Mitä teillä tänään kahvin kanssa ?
Tein vuosien vuosien jälkeen köyhiä ritareita. Kermavaahtoa ja murskattuja tuoreita vadelmia päälle + hyvää kahvia, ai että arjen pienet jutut on ihania.
Kommentit (220)
Uunituoreita voihin leivottuja croissuja ja nutellaa.
Vierailija kirjoitti:
Kofeiinitonta murukahvia ja Truben appelsiini-suklaakakkua. Omnomnom...
Toi trube on sairaan hyvää. Melkein parempaa, kuin leipomon kakut.
Ei mitään. Olen läski ja yritän laihduttaa. Isoäidin sitruunaneliöitä teen heti, kun pääsen kaupoille ostamaan sitruunoita. Osan pakastan sitten, niin ei tule ahmittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli Truben voikierrepitkoa. Trubella on hyvät tuotteet.
Itse tehtyä vahvan sitruunaista kuivakakkua.
Loraus kevytkermaa ja yksi Hermesetas. Olen hoikka 60-vuotias nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen mökillä itä-Suomessa. Täältä saa vesirinkeleitä!
Voi että ne ovat hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli Truben voikierrepitkoa. Trubella on hyvät tuotteet.
Onko hyvin paistettu, sellainen kuohkea, ei taikinamainen? Leipomo Juurella on mainiot viinerit ja mustikkapulla oli aivan täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehtyä vahvan sitruunaista kuivakakkua.
Sitruunakuivakakku on yksi suosikeistani. Samoin tiikerikakku, kardemummakakku, omenakakku, maustekakku, taatelikakku jne.
Voisilmäpulla puoleksi kummallekin
Suosin "ayurveda-kahvia" (aajur-veeda: elämän tiede / tieto), eli lisään kofeiinittomaan pika kahviin mausteita, enimmäkseen kurkumaa, kanelia ja karde mummaa. Tänä aamuna tyydyin juomaan hunajan kaa kun suklaa pääsi loppumaan!
Kanelipullia tein äsken (kierrepullat). Digestive-keksejä + aprikoosimarmeladia.
Runsaskuituista paahtoleipää, levitettä, sen päälle vihreää salaattia runsas kerros, seuraavaksi vähärasvainen kalkkunaleike ja ohut juustoviipale, sitten vielä tuorekurkkua ja paprikaa. On hyvää!
Tyhmä kysymys. Konjakkia tietenkin. Höh.
maalaisviipaleita ja arkijuustoa oivariinia leivän päälle siis voimakassuolaista
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Konjakkia tietenkin. Höh.
Tyhmä vastaus. Ei kiinnosta viinan juojat. Höh.
Uunituoretta mustikkapiirakkaa. Menen vasta kahteen töihin, niin ehdin leipoa. Lapset hakivat eilen koulusta tultuaan mustikat metsästä.
Pullataivas, mikä ihana paikka. Voipullia, laskiaispullia, pullapitkoja, rusinapullia, köyhiä ritareita. Syöt mielin määrin eikä vatsa koskaan täyty.