Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta

Vierailija
08.08.2024 |

Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä. 

Kommentit (363)

Vierailija
161/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on täysin empatiakyvytön tyhjäpää. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä, v*tun jalkasilsa. Toivottavasti et kasvata lapsistasi tuollaisia kuin itse olet.

Oikeassahan hän on. Jos kaikki alkaisivat veloiksi, se tarkoittaisi lajille sukupuuttoa.

Itselläni on lapsia ja lastenlapsia ja se on todella suuri onni, kun on perhettä ympärillä. Minulla on muutama lapseton naisystävä ja suurin suru heillä on se, kun eivät koskaan saaneet lapsia. Aika yksinäisiltä vanhuksilta he vaikuttavat, kun ei esim juhlapyhinä ole perhettä ympärillä.

Mitä sä idari oikein toivot? Lisää huostaanottoja ja lapsenmurhia? Mieti nyt vähän sillä ainokaisella aivosolullasi.

En tarkoitakaan, että kaikki reppanat h

Sitä sisäsyntyistä lisääntymishalua ei vain kaikilla ole vaikka puitteet lisääntymiselle olisivat mitä mainioimmat. Miten se on noin vaikeaa käsittää?

Vierailija
162/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on täysin empatiakyvytön tyhjäpää. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä, v*tun jalkasilsa. Toivottavasti et kasvata lapsistasi tuollaisia kuin itse olet.

Oikeassahan hän on. Jos kaikki alkaisivat veloiksi, se tarkoittaisi lajille sukupuuttoa.

Itselläni on lapsia ja lastenlapsia ja se on todella suuri onni, kun on perhettä ympärillä. Minulla on muutama lapseton naisystävä ja suurin suru heillä on se, kun eivät koskaan saaneet lapsia. Aika yksinäisiltä vanhuksilta he vaikuttavat, kun ei esim juhlapyhinä ole perhettä ympärillä.

Olin kauan sitten gallupfirmassa töissä tekemässä puhelinhaastatteluja. Eräänä sunnuntaina satuin soittamaan naisvanhukselle, joka vietti sunnuntaita aivan yksin, vaikka hänellä oli samalla paikkakunnalla ainakin yksi lapsi, jolla oli myös perhettä. Nainen kertoi hieman elämästään ja äänessä kuului suru yksinäisyydestä. Luultavasti minun puheluni aikaansaama pirinä ennätti jo ilahduttaa häntä ja hän toiveikkaana vastasi. Puhelun lopuksi toivotin hänelle hyvää nimipäivää, joka sattui olemaan myös minun nimipäiväni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä SINÄ teet tässä Aihe vapaalla, mikset mene ihastelemaan vauvoja vauva-aiheisille foorumeille? Jos et ole huomannut, niin tässä AIHE VAPAA - foorumilla ei keskustella lapsista". 

Aika monet aiheet liittyvät nimenomaan perheisiin, isovanhempiin ja ristiriitoihin.

Vierailija
164/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä aloittajatrollille, olen aina laittanut työni ja vapauteni etusijalle. En ole koskaan esimerkiksi edes harkinnut omistusasunnon hankkimista, koska voin hyvinkin lyhyellä varoitusajalla muuttaa maata enkä halua minkään sitovan mua. Ei siihen lapset sovi. 

Vierailija
165/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kaikille parempi ettet ymmärrä mitään muutakaan !

Ei ole totta. Olisi hyvä että ymmärtäisi pitää suunsa kiinni. Näistä aloituksistakaan ei ole mitään hyötyä. Voisi jättää tekemättä.

Te velat ette useinkaan osaa perustella ratkaisuanne. Joku sanoi tehneensä vela-päätöksen jo 19 vuotiaana, mikä hämmästyttää kovasti. Päätös on kuitenkin hyvin suuri, en tiedä miten usein tuosta päätöksestä luovutaan ja hankitaankin lapsi.

Aika aggressiivisia vastauksia monelta tulee, joten aihe taitaa kuitenkin olla aika arka?

Vierailija
166/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Olisi hyvä että ymmärtäisi pitää suunsa kiinni. Näistä aloituksistakaan ei ole mitään hyötyä. Voisi jättää tekemättä.

Te velat ette useinkaan osaa perustella ratkaisuanne. Joku sanoi tehneensä vela-päätöksen jo 19 vuotiaana, mikä hämmästyttää kovasti. Päätös on kuitenkin hyvin suuri, en tiedä miten usein tuosta päätöksestä luovutaan ja hankitaankin lapsi.

Aika aggressiivisia vastauksia monelta tulee, joten aihe taitaa kuitenkin olla aika arka?

Mähän sanoin etten kutsu itseäni velaksi, sä et taida osata lukea. 

Vierailija
167/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen kellä on lapsia on noin katkera

Vierailija
168/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te ihmiset keillä on lapsia ole yhtään sen parempia vaikka teillä niitä lapsia on. Kyllä me kaikki tiedetää että te olette niitä samoja normoja, jotka miettii myös miksei joku juo tai miksi joku ei käytä päihteitä.Lisäksi suurin osa teistä on ollut varmaan narsisti paska kiusaaja

Vierailija
169/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, miten jotkut jaksaa tätä. Tule tänne mun elämääni jossa saattohoidan syöpäsairasta puolisoani ja ikääntyviä vanhempiani ja syytä sitten itsekkääksi. Päivätyö tietenkin lisäksi.

Vierailija
170/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kauan sitten gallupfirmassa töissä tekemässä puhelinhaastatteluja. Eräänä sunnuntaina satuin soittamaan naisvanhukselle, joka vietti sunnuntaita aivan yksin, vaikka hänellä oli samalla paikkakunnalla ainakin yksi lapsi, jolla o

Jos on muistivaikeuksia, niin välttämättä vanhus ei muista, vaikka vasta on käyty.

Näin käy usein oman tätini kohdalla. Tiedän, että tyttärensä on käynyt eilen ja täti väittää kirkkain silmin, ettei tytär ole käynyt moneen viikkoon. Eikä sitten varmasti muista minunkaan käyntiä. Ja kontaktissa tämäkin täti on skarppi kuin mikä.

Vierailija
171/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa."

Kiitos, että pidät etäisyyttä oma-aloitteisesti. En haluaisikaan olla tekemisissä noin ahdasmielisen henkilön kanssa.

Vierailija
172/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mähän sanoin etten kutsu itseäni velaksi, sä et taida osata lukea. 

Kai täällä muitakin veloja (julki-veloja )on kuin sinä?

Vierailija
173/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, mutta harvaa asiaa mitä ei ole valinnut, tarvitsee tai voi perustella oikein muuten kuin että en ole halunnut.

Kokeile itse: perustele, miksi et asu Italiassa? Miksi olet niin päättänyt? 

Perustele, miksi sinulla ei ole hevostallia? Miksi olet niin päättänyt? 

Se mitä ns aina-lapsia-halunneet ei tunnu hahmottavan, on se miten vähän monella velalla se lapsiasia on koskaan koskettanut mieltä. Jos mietin itseäni vanhana niin mietin yksin. Jos suunnittelen eläkepäiviä, niin ei siellä ole mitään perhettä. Nuorena ja lapsena asia oli näin ja edelleen on. Mulle se on normaalia ja olisi tosi outoa jos päähäni putkahtaisi että siellä pitäisi olla joku itseni tekemä seuralainen. Sama kun sinne putkahtaisi että olispa italialainen hevostalli. Ihan absurdeja ajatuksia kaikki.

Te varmaan lapsesta asti haaveilette elämäänne kaiken maailman perhehommelilasien läpi, niin uskon että teitä se lapsettomuus ihan varmasti harmittaisikin.

Minä en edelleenkään edes muista että sellainen vaihtoehto edes on. Onneksi kun vaihdevuodet on jo tulleet ja menneet.

Vierailija
174/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole tilivelvollinen sinulle enkä kenellekään muullekaan kyseisestä asiasta.

T. Vela N38

Vierailija
175/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halunnut muksua  EK. /kokoomus/rkp valtaan.  Huom.! EK.  oli silloin eri nimellä.

Onhan tässä nyt ollut monenlaisia hallituksia.

Ei kai noin suurta päätöstä tehdä eduskuntavaalien pohjalta?

Vierailija
176/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen päättänyt olla tekemättä lapsia jo 9-vuotiaana. Näin läheltä, kuinka kamalaa äitiys on ja kuinka rasittavia pikkulapset ovat, ajatus raskaudesta ja synnytyksestä oksetti. Olen nyt 37v ja päivääkään en ole halunnut lasta. Katson lähipiirin äitejä ja lapsia ja taputan itseäni olkapäälle, onneksi en ole he. Steriä odotin kuin kuuta nousevaa, eikä silloinkaan meinattu uskoa, että olen tosissani. Asialle ei tarvitse olla mitään muuta perustelua, kuin se ettei halua lapsia. Kyseenalaistaminen ja lapsinormin pakottaminen ärsyttävät. Kuten juuri tuo, ettei mikään perustelu muka käy. 

Vierailija
177/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap TOLLO

Vierailija
178/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies olla vela? Miksette te naiset raivoa näille miehille, vai koskeeko tämäkin vain naisia? nainen on naiselle susi pitänee paikkaansaa?

Vierailija
179/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut hevosta. Onhan ne nättejä eläimiä, mutta kalliita ja työläitä ylläpitää. Harva hankkii hevosta jollei sitä erikseen haluamalla halua. Eikä hevosen haluamattomuus tarkoita että niitä vihaisi tai olisi jotenkin kypsymätön ottamaan vastuuta eläimestä josta huolehtiminen vie suuren osan elämästäsi.

Vaihda hevosen tilalle lapsi.

Vierailija
180/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et ymmärrä, voit silti kunnioittaa toisen valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi