En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta
Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä.
Kommentit (363)
En ole koskaan halunnut lasta. Tunnen itseni hyvin ja tiedän, että perhe-elämä olisi minulle sietämätöntä hvettiä päivästä toiseen. En halua lapsia nyt, enkä myöhemmin. Viihdyn parhaiten yksin. Vanhaksi en meinannut elää, joten kenenkään ääliön on turha mussuttaa, että kuka minut sitten vanhana hoitaa. Ei kukaan, ei tarvitse. Lähden täältä pois ennen kuin olen ihan raihnainen. Sitä ennen kuitenkin meinasin nauttia elämästäni täysin rinnoin ilman rääkyviä pskavaippoja.
Vierailija kirjoitti:
Velavanhapiiat usein sanovat perusteluna että maailmassa on liikaa ihmisiä ja liikaa luonnon resurssien kulutusta. Mutta itsestä eivät kuitenkaan aloita sitä vähentämään!!!
Ai että jos ei halua lapsia niin pitäisi tppaa itsensä.
Älä huoli. Kyllä me täältä kuolemme ihan yhtä lailla kun te porsijatkin. Kun on tänne syntynyt niin on oikeus elää täällä.
Tulevaisuudessa Suomessa on takuulla mukavampi elää koska kärttyämmät eivät levitä geenejään. Ennenvanhaan oli sen verran järjestettyjä avioliittoja ja lapsia että ne geenit levisivät.
Eihän meidän kanssa tarvitse olla tekemisissä. En kyllä kutsu itseäni miksikään velkasi enkä vihaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Velavanhapiiat usein sanovat perusteluna että maailmassa on liikaa ihmisiä ja liikaa luonnon resurssien kulutusta. Mutta itsestä eivät kuitenkaan aloita sitä vähentämään!!!
Itse asiassa velat sekoavat mielenterveysongelmissaan niin usein että hyppäävät kyllä kiskoille äitejä useammin.
Minulla ei olisi varaa ylläpitää perhe-idylliä. Jos perustaisin perheen, haluaisin kaikilla olevan kunnon mahdollisuudet kehittyä, harrastaa ja opiskella. En halua tehdä lasta white/black-thrash-piireihin, jossa elämä tulisi olemaan vain kärsimystä. Voisin harkita perheen perustamista, jos varallisuuteni olisi siihen kelvollinen.
Mitä tuo tarkoittaa, että elämä muka pyörii vain oman navan ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Ei meille kilteille miehille ole naiset antaneet lupaa lisääntyä🥺 Siksi valehtelen olevani vela-mies.
Mun miehen siittiöt ei toimi... 😐
Jaapa jaa, on tässä ilmoja pidellyt. Kohta taitaa tulla sadekuuro. Yhtä merkittävä pohdinta kuin ap:n ymmärtämättömyys jotain asiaa kohtaan.
Koskeeko tämä vain naisia vai miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Aloitatko sinä itsestäsi ja erheellisesti monistamistasi liikakansoitusyksilöistä vähentämisen? Vai keskityitkö kuitenkin päinvastoin massahysteerikkona liikakansoituksen lisäämiseen?
Maailmassa taitaa olla paljon asioita, joita et ymmärrä. Oletko älyllisesti jälkeenjäänyt?
Ei ne miehetkään lapsia halua tehdä. Tekevät niitä naisen painostuksesta.
Mikään ei ole itsekkäämpää kuin lasten hankkiminen, mutta kun pitää saada se oma mini-me. Maapallosta viis.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tarpeellinen. Parempi olisi aloittaa sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minun mieheni halua lapsia ja en minäkään.
Mulla ei ole yksinkertaisesti varaa lapseen. Siksi olen vapaaehtoisesti päättänyt etten lapsia hanki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minun mieheni halua lapsia ja en minäkään.
Joo ei munkaan. Outoa hysteriaa joiltain naisilta.
Aloitus ilmiannettu vihapuheena.
Tulee yleensä kerran kuussa niin kuin menkatkin. Ei tarvitse välittää. Ignore.