Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta

Vierailija
08.08.2024 |

Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä. 

Kommentit (363)

Vierailija
101/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velavanhapiiat usein sanovat perusteluna että maailmassa on liikaa ihmisiä ja liikaa luonnon resurssien kulutusta. Mutta itsestä eivät kuitenkaan aloita sitä vähentämään!!!

Itse asiassa velat sekoavat mielenterveysongelmissaan niin usein että hyppäävät kyllä kiskoille äitejä useammin. 

Äidit sen sijaan traumatisoivat lapsensa, ja nämä päätyvätkin sitten suoraan 18-vuotiaana eläkeläisiksi.

Vierailija
102/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat varmaankin itkee suuresta surusta kun ei saa noin mahtavan epäitsekkään 😇 🥇 ihmisen kanssa olla tekemisissä. 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei keski-ikäinen nainen pysty tunnustamaan sitä että olisi halunnut lapsia mutta ei ole ollut miestä. Joten tuollaisista tulee veloja. 

Suomalaiset naiset ovat aina mielestään täydellisiä. Yhtään virhettä ei tunnusteta ja sanaa anteeksi ei kuule koskaan. 

No ei kyllä suomalaisilta miehiltäkään

Vierailija
104/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ärsyyntyä toisten elämän valinnoista 

Vierailija
105/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi itselleni sitä tarvetta ja halua mistään kehittää, kun sitä ei luontaisesti ole. Ehkä minussa on jotain vikana, mutta ei mitään sellaista, mistä olisi kenellekään muulle haittaa. Jos saisin liian pitkälle edenneen vahinkoraskauden kautta lapsen huolimatta siitä, että en halua olla äiti, lapsi joutuisi jollain lailla kärsimään varmasti, vaikka kuinka yrittäisin hänestä huolehtia ja esittää, että olen onnellinen hänestä. Tunnen tällaisena vanhempana tätinä useita yli 70-vuotiaita veloja, jotka eivät kadu tai koe mitään huonoja fiiliksiä siitä, ettei heillä ole lapsia. En sano, etteikö joku voisi katua, mutta ei se mikään automaatio ole. Olen itse 45 ja erittäin sinut lapsettoman elämäni kanssa. 

Vierailija
106/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisena lapsettomana pidän semmoista joka _ei kykene saamaan = TRAGEDIA/SURU, mutta ei koske velaa tai sitten ei usko että pystyisi tarjoamaan lapselle = IRRELEVANTTI LILLUKANVARSI, joka ei koske velaa_ hyvän elämän ja siksi ei halua lapsia tai sitten ei löydä kumppania NÖNNÖNNÖÖ. Noi poislukien luulen että ihmiset ovat vaan niin itsekeskeisiä, urakeskeisiä, laiskoja, ja/tai pelkäävät ottaa vastuuta elämässä nykyään. Hyvä vaan ettei tuommoiset ihmiset lisäänny.

Vapaaehtoinen = omasta vapaasta tahdostaan tekee tai jättää tekemättä jotain = kenenkään ulkopuolisen määräämättä / pakottamatta tekee tai jättää tekemättä jotain.

Vapaaehtoisesti lapseton = jättää tietoisesti/tarkoituksella/hedelmällisyydestään/lisääntymiskyvystään huolimatta lapset tekemättä, koska ei halua lapsia/lapsellista elämää.

Vierailija
107/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni mietti katkeroituuko jos ei hanki lapsia. Muuten ei jotenkin ole käsitellyt asiaa omalta kohdaltaan. Iloitsee sukulaislapsista.

Toinen mietti ettei ole hankkinut parisuhdetta ja oli liittymässä deittipalveluun mutta myöhemmin kuultuna olikin sitten tullut nopeasti raskaaksi. Ei tiedossa kävikö hoidoissa.

Usein ihmiset valitsevat toimia jollain tavalla jos lastenhankinta käy mielessä. Joko sivuuttavat oman biologiansa tai tekevät jonkunlaisen aloitteen.

Vierailija
108/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä ap:kaan näe/nähnyt tulevaisuuteen ja nyt "jo" nämä aloituksesi osoittavat auttamatta, että kadut ja kadehdit veloja.

Vierailija
109/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä.

-Taloustilanne.

-Terveystilanne nuorempana ja jaksaminen. Ei sukua paljoa. 

-Ilmasto. Asuinalueiden tilanne ja ruuhkat.

-Ei sopivaa kumppaniehdokasta ollut. Kiusaamista oli eri paikoissa, hyväksikäyttöä ja painostusta.

-Ei ole tullut mieleen koskaan röyhkeästi ja itsekkäästi vaatia että "minullapa pitää olla lapsia" niin että kuuset ja katajat ryskää. Ehkä sieluparat säästyvät myös Suomen haittapuolilta tai syntyy jollekin toiselle.

-Kaikki eivät ole äitityyppiä. Vaikka on lapsiystävällinen ja eläinystävällinen.

-Ei kukaan ole ollut mitenkään empaattinen kysyjä että voi voi olisitko halunnut lapsia. Ennemmin vaadittiin että pienituloisilla ei ole lapsia.

Vierailija
110/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisapinoista on kehittynyt tiedostaviksi, älyllisemmiksi yksilöiksi, jotka eivät vain primitiivimanioissaan sikiä kilpaa.

Ps. jatka sitä kilpalaulantasikiämistäsi vaan (että pärjäisit edes siinä) sillä, ymmärrys ei ole sinulle biologisen luonnollista.

Vierailija
111/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ärsyyntyä toisten elämän valinnoista 

En myöskään ymmärrä, miksi jotakuta korpeaisi oma päätökseni, eihän se heidän elämäänsä vaikuta.

Vierailija
112/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi olla hyvä äiti lapsilleni, siksi en niitä tee. 

Jep. Suominainen tietää kokeilematta kaiken. Huoh. 

Mites sä kokeilet vanhemmuutta? Hylkäämällä lapsen, jos ei miellytä, kuten moni suomimies tekee? Oisko parempi, että ihmiset, jotka eivät koe olevansa hyviä vanhempia, "kokeilisivat" ja sitten dumppaisivat lapset kun ei onnistunutkaan? Vai odotatko, että nainen kärsii kuitenkin, naisen tehtävä? Vtut mitä paskaa asentees.

Vierailija
113/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ikinä kuullut sellaisesta asiasta kuin järki?

En ole lapseton, mutta jos olisin toiminut biologisen tarpeeni mukaisesti, niin minulla olisin varmaan vähintään 10 lasta.

On vielä olemassa sekin puoli, ettei kaikkien  ole tarkoituskaan lisääntyä, enkä tarkoita tällä lisääntymiskyvyttömyyttä. 

Narsistinen ajatus sellainen on että "juuri minun täytyy täyttää maa ja se joka ei tee niin kuin minä, on viallinen yksilö. Väkis7nkin tulee mieleen että koet huonommuutta holtittomasta lisääntymisestäsi ja käännät asian sitten itsellesi mieluisaksi. 

Vierailija
114/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti monen  monta muutakin asiaa, joita et ymmärrä, ap. Ne hämmästyttävät ja kummastuttavat pientä ja vähän isompaakin yksinkertaista kulkijaa....

Vierailija
115/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että ihmiset valitsevat lapsettomuuden. Se jos joku on järkevää ajattelua. Suurin osa vanhemmista mokailee vanhemmuuden ja kasvatuksen kanssa. Seuraukset näkyvät nyky-yhteiskunnassa valtavana nuorten pahoinvointina. Sen vuoksi vain keski- ja hyvätuloiset mieleltään vakaat saisivat tehdä lapsia. Pitäisi olla psykologiset testit vanhemmaksi kelpaamiseen. 

Vierailija
116/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi virran mukana ajelehtiva tusinatorvelo ajopuupää, joka oikein leuhkii ja keulii tasaisella tusinatyperyydellään. 

Vierailija
117/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vela kuolee, on kuin häntä ei olisi ikinä ollutkaan.

Vierailija
118/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Ei sitä sinuakaan montaa sukupolvea muistella.

Vierailija
119/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo kommenttisi paljastaa vain miten onneton ihminen olet. Sinulla ei ole mitään muuta elämässäsi kuin porsiminen. Ei ystäviä, ei työkavereita, ei harrastuksia, ei mitään saavutuksia, ei terveitä ihmissuhteita, ei elämää ei mitään. Vain mekaaninen lisääntyminen on saavutuksesi.

Vierailija
120/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain kateellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi