Anni Sirviö: Aurinkorasvat ja -lasit aiheuttavat masennusta, riippuvuuksia ja syöpää!
Hyvinvointivalmentaja Anni Sirviön mukaan aurinkorasvat ja aurinkolasit aiheuttavat masennusta, ahdistusta, syöpiä ja riippuvuuksia. Anni tunnetaan myös rullalautailija Heili Sirviön äitinä. Hän vannoo "Valodieetin" ja ketoosin nimiin. Valodieetti maksaa valmennettaville 120 e kuukaudessa. Illalla koko perhe käyttää sinivalolaseja ja pitkiä vaatteita kännykän sinivalolta suojautumiseen. Anni vastustaa myös koronarokotteita. Lisäinfoa:
https://annisirvio.substack.com/p/kuinka-aurinkolasit-ja-aurinkorasvat
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siitä julkaistu tutkimuksia että aurinkorasvat on melkoista myrkkyä mikä kertyy elimistöön ja vesistöihin. Suomessa aurinkoa on tosi vähän suhteessa valtaosaan muista maista. Aurinki ehkäisee masennusta ja on hyväksi ihon hyvinvoinnille, esim. ihottumalle. Luonnollinen on yleensä terveellisempää kuin kemiallisesti tuotettu.
Suomessa on myös ihosyöpää todella paljon. Suomalaisten iho ei kestä aurinkoa samaan tapaan kuin aurinkoisissa maissa syntyneillä. Kertoo hyvin kun kaveri on Espanjasta, ei käytä Suomessa ollenkaan rasvoja ja ei edes rusketu kunnolla. Vaikka veneilee koko kesän.
Ihminen, jolla on paljon pigmenttiä, ruskettuu jo iltakävelyllä Suomessa. Eli espanjalainen kaverisi ei yllätyksenä olekaan kovin hyvin ruskettuva. Mustahiuksinen ei myöskään näytä yhtä ruskealta kuin samanvärinen valkohiuksinen. Mutta se on totta, että tuollaisen iltakävelyn jälkeen, vaalean suomalaisen iho on jo palanut ilman voidetta.
Vierailija kirjoitti:
Australiassa on maailman eniten ihosyöpää. Miljoona tapausta vuodessa 25M asukkaan valtiossa. Valkoinen pigmentti, ei hyvä. Maan sijainnista johtuen säteily erityisen voimakasta.
No ei ole ihme kun käyttävät siellä niin paljon aurinkovoiteita ja aurinkolaseja.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa. Myöskään se ei ole hullu joka pyytää...
On hän kyllä hullu, tiedän hänet Lahden ajalta, jossa myös hän aikoinaan asusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja asuvat Australiassa. Toivottavasti antaa lasten käyttää aurinkorasvaa ja aurinkolaseja.
Lapsi vielä rullalautailee eli viettää pitkiä aikoja ulkona auringossa.
Hyvä että ehti kisoihin nuorena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa. Myöskään se ei ole hullu joka pyytää...
On hän kyllä hullu, tiedän hänet Lahden ajalta, jossa myös hän aikoinaan asusti.
Lahti. Selittääkin kaiken.
Ei Olympiakomitean tukea tälle perheelle. Kiitos.
Luitteko tuon jutun? Minä luin. Suhtaudun asioihin yleensä avoimesti, haluan itse pureskella tärkeäksi kokemani asiat, en ota mitään valmiiksi annettuja ajatuksia, ilman omaa pohdintaani mitä mieltä olen.
Olen ihmetellyt miksi minun ystävistäni ruskettuneet ovat usein hoikkia, energisiä ja terveitä ja kalpeat päinvastoin. Ainoa ihosyöpään sairastunut jonka tunnen oli kalpea, aurinkoa välttelevä ylipainoinen henkilö.
D-vitamiinin tärkeys on jo koululääketieteen puolella myönnetty. Herää kysymys miksi se hyväksytään vain purkista. Auringosta se paremmin imeytyy ja on luonnollista. Itsensä grillaaminen ei tietysti ole koskaan tervettä, mutta vesikin tappaa, jos sitä juo liikaa. Olen itse puolisen tuntia auringossa aina, kun se on mahdollista. D-vitamiinitasoni on hyvä ja olen terve.
Auringon puute on yhteydessä mm. seuraaviin sairauksiin: Skitsofrenia, masennus, tuberkuloosi, influenssa, ylähengitystie-infektiot, keuhkotaudit, astma, verenpaine, sydäntaudit, 1-tyypin diabetes, MS-tauti, Chronin tauti, Reumasairaudet, Syövät: Rinta-, paksusuoli-, eturauhas-, haimasyövät yms. Sisäelinten toimintahäiriöt, lihavuus, Kystinen fibroosi, keliakia, maksasairaudet, lihasheikkous-ja kivut, osteoporoosi, osteomalaasi, riisitauti.
Vierailija kirjoitti:
Luitteko tuon jutun? Minä luin. Suhtaudun asioihin yleensä avoimesti, haluan itse pureskella tärkeäksi kokemani asiat, en ota mitään valmiiksi annettuja ajatuksia, ilman omaa pohdintaani mitä mieltä olen.
Olen ihmetellyt miksi minun ystävistäni ruskettuneet ovat usein hoikkia, energisiä ja terveitä ja kalpeat päinvastoin. Ainoa ihosyöpään sairastunut jonka tunnen oli kalpea, aurinkoa välttelevä ylipainoinen henkilö.
D-vitamiinin tärkeys on jo koululääketieteen puolella myönnetty. Herää kysymys miksi se hyväksytään vain purkista. Auringosta se paremmin imeytyy ja on luonnollista. Itsensä grillaaminen ei tietysti ole koskaan tervettä, mutta vesikin tappaa, jos sitä juo liikaa. Olen itse puolisen tuntia auringossa aina, kun se on mahdollista. D-vitamiinitasoni on hyvä ja olen terve.
Auringon puute on yhteydessä mm. seuraaviin sairauksiin: Skitsofrenia, masennus, tuberkuloosi, influenssa, ylähengitystie-infektiot, keuhkotau
Onneksi voimme itse valita ja onneksi joku uskaltaa kirjoittaa medikalisoituneen yhteiskunnan meille syöttämää tietoa vastaan. Voimme sitten itse päättää mitä teemme. Minä otan aurinkoa maltillisesti, mene sinä laittamaan kymmeniä kemikaaleja sisältävää voidetta kehosi isompaan elimeen eli ihoon. Siitä ne kemikaalit imeytyvät kehoosi, toivottavasti niiden yhteisvaikutukset ovat tarkkaan tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Auringon puute on yhteydessä mm. seuraaviin sairauksiin: Skitsofrenia, masennus, tuberkuloosi, influenssa, ylähengitystie-infektiot
Joillekin on näköjään mahdotonta käsittää, että kaikki eivät ole geeneiltään toistensa kopioita.
"Ruskettuminen
Kyky ruskettua (ihon melaniinipitoisuuden suurentuminen tai muutos melaniinissa) on mukautumista UV-säteilyn vaihteluun ja ihon puolustusmekanismi UV-vaurioita vastaan. Yli 120 geeniä osallistuu rusketuksen säätelyyn. Melanokortiini-1-reseptorin geeni (MC1R) on näistä merkittävä. MC1R:n toimintahäiriöön liittyvä punapigmenttisyys ja kyvyttömyys ruskettua on yksi ihosyöpien riskitekijöistä (8).
Palamisherkkyys ja ruskettuminen (TB Fitzpatrickin mukaan)"
https://www.terveyskirjasto.fi/mat00217
En ole seurannut näitä tyyppejä, joten en tiedä heistä käytännössä mitään muuta kuin mitä täältä olen lukenut. Siinä taas voi olla seassa tarkoituksellista väärinymmärrystä, koska toisinajattelijat halutaan aina tehdä naurunalaiseksi.
Saattavat silti hyvin olla outoja hö rhöjä. Valitettavasti näissä hyvinvointipiireissä on paljon sellaisia sekopäisyyteen asti höyrähtäneitä. Tuo että suojataan vaatteilla kännykkävalolta kuulostaa jo sen tason touhulta.
Mutta aurinko on kohtuudella hyväksi. Pitää itse tunnistaa, milloin on syytä hakeutua varjoon tai suojata itsensä vaatteilla. Aurinkorasvoja en käytä itsekään. Enkä aurinkolaseja muuten kuin ajaessa laskevaa aurinkoa vasten. Lippis riittää muuten tarvittaessa suojaksi. Olen vaaleaihoinen enkä välttele aurinkoa, mutten pala koskaan. Kuumuus pakottaa joskus varjoon.
Myös kpiikeistä olen samaa mieltä, joskin mikrosirut niissä on taas h örhöilyä. Käteisen käyttöä pitäisi ehdottomasti lisätä ja huolehtia, ettei siitä ikinä luovuta. Samoin kaikki muu seuranta, kyllä sitä on yritettävä vastustaa vai haluatteko orwellilaisen yhteiskunnan? Enää ei olla edes kovin kaukana siitä.
Ruokavalio... No en tiedä millaista nämä suosivat. Kasvikset ja marjat on hyväksi, hedelmät ehkä pieninä määrinä sopivat osalle. Hiilareita maltilla ja vähän enemmän lapsille ja urheilijoille. Proteiinia ja rasvaa riittävästi.
Näissäkin asioissa ihmiset on melko jakaantuneita, tai ainakin julkisesti siltä vaikuttaa. Keskitie ääripäiden välissä on yleensä hyvä lähtökohta ja siitä voi sitten kukin säätää itselleen sopivaksi.
Ennen en ruskettunut tai siis luulin niin. Sitten jouduin tekemään terveyteni vuoksi täysremontin ruokavaliossani. Uskoin myös ohjeistusta puoli tuntia auringossa ilman voiteita, jotta D-vitamiini imeytyy. Ihme kumma aloin ruskettumaan pikku hiljaa. Palamaan en tietenkään ihoani päästä.
Ystäväni mukaan tämä johtuu siitä, että syön porkkanaa ja paprikaa eli saan luonnollisessa muodossa olevaa beetakaroteenia ravinnosta. Tiedä häntä, mutta olo on hyvä ja energinen pieni päivetys näyttää hyvältä.
Todennäköisesti melanooman saa helpommin, mikäli elintavat ovat kehnot. Eli elimistö ei jaksa puolustautua. Mikäli syö kasviksia ja marjoja ja kaikin puolin monipuolisesti, liikkuu paljon eikä stressaa, elimistö jaksaa puolustautua kaikkia syöpäsoluja vastaan. Välttää siis sokeria (syöpä tykkää sokerista), liikaa suolaa, höttöhiilareita, lisä- ja säilöntäaineita.
Sanotaanhan, että usein ihmisellä on tietämättään syöpä, niitä tulee ja menee. Tämä on siis tieteellinen fakta.
Tää joku joka tietää paremmin kuin sadattuhannet ihotautilääkärit ja tutkijat ympäri maailmaa.
Noista Australian ihosyöpätapauksista 95 % johtuu liiallisesta altistumisesta auringolle eli UV-säteilylle. 2/3 australialaisesta saa jossain elämänsä vaiheessa jonkinlaisen ihosyövän. Ei leikin asia. Otsonikerros on erityisen ohut Australian ja Uuden-Seelannin kohdalla, siksi näissä on paljon syöpää. Suomessa eri asia, kun aurinkoa on paljon vähemmän. Äiti leikkii lastensa terveydellä.
Vierailija kirjoitti:
En ole seurannut näitä tyyppejä, joten en tiedä heistä käytännössä mitään muuta kuin mitä täältä olen lukenut. Siinä taas voi olla seassa tarkoituksellista väärinymmärrystä, koska toisinajattelijat halutaan aina tehdä naurunalaiseksi.
Saattavat silti hyvin olla outoja hö rhöjä. Valitettavasti näissä hyvinvointipiireissä on paljon sellaisia sekopäisyyteen asti höyrähtäneitä. Tuo että suojataan vaatteilla kännykkävalolta kuulostaa jo sen tason touhulta.
Mutta aurinko on kohtuudella hyväksi. Pitää itse tunnistaa, milloin on syytä hakeutua varjoon tai suojata itsensä vaatteilla. Aurinkorasvoja en käytä itsekään. Enkä aurinkolaseja muuten kuin ajaessa laskevaa aurinkoa vasten. Lippis riittää muuten tarvittaessa suojaksi. Olen vaaleaihoinen enkä välttele aurinkoa, mutten pala koskaan. Kuumuus pakottaa joskus varjoon.
Myös kpiikeistä olen samaa mieltä, joskin mikrosirut niissä on taas h örhöilyä. Käteise
No mietippä; silmien lisäksi myös iho aistii valoa. Jos illalla käyttää sinivalolaitteita, se vaikuttaa suoraan ihmiseen ei vaan silmien vaan myös ihon kautta. Toki pidän itsekin aika äärimmäisyyksiin vietynä tuota vaatteilla siltä suojautumista, mutta en täysin hörhönä
Toihan on ihan täys kaheli. Kummallista kun nykyaikana kirjekurssin käynyt kampaaja kritisoi ihotautilääkärien postauksia. Ja näillä on sitten samanlaiset kajhot seuraajina. Toivittavasri Heili ei saa melanoomaa. Auatraliassa ulkona skeittailee päivät pitkät.
Nykyään muotia on että asiat ovat "black-and-white", mutta tylsä todellisuus tässäkin on, että totuus auringonoton hyödyllisyydestä on siinä välillä ja riippuu myös paljon yksilon geeniperimästä.
Liika auringonotto varsinkin valkoihoisille toki aiheuttaa ihosyövän riskiä. Toisaalta liian vähäinen auringonvalo lisää riskiä muihin sairauksiin. Aurinkolasitkaan eivät ole "vain hyödyllinen asia". Likinäköisyys ei johdu lukemisesta, vaan siitä että silmänpohna ei saa tarpeeksi auringonvaloa ja silmä kasvaa vääränkokoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja asuvat Australiassa. Toivottavasti antaa lasten käyttää aurinkorasvaa ja aurinkolaseja.
Varsinkin Heilin, kun skeittaa paljon ulkona ja UV-säteily heijastuu betonista voimakkaasti.
On siellä skeittihallejakin olemassa.
Australiassa on maailman eniten ihosyöpää. Miljoona tapausta vuodessa 25M asukkaan valtiossa. Valkoinen pigmentti, ei hyvä. Maan sijainnista johtuen säteily erityisen voimakasta.