Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1948)

Vierailija
1941/1948 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsemppiä Keiju, jotenkin samoja havaintoja varsinkin tuon syömisen suhteen. Ei kovin kannustavaa alkutaipaleella oleville, mutta kyllä sellainen jatkuva "päätös" minullakin on päällä.  Positiivista on kuitenkin se, että pudotusvaiheen toiminnoista on muodostunut uusi "normaali". Eli pitkäkestoisempi painonpudotuksen tai tietoisen painon seuraamisen ajanjakso on osaltaan kuitenkin loppupeleissä tehokkaampi kuin pikainen teho-ohjelma tai poppakonsti-/kaalikeittokuuri jolla on alku ja loppu. Voi kiitos, kun te olette olleet täällä tukenani omine kokemuksinenne. Se on todella arvokasta. Kiitos. AP

Vierailija
1942/1948 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ap aina niin tsemppaavasta asenteesta. Olen himpun hurahtanut tähän "uskooni" ja tekisi mieli tuputtaa lääkettä toisillekin. Tietenkään en ala toiselle ylipainoiselle selittämään, että "ota lääke ja laihduta", mutta mielessäni mietin, että jos kysyvät, niin kerron rehellisesti asiasta. Suositellakaan ei voi, ellei sitä kysytä suoraan. Jokaisen paino on oma asia ja laihtuminen tai laihtumattomuus ei ole minun asiani. Olen vain vähän sellaisessa ekstaasissa itsestäni ja haluaisin tuoreen uskovaisen tavoin levittää ilosanomaa niillekin, jotka ei sitä kaipaa. 

Onneksi täällä ja muualla netissä voi rauhassa suositella ja jakaa kokemuksiaan....

Kymppikeiju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/1948 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! 
Olen lueskellut teidän kokemuksia. Iso kiitos niistä. On täysin korvaamaton apu saada lukea teidän kokemuksia, jotka olette jo pitkään lääkettä käyttäneet. Kiva, kun olette jaksaneet päivittää aktiivisesti. 

Aloitin sunnuntaina 29.3. pistämään aloitusannosta (2,5) eli nyt on siitä kolme vuorokautta aikaa. Huomasin lääkkeen vaikutuksen heti siinä, että ei ole isoa nälän tunnetta. 

Mietin, kuinka pitkään on mahdollista pystyä jatkamaan nostamatta annosta? Onko joku kokeillut mennä pidempään kuin 4 viikkoa tuolla aloitusannoksella? Haluaisin pystyä pitämään annoksen koko laihdutusmatkan ajan mahdollisimman pienenä, mutta toki ymmärrän, että kun tuohon aloitusannokseen hiljalleen tottuu, saattaa tulla tarve nostaa sitä. Mutta ainakin nyt ekoina päivinä tuo on aivan riittävä. Minulla olisi pudotettavaa nykyisestä painosta 125kg --> noin 85kg, joka olisi jo todella enemmänkin kuin ihanne.  Olen 177cm pitkä. Toivon, että lääkkeen avulla pääsisin nyt edes lähivuosina alle 100kg. Kuulostaako tämä teidän, jotka olette jo paljon painoa pudottaneet, korvaanne mahdolliselta? Olen nainen ja noin kolmekymppinen, joten käytän sitä vaikka nimimerkkinäni. 

Kiitos jo etukäteen kommenteista. 
t. Kolmekymppinen

Vierailija
1944/1948 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppinen -> Tervetuloa mukaan keskusteluun kertomaan kokemuksistasi, tuulettamaan tunteita ja pohtimaan muiden kanssa matkan edistymistä. Täällä voi ihmetellä asioita, joita muualla ei ehkä tohdi.

Omalla kohdalla etenin ohjeiden mukaan, eli ensin 2,5 mg neljä kertaa ja sen jälkeen 5mg annoksella, Näin siksi, että ohjeissa luki pienin hoitoannos on tuo 5mg. Nyt tiedän, että tuo ohje on ihan höpöhöpöä. Aloittaessani lääke oli niin uusi, ettei vertaiskokemuksia ollut tarjolla, joten toimin pilkulleen miten ohjeessa sanottiin. Silti se 2,5 mg olisi annoksena riittänyt pitkään. Monet myös ostavat kustannusten hallinnan vuoksi isomman kynän, esim. tuon 5 mg kynän, mutta pistävät siitä vain puolikasta annosta, joten kynä kestää 2 kertaa pidempään. Lääkkeellä on pitkä säilyvyysaika, mutta se on silloin säilytettävä jääkaapissa koko ajan.

Lääke on erinomainen tuki painonpudotukseen, mutta varsinainen laihdutustyö täytyy ja kannattaa tehdä itse. Eli vähentää syömäänsä energiaa ja aktivoida liikuntaa. Paljon proteiinia lihasmassa säilyttämiseksi jne. Monet ovat säännöllistäneet ateriointinsa siten, että syövät useita kertoja päivässä, mutta tässäkin mielestäni kannattaa kuunnella omaa kehoa ja sitä, mikä sille on parasta. Minulle sopii parhaiten pätkäpaastotyyppinen ruokailu, joka on minulle luontaista muutenkin. Lisäksi suosittelen, että pohdit ja mietit näitä asioita aina itsekkäästi. Se mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle.

Minulle tärkeäksi on muodostunut se, että otan pieniä annoksia ja levitän ruuan avarasti lautaselle (seefood -> näyttää hyvältä annoskoolta), keskityn syömään pieniä suupaloja pitkään pureskellen ja antaen makujen viipyä suussa (tulee tyydyttyneempi olo) ja päätös etten santsaa, vaikka olisi kuinka hyvää. Nälän tunnettakin on joutunut opettelemaan sietämään. JOku kirjoitti jossain, että nälkä tuntuu vatsassa, mieliteko tuntuu suussa. Tuo oli lause, jota olen tunnustellut omalla kohdallani. Eli jos teki mieli jotain, niin pysähdyin tarkastelemaan, tuleeko signaali vatsasta vai jostain muualta :) Niin ja yksi asia mitä omalla kohdallani päätin jo alussa, että syön ihan samoja ruokia kuin aiemminkin, mutta pienempiä annoksia. Näin olen välttynyt mieliteoilta. Samoin tein sen päätöksen, että minun ei tarvitse syödä kohteliaisuudesta ja voin jättää syömättä lautaselta asioita, joista en pidä ja syön vain omia makunystyröitäni tyydyttäviä ruokia.

Tässä keskustelussa on paljon erilaisia kokemuksia, niihin voi suhteuttaa sitten sitä, mikä sopii itselle. Loppujen lopuksi tämä on kuitenkin "itsekäs prosessi" ja tiedät itse mikä sinulle sopii ja mikä ei. Opettele kuuntelemaan kehoasi  entistäkin herkemmin.

Pudotustavoitteesi on merkittävä, mutta täällä keskustelussa on mukana useita, jotka ovat jo nyt pudottaneet useita kymmeniä kiloja. Eli onnistut kyllä. Alussa vauhti on kiivaampaa, mutta tasoittuu matkan varrella. Vastaan tulee tuuletuksen hetkiä (onnistumisista saa tulettaa) ja välillä voi turnauskestävyyskin olla koetuksella, joten sinnittelyn taitojakin tällä matkalla oppii.

Tsemppiä ja mukava, kun tulit mukaan keskusteluun, AP

Vierailija
1945/1948 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kiitos viestistä! 
Huippua päästä mukaan tähän joukkoon! :) Uskon, että täältä tulen saamaan merkittävän vertaistuen niihin hetkiin, kun on tosi vaikeaa. Kiitos jo etukäteen. <3 

Kolmekymppinen

Vierailija
1946/1948 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni käytti ko. tuotetta hyvin toimi hävisi kokonaan.

Vierailija
1947/1948 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kolmekymppinen!

On mahdollista pudottaa vuodessa paljon.

Itse aloitin vuosi sitten ja silloin vaaka näytti 109kg

Nyt vaaka näyttää 70,5kg

Aloitin 2,5 annoksella ja sitä pistin sen 4kertaa, sitten nostin 5mg ja sitä käytin 8kuukautta.

Sitten tuli monen viikon jumi niin nostin 7,5.

Sitä olen käyttänyt nyt sen 3kk.

Enää paino putoaa sen 100g-200g viikossa. Vielä pitäisi saada 6kg pois, joten meinasin nostaa ens viikolla annoksen 10mg ja sitä käyttää vähän aikaa, lääkärin neuvosta. Sitten alan ajamaan annosta alas ja siihen pitää varata reilusti aikaa.

Mitään ruokia en ole jättänyt ruokavaliosta pois, syön myös herkkuja silloin tällöin.

Kävelen ja pyöräilen vähintään 4 kertaa viikossa.

Ikää on jo 58v

T. TA

Vierailija
1948/1948 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla -20 kg 2.5 mg annoksella koko ajan, nyt ylläpidossa eli tavoitepaino saavutettu. Aikaa meni heinäkuu - maaliskuu, ensin kilo viikossa, sitten puoli, sitten neljännes. Ylläpito on oma projektinsa.
Kannattaa heti kärkeen asennoitua niin, että mikä toimii muille, ei välttämättä toimi itselle. Lihomisen syyt on yksilölliset ja samoin on laihtumisessakin. Että pyrkii löytämään mikä toimii. Ja nyt ei kannata kärvistellä, vaan hyvä annos ja rytmi löytyy kun etsii - jos tulee nälkä, nostaa annosta, jos ei, niin ei. Eikä kannata hötkyillä. Välillä tulee jumeja, ja ne sitten menee ohi kun jatkaa vaan töitä. Pudotustavoite ei vaikuta ollenkaan mahdottomalta. Täällä oli ennen nimimerkki S1988 ja hän on laihtunut paljon enemmän - mahtaa olla tavoitteessaan jo? Kymppikeiju muuttui Tonnikeijusta Satakeijun kautta Kympiksi. Olet alle 100 kg alta aikayksikön jos homma toimii normaalisti.

Tsemppiä sinulle! Ja onnittelut kun olet päässyt tämän markkinoiden parhaan lääkkeen pariin. Tästä ei ole kuin etuja. Ainoa ehkä että lääkkeeseen jotenkin rakastuu eikä osaa ajatella elämää ilman sitä.

mm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän