Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta

Vierailija
08.08.2024 |

Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä. 

Kommentit (363)

Vierailija
121/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vela kuolee, on kuin häntä ei olisi ikinä ollutkaan.

Uskottele reppana nyt vaikka tuotakin sitten itsellesi jos se yhtään helpottaa. Itse olet kuolematon ja suollat ehtymättä eksponentiaalisesti lisää kuolemattomia kuninkaita ja kuningattaria.

Vierailija
122/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ärsyyntyä toisten elämän valinnoista 

Kyllähän nyt lapsikin tietää, että ei niistä toisten elämän valinnoista ärsyynny muut kuin omaan elämäänsä tyytymättömät ja elämän valintojaan katuvat ihmiset. On täysin mahdotonta että onnelinen ja elämäänsä tyytyväinen ihminen olisi sekuntiakaan toisten elämän valinnoista vinkumassa ja niitä ihmettelemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
124/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ärsyyntyä toisten elämän valinnoista

Ilmeisesti hän yrittää vakuuttaa itseään että on kannattanut hankkia monta lasta eikä voi myöntää että joku toinen on onnellinen ja elää täyttä elämää lapsettomana. Samalla tavalla kuten uskovaisten on vaikea uskoa että on olemassa aidosti uskonnottomia ihmisiä, joiden elämään eivät kuulu mitkään henkimaailman olennot muuten kuin viihteellisinä fantasiakirjallisuuden hahmoina.

Vierailija
125/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on täysin empatiakyvytön tyhjäpää. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä, v*tun jalkasilsa. Toivottavasti et kasvata lapsistasi tuollaisia kuin itse olet.

Oikeassahan hän on. Jos kaikki alkaisivat veloiksi, se tarkoittaisi lajille sukupuuttoa.

Itselläni on lapsia ja lastenlapsia ja se on todella suuri onni, kun on perhettä ympärillä. Minulla on muutama lapseton naisystävä ja suurin suru heillä on se, kun eivät koskaan saaneet lapsia. Aika yksinäisiltä vanhuksilta he vaikuttavat, kun ei esim juhlapyhinä ole perhettä ympärillä.

Vierailija
126/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on täysin empatiakyvytön tyhjäpää. Opettele ymmärtämään toisia ihmisiä, v*tun jalkasilsa. Toivottavasti et kasvata lapsistasi tuollaisia kuin itse olet.

Oikeassahan hän on. Jos kaikki alkaisivat veloiksi, se tarkoittaisi lajille sukupuuttoa.

Itselläni on lapsia ja lastenlapsia ja se on todella suuri onni, kun on perhettä ympärillä. Minulla on muutama lapseton naisystävä ja suurin suru heillä on se, kun eivät koskaan saaneet lapsia. Aika yksinäisiltä vanhuksilta he vaikuttavat, kun ei esim juhlapyhinä ole perhettä ympärillä.

eli mielestäsi ihmisen joka ei halua lapsia, pitäisi tehdä niitä? jos kerta jotkut haluaa lapsia, miksei se riitä, että jotkut niitä tekee? Ja miksi se kiukuttaa jos joku toinen ei halua lapsia? 

Vierailija
127/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/ulkomaat/katie-pricelta-jarkyttava-paljastus-rask…

Kuka hän on? Pitäisikö tietää, tuntea?

Vierailija
128/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri aloittajan kaltaisten pösilöiden takia en ikinä myönnä olevani vela. Jos töissä, harrastuksessa tai muualla joku kysyy "Onkos sinulla lapsia" niin vastaan surullinen ilme naamallani "Ikävä kyllä ei, sellaista onnea ei meille suotu". Tulee takuuvarmasti empatiaa, lohdutusta ja lempeyttä. Ei tulisi mieleenkään kertoa totuutta eli "Ei, emme mieheni kanssa ikinä halunneet lapsia ja olemme tosi tyytyväisiä". :-DDDD

Vierailija
129/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittiläinen glamourmalli, ollut julkisuudessa jo varmaan pari vuosikymmentä.

Vierailija
130/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne on sit oikeasti halunnut olla lapsettomia. 

Vierailija
131/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kiinnostaa kuin kilo paskaa mitä täällä on minun jälkeeni. Ei kai kukaan täysjärkinen pilaa elämäänsä kakaroilla vain jotta "ihmislaji jatkuisi".

Vierailija
132/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä idari oikein toivot? Lisää huostaanottoja ja lapsenmurhia? Mieti nyt vähän sillä ainokaisella aivosolullasi.

Vierailija
133/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos he ovat surullisia lapsettomuudestaan, he eivät silloin ole veloja, joten toit heidät tähän keskusteluun täysin turhaan.

Vierailija
134/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-tapauksia suurin osa veloista, ainakin kaikki tuntemani

Vierailija
135/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mun mieheni ollaan onnellisia kahdestaan. Lisäksi minulla on ihana sisko, siskonlapset ja äitini. En kyllä näe miten elämäni pyörii napani ympärillä, koska en viihdy somessa tai tykkää huomiosta yhtään. Olen ns. seinäruusu, neulon ja virkkaan ja viihdyn rauhassa kotona. Lisäksi en vihaa lapsia, enkä kutsu itseäni velaksi. Minulle ei ole tullut koskaan tunnetta, että nyt haluan lapsen. Ei kai siinä mitään väärää ole. Ne saavat lisääntyä jotka kokevat sen oikeaksi. Jokainen tekee elämässään omat valintansa. Eikä niitä lapsia aina siunaannu vaikka yrittäisikin, muistakaa myös tämä, ettette mene nolaamaan jotain ja kysy miksei sulla ole lapsia. Esim tuttavallani erittäin paha endmetrioosi ja joutunut munasarjoista leikellä isoja kystia jotka tehneet tuhoa jo nuorella iällä (29v). Hänellä sanottu että pari vuotta aikaa hommata lapsia jos sellaisia haluaa, mutta hän ei ole tällä hetkellä edes parisuhteessa. 

Vierailija
136/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin kuinka sinunkin vanhemmillesi on tullut usein mieleen että lapsettomuus olisi ollut ihan hyvä vaihtoehto ;)

Vierailija
137/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se biologinen tarve lisääntyä kun tekee mieli seksiä. Mutta onneksi ihmiset ovat keksineet ehkäissyn

Vierailija
138/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli mielestäsi ihmisen joka ei halua lapsia, pitäisi tehdä niitä? jos kerta jotkut haluaa lapsia, miksei se riitä, että jotkut niitä tekee? Ja miksi se kiukuttaa jos joku toinen ei halua lapsia? 

Minua se ei kiukuta, vaan olen surullinen niiden naisten puolesta, jotka tekevät noin suuren päätöksen jo nuorina. Pitkään on käyty jotain kummallista vela-kampanjaa ja nuoret naiset aivopestään ajattelemaan, että vain tämä tapa on oikea tapa elää. Pariskunnat ottavat kissoja ja koiria ja uskottelevat, että tämä on nyt sitä perhe-elämää. Mutta ei eläin voi koskaan korvata lasta ( minulla on myös rakas koira), ei mikään eläin tuo elämään sellaista jatkumoa, mitä lapsi tuo.

Sitä aina ihmettelen, miksi te velat niin viihdytte täällä vauva.fi palstalla? Miksei teillä ole omaa keskustelukanavaa, missä voisitte keskenänne ihastella ko elämäntyyliänne?

Nuorena toki on menoa ja tapahtumia, mutta entäs se elämä lapsettomana 70-80 vuotiaana.

Vierailija
139/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisimmiltä vaikuttavat ja ovat ihmiset, joilla ei ole muita (vapaaehtoisia ja molemmin puolin eli kahdensuuntaisesti antoisia) kontakteja kuin lapsensa, joilla pitäisi olla omakin elämä ilman ripustautuvia läheisriippuvaisia vanhempia tai yh-vanhempaa. Normaalijärkinen ja tasapainoinen aikuinen luo suhteita laajemmin kuin vain (= terrorisoi ja hyväksikäyttää) lapsiinsa.

Vierailija
140/363 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittiläinen glamourmalli, ollut julkisuudessa jo varmaan pari vuosikymmentä.

Julkisuudessa Seiskan sivuilla. En lue ko lehteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi