaa perustella ratkaisuanne. Joku sanoi tehneensä vela-päätöksen jo 19 vuotiaana, mikä hämmästyttää kovasti. Päätös on kuitenkin hyvin suuri, en tiedä miten usein tuosta päätöksestä luovutaan ja hankitaankin lapsi.

Aika aggressiivisia vastauksia monelta tulee, joten aihe taitaa kuitenkin olla aika arka?

Vituttaa kun muilla on aikaa, rahaa ja vapautta tehdä kaikenl

No en mä edes matkustele. Mulla on vain pieni läheisten piiri ja se riittää. Ihmiset vie energiat minusta, olen ollut aina tälläinen

Vierailija
186/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olette huolissanne, millaista lapsettoman elämä on 70-80 vuotiaana? Kuule , tuossa iässä eivät ole kaikki enää edes elossa.  

Aika monet naiset vielä ovat elossa. Eikö naisten elinajanodote ole siellä 80 vuoden tietämissä?

Vierailija
187/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aviomies on vela, kuten minäkin. Syyt lapsettomuuteen: molemmat tykätään tehdä töitä ja tienata rahaa. Olemme vapaat tekemään tienaamillamme rahoilla mitä haluamme, lapset olisi suuri kuluerä. Viihdymme kahdestaan ja matkustelemme paljon. Kumpikaan ei ole koskaan halunnut lapsia. Olemme onnellisia näin. 

Vierailija
188/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mies olla vela? Miksette te naiset raivoa näille miehille, vai koskeeko tämäkin vain naisia? nainen on naiselle susi pitänee paikkaansaa?

Kyllä mieskin voi olla vela.

Vierailija
189/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olette huolissanne, millaista lapsettoman elämä on 70-80 vuotiaana? Kuule , tuossa iässä eivät ole kaikki enää edes elossa.  

Aika monet naiset vielä ovat elossa. Eikö naisten elinajanodote ole siellä 80 vuoden tietämissä?

Jankjankwänkwänkwääwääwäwwäwwää. Kukaan normiälyinen ei elä ainutta elämäänsä ja muuta/säädä elämänvalintojaan vaan koska "aika monet" rivirakit räksyttävät.

Vierailija
190/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela, mitäpä kitiset? T. Mies

Vierailija
191/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me velat maksamme teidän porsijoiden lapsilisät. Olisitte kiitollisia.

Vierailija
192/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko mies olla vela? Miksette te naiset raivoa näille miehille, vai koskeeko tämäkin vain naisia? nainen on naiselle susi pitänee paikkaansaa?

Voi ja onkin. Jännästi kukaan mamma ei koskaan raivoa velamiehille lapsettomuudesta vaan pelkästään naisille. Tämäkin fakta kertoo vain totuuden = kyseessä on puhdas kateus.

Vierailija
193/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ja onkin. Jännästi kukaan mamma ei koskaan raivoa velamiehille lapsettomuudesta vaan pelkästään naisille. Tämäkin fakta kertoo vain totuuden = kyseessä on puhdas kateus.

tää :D

Vierailija
194/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin perustella? Kyllä se perustelutaakka on teillä lapsellisilla. Lasten hankintaan ei ole ainoatakaan järkevää syytä. Kakarat vievät ja pilaavat KAIKEN, terveyden, rahat, oman ajan, parisuhteen jne. ja ovat lisäksi epähygieenisiä, äänekkäitä ja rasittavia. 

Vierailija
195/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen tekeväni vain palveluksen syntymättömälle lapselleni, kun en lisäänny. Hänen elämänsä tulisi olemaan yhtä helvettiä, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä eli rutiköyhä. Työkyvyttömyyseläkkeellä olen useiden eri psyykkisten sairauksien vuoksi, lisäksi muutama fyysinenkin sairaus, joiden vuoksi en kykene huolehtimaan kunnolla edes itsestäni, niin miten helvetissä voisin huolehtia toisesta ihmisestä? Kärsin lisäksi sairaalloisesta bakteerikammosta, ja lapset on erittäin epähygieenisiä ja tautipesäkkeitä. En siedä kotonani yhtään melua enkä sotkua, ja tarvitsen yksinoloa useamman tunnin joka päivä. Minulla on diagnosoitu uni-valverytmin häiriö, en kykenisi lapsen vaatimaan vuorokausirytmiin. Terveyteni tuskin myöskään kestäisi raskautta. Kumppanini kanssa emme myöskään asu yhdessä, eikä hänkään ole kovin hyväpalkkaisessa työssä. Itse näen, että tilanteessani olisi itsekästä nimenomaan lisääntyä, kun lapsen elämä tulisi olemaan helvettiä. Itse kyllä kannan paljon huolta muiden hyvinvoinnista, sekä ihmisten, eläinten, että tämän planeetan.

Vierailija
196/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyjät eivät ymmärrä paljoakaan, sillä tyhmyys on lisääntymisen edellytys.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Vierailija
197/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohti näet vastauksessani katkeruutta? Yritän keskustella ko aiheesta asiallisesti solvaamatta ketään. 

Olen valintoihini tyytyväinen, mutta olen samalla huolissani yhä pienenevistä ikäluokista.

Ikäluokkien pieneneminen vaikuttaa monella tavalla yhteiskunnan toimintoihin, meiltä puuttuvat tulevaisuudessa ne töiden tekijät.

Vierailija
198/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohti näet vastauksessani katkeruutta? Yritän keskust

Tulevaisuudessa robotit tekee enemmän töitä. Maailma muuttuu ja kehittyy.

Vierailija
199/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohti näet vastauksessani katkeruutta? Yritän keskust

Ei voida ajatella, että ihmiset jotka eivät halua lapsia, tekisivät niitä vasten tahtoaan jotta ikäluokat eivät pienene. Nyt haloo. 

Vierailija
200/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia te idaritrollit olette. Ette tajua juuri mistään mitään, niin pitää kysellä täällä tyhmiä kuin leikki-ikäiset. Monesti ette edes ymmärrä suomenkieltä, kun kysytte mitä joku sana tarkoittaa. 🤣🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä