Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (2000)

Vierailija
1981/2000 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Kymppis, paino jatkaa alaspäin.  Viimeiset  kilot ovat tiukimmassa, mutta  maalisuora on jo käsillä. Vaikka se loppu on välillä turhauttavaakin sinnittelyä, niin  on helppo olla jälkiviisas ja ajatella, että ehkä juuri se valmistaa parhaiten myös  painon ylläpitoon ja joutuu hieman väkisinkin oppimaan sen,  miten pieniä ne annoskoot oikeasti ovat ylläpitovaiheessakin. Ja miten tärkeitä pienet valinnat on ihan jokaisena päivänä. Kilo nousee niin helposti, mutta sen katoaminen vaatii monenlaista puuhaa.

Kun noissa viimeisissä viesteissä puhuttiin roskaruuasta, suklaapatukoista ja muistakin pienistä valinnoista, niin olihan tässä joku ravitsemusterapeutti tms. nostanut keskusteluun myös juomien energiat. Ei ole mikään uutinen, että alkoholissa on hirmuisia kaloreita, samoin kuin limppareissa ja mehuissa. Silti monesti terveelliseen aamupalakuvaan on sisällytetty se helmeilevä ja raikkaan näköinen appelsiinituoremehu, mikä usein on juuri yksi melkoinen kaloripommi. Ja vaikka tietää tuoremehujen olevan melko energiarikkaista, niin nuo terveellisen aamupalan kuvat jotenkin kuitenkin saavat mielen yhdistämään sen hyväksi vaihtoehdoksi. Eli vesi paras. Se ihan tavallinen, jota Suomessa voi pääosin juoda ihan keittiön  hanasta otettuna. Valinnat on todellakin pieniä, mutta kertautuessaan suuria. 

Onneksi nyt paistaa aurinko, se saa innostumaan taas kaikesta, joten lähdenpä tästä metsälenkille. Tsemppiä kaikille, AP

Vierailija
1982/2000 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Mounjaron viime kesänä ja olen saanut pudotettua n.25kg. Normaalipainoon on suunnilleen 5 kiloa vielä matkaa. Alussa paino tippui nopeasti. 

Vaatekoko on muuttunut XL -> M. Kaikki vaatteet on mennyt uusiksi. Otan edelleen kyllä sovitukseen niitä L/XL vaatteita ja sitten ihmettelen miksi L koon housut tippuu päältä...  

Nyt ei paino ole enää tippunut, mutta pysyy samana. Käytän 7,5 annostusta. Olen ollut hirmu tyytyväinen tähän lääkkeeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2000 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin Mounjaron viime kesänä ja olen saanut pudotettua n.25kg. Normaalipainoon on suunnilleen 5 kiloa vielä matkaa. Alussa paino tippui nopeasti. 

Vaatekoko on muuttunut XL -> M. Kaikki vaatteet on mennyt uusiksi. Otan edelleen kyllä sovitukseen niitä L/XL vaatteita ja sitten ihmettelen miksi L koon housut tippuu päältä...  

Nyt ei paino ole enää tippunut, mutta pysyy samana. Käytän 7,5 annostusta. Olen ollut hirmu tyytyväinen tähän lääkkeeseen. 

Hienosti olet edennyt. 25 kg on jo sellainen pudotus, mikä ei jää huomaamatta. Ei itseltä eikä ihmisiltä ympärillä, vaikka nykyään  kaikki eivät kommentoikaan, niin ilmeestä voi huomata ihmetyksen.  Lääke on kyllä erinomainen apu. Vaikka se ei tietenkään kaikille sovi, niin kuitenkin jos se sopii, niin on mukava saada buustia omaan painonhallintaan. Vaikka painonpudotus on periaatteessa helppoa, niin ei se sitten kuitenkaan aina ole,  Lääkkeen apu omaksuessa uusia juttuja, on kyllä mielettömän hyvä asia. Samalla painonpudotusprosessi kestää kuitenkin niin kauan, että kun pitää mielessä elämäntapamuutoksen, niin nuo asiat ehtii tulla matkan varrella myös luontaiseksi, mikä helpottaa sitten jatkossa painon ylläpitoa. Tsemppiä sinulla ja kaikille muille myös AP

Vierailija
1984/2000 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on tullut 100 sivua täyteen! 

Vierailija
1985/2000 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostat esiin, että nyt ylläpito vaiheessa olet huomannut, että päivittäinen ravintomäärä on hyvin pieni suhteessa aikaan ennen laihdutus urakkaa. Sinulla kokonaispainon pudotus taisi olla 20 kg luokkaa, joka tietysti pienentää perusaineen vaihduntaa. Millaisella päivittäisellä kalorimäärällä suunnilleen elelet?

Itse edelleen yritän löytää sopivaa yllä pitovaiheen kalorimäärää. Laskurien mukaan (ikä, paino, päivittäinen liikunta) oma kaloritarve on huomattavasti pienempi kuin ennen laihdustusta (tiputin n. 50 kg). Paino on ollut laskusuuntainen edelleen - vaikea löytää tasapainoa.

Vierailija
1986/2000 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä edellistä viestiäni - omalla kohdalla siis esimerkiksi kulutus ennen laihdutusta oli laskurin mukaan 2700 kcal luokkaa ja nyt laihdutus urakan jälkeen muuten samoilla perustiedoilla 1600 kcal luokkaa eli päivittäinen tarve olisi noin 1100 kcal vähemmän. Käytännössä en ole elellyt tuolla laskurin ehdottamalla määrällä vaan pienemmällä, koska johtuen laihdutuksen aiheuttamasta säästöliekistä, paino on pysynyt suurinpiireitein samana vielä laskurin antamaa kalorimäärää huomattavasti pienemmällä. Olen siis päätymässä johtopäätökseen, että todellakin hyvin pieniruokainen joutuu loppuelämän olemaan, jos ei lisää aktiivisuutta ja jos ei halua painon nousevan.

Vierailija
1987/2000 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä energiamäärässä on huomattava ero. Paino on lopulta pudonnut 25 kg, pari kiloa saa kyllä takaisin, jos on tullakseen. Tavoite oli 20 kg. Painon tasaamis vaiheessa putosi hieman ja loput kesän kekkerikauden jälkeen palatessa arkeen

Painonnousuni yksi taustatekijä on se, että aktiiviaikojen ja myöhemmän aktiiviharrastaja-ajan jälkeisten loukkaantumisten jälkeen meni hieman aikaa, ennen kuin ruoka-annokset putosi alemmas. Mutta sitten olikin jo myöhäistä. Aktiiviaikoina kului energiaa paljon ja sitä myös systemaattisesti tankattiin. Nyt olen enemmänkin perusulkoilija/-kuntoilija, ikääkin on tullut ja sitten nopea painonpudotus sai osaltaan aikaan sen, että pienet määrät riittää. Annoskoot ovat todella pieniä aktiiviaikoihin verrattuna. Toki se on luonnollistakin. 

Tarkkaan päivän kaloriseurantaa en tee, mutta näppituntumalla se menee juuri noin, että paino pysyy kun syö  1000-1500 kaloria päivässä.  Välillä enemmän, välillä vähemmän. Lämmin ateria saa myös mielen hahmottamaan, että on saanut ruokaa ja siitä tulee muutenkin hyvä ja ruokaillut olo. Nälkä pysyy poissa jne. Leipääkin tulee syötyä, mutta siitä tulee äkkiä energiaa, eikä sitä välttämättä laske oikeaksi ruuaksi, vaikka saisi saman verran energiaa kuin esim. keitosta tai perunasta tms. Pätkäpaastotyyppinen ateriointi sopii minulle, on sitten terveellistä tai ei.

50 kg on niin valtava määrä, että siinä perus energia määrä laskee eittämättä paljon. Ihan hurja pudotus. Onnittelut sinnikkyydestä ja sitoutumisesta. Onko sinulla jokin nimimerkki, jolla voisimme kutsua sinua:)? -AP

Vierailija
1988/2000 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap nopeasta vastauksesta. Jos sinulla kokonaisenergian tarve on 1000-1500 välillä, niin ei tuo minun noin 1000 kcal tai jopa sen alle kovinkaan utopistiselta kuulosta. Itse ajattelin, että tässä kroppa hiimaa kaloreiden kulutusta, kun laihdutus oli aika nopeatempoista. Ja selvää on sekin, että tällaisella peruskulutuksella paino tosiaan ampuu hyvin nopeasti takaisin ylös, jos palaa edes lähimainkaan aiemmin totuttuun (pelkkä herkkujen karsiminen ei riitä, myös terveellisen ruuan annoskoot on oltava liki kolmas osa aiemmin totutusta).

onneksi en tätä tällä tasolla tajunnut laihdutusvaiheessa, olisi masentanut sen verran, että leikki olisi kyllä jäänyt kesken,

(En ole käyttänyt nimimerkkiä, kun sen verran harvoin tulee kirjoiteltua, mutta olkoon se vaikka -50 kg)

-50 kg

Vierailija
1989/2000 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-50kg, tämä sama on itselleni pikkuhiljaa valjennut. En koskaan enää voi syödä lähellekään samoin kuin aiemmin. Ei lähellekään. Annoskoko, herkut, tukevat iltapalat, santsaukset jne. Eikä enää kesällä Aino-jäätelöä (lakritsi tai rocky road) kasaa kuppiin vaan mehujää ja Aino jää harvinaisherkuksi. Todennäköisesti omakin kulutus tulee vakiintumaan reilusti alle 1500 kcal sitten ylläpidossa.  Ap:n kirjoitus vahvistaa tämän käsityksen, että todella pienellä saa mennä. Pitää lähteä siitä Kate Mossin legendaarisesta kommentista: "Mikään ei maistu niin hyvältä kuin laihuus tuntuu". No, mun pitää modata tuo siihen, että "mikään ei maistu niin hyvältä kuin normaalipainoisuus tuntuu". 

Tässä juuri mietin, että paljonko olen syönyt tänään. Kyllä se 1100-1200 on mennyt. Apua, olisiko tässä selitys laihtumisen hitauteen? Ja pahin oli, että menin syömään viipaleen pizzaa ja siinä paketin kyljessä luki, että siinä viipaleessa on lähes 400 kcal. Siis yhdessä neljäsosassa paksua pakastepizzaa. Valitettavasti katsoin kalorit vasta syömisen jälkeen. Olipa iso määrä, kun ei se tuossa kädessä isolta tuntunut. Hyvä opetus tämänkin. Oikeasti tuollaiset on TODELLA petollisia. Normaalistihan söin iltapuhteina lauantaina kaksi tuollaista palasta ja mielestäni vielä söin kohtuullisesti, kun vain kaksi palasta ja lopetin siihen, vaikka lisää olisi vielä mahaan mahtunut. Mutta oli vaan kamala nälkä ja se oli tuossa pellillä vielä lämpimänä muiden jäljiltä. Jotenkin ajattelin, että ei se nyt niin iso juttu ole ja loppuiltana en sitten syö mitään. En kyllä aiokaan syödä, mutta tuo noin 1000 kcal on todella vähän. Siihen ei mahdu juuri mitään ylimääräistä. Itsekin olen syönyt tänään kolme nakkia, muusia kauhallisen, pienen annoksen makaronilaatikkoa ja sitten tuon pizzan. Olisi pitänyt jättää pizza väliin ja syödä vaikka jugurttirahka mustikoilla. 

Kymppikeiju

Vierailija
1990/2000 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karulta tuntuu,.OIkeasti monena päivänä kalorit on edelleen alle 1000 riippuen siitä haluaako tasata jotain viikonloppua tms. Pääsääntöisesti olen kuitenkin todella pienillä energioilla. Tosin kesän aikana myös luontainen kulutus kasvaa merkittävästi, joten silloin voi aterioida hieman vieraskoreammin. Mutta lohdutuksena se, ettei tämä tunnu enää miltään joustamiselta, vaan sitä jotenkin oppii syömään vähemmän kun aikaa kuluu.

En myöskään piiskaisi yhdestä 400 kalorin pizzaslicestä, jos muuten päivä pulkassa ottaen huomioon, että yksi perusvoikkari pienellä levitteellä ja päällisellä on jo itsessään 250 kaloria. Joten ei se yksi pizza kohtuuton ole, vaan kerrannaisvaikutus. Me, jotka olemme tällä polulla olemme jo sisäistäneet sen, että yksi päivä tai viikkokaan ei mokaa tätä polkua. Merkittävintä on että pidetään pitkän linjan focus mielessä.

Tsemppiä meille kaikille AP

Vierailija
1991/2000 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan vielä edellistä viestiäni - omalla kohdalla siis esimerkiksi kulutus ennen laihdutusta oli laskurin mukaan 2700 kcal luokkaa ja nyt laihdutus urakan jälkeen muuten samoilla perustiedoilla 1600 kcal luokkaa eli päivittäinen tarve olisi noin 1100 kcal vähemmän. Käytännössä en ole elellyt tuolla laskurin ehdottamalla määrällä vaan pienemmällä, koska johtuen laihdutuksen aiheuttamasta säästöliekistä, paino on pysynyt suurinpiireitein samana vielä laskurin antamaa kalorimäärää huomattavasti pienemmällä. Olen siis päätymässä johtopäätökseen, että todellakin hyvin pieniruokainen joutuu loppuelämän olemaan, jos ei lisää aktiivisuutta ja jos ei halua painon nousevan.

Jonkun nyrkkisäännön mukaan 10 kilon laihtuminen pienentää tarvittavaa päivittäistä energiamäärää 500 kcal. 

Vierailija
1992/2000 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Kiitos tästä ketjusta ja keskusteluista. Itselläni on juuri alkamassa tämä Mounjaro matka ja täältä on saanut jo nyt paljon vertaistukea. 

Onko kukaan käynyt ostamassa lääkettä Tallinnasta? Minulle sattuu olemaan tulossa jo aiemmin suunniteltu reissu sinne ja pohdinkin tässä, että kävisinkö siellä apteekissa, huokeammat hinnat kun tottakai kiinnostaa. Lääkkeen säilytyksen ohjeistus tosin hämmentää, avaamaton kynä pitää säilyttää jääkaapissa, mutta avattuja voi sitten kuitenkin säilyttää 30 päivää huoneenlämmössä? Pitäisikö laivamatkalla siis olla kylmäkalle mukana, ettei mene ns. plörinäksi heti kättelyssä. Onko kenelläkään tästä kokemusta? Ja harrastavatko kaikki isompien annoskynien jakamista? Tuhannet kiitokset jos joku viisaampi osaa vastata minulle. :)

-KTH

Vierailija
1993/2000 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan keskusteluun KTH, mukava saada sinut mukaan.  Vastaan nyt pikaisesti ainoastaan tuohon kynän säilytykseen. Eli se kannattaa aina säilyttää kylmässä, niin kestää pidempään. Siten voi jakaa myös isompaa kynää pienemmille annoksille. Mutta jos jostain syystä joutuu jättämään sen lämpimään, niin kestää sen 30 pv.

Ilman muuta kannattaa ostaa Tallinnasta jos saa edullisemmin. On kuitenkin kyse hintavasta lääkkeestä.

AP

Vierailija
1994/2000 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaapa neuvoa tämmöiseen ongelmaan:

Minulla on seuraava kynä 15mg. Aloitan sen viikon päästä. Lähden kesäkuun alussa kahden viikon reissuun eli kyllä, tarvitsisin kynän mukaan. Olen tehnyt 10 päivän matkan ilman piikkiä, mutta 15 päivää on liikaa ilman lisäannosta. Laskin, että annoksella 7,5mg kynää on noin puolikas jäljellä reissun alkaessa. Väkisinkin kynä lämpenee ja siirtyy "huonesäilytykseen". Sitähän sen pitäisi kestää 30 päivää ja käyttö loppuun menisi tuossa ajanjaksossa, mutta miten se menee, kun se on valmiiksi avattu ja sitten lopussa tulee se 30 päivää. Ts. lyhentääkö tuo aiempi avaaminen kylmäsäilytyksessä sitä käyttöikää huoneenlämpöisenä?

Kymppikeiju, joka ei haluaisi ostaa pienempää kynää matkan takia

Ps. Paniikissa ajattelin hakea seuraavan 15mg jo tässä pian, koska kynä on pienenemässä ja sitten jää nämä golden doset historiaan. Kynällä on pitkä säilymisaika avaamattomana kylmässä ja sitten taas se, että saako siitä 15mg:n kynästä 8 vai 10 7,5mg:n annosta on iso ero. 

Vierailija
1995/2000 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyn kestää kylmässä pitkään myös avattuna. Huoneenlämmössä sen 30 pv. Jos lääke on mennyt ns. huonoksi, sen näkee lääkkeen samentuisena.  Lääkkeen  puolintumisaika on niin pitkä, että 2 viikon tauko ei romuta kokonaisuutta, mutta jos haluat pistää, niin teksin seuraavasti: Pistä 15 mg kynästä normaalisti. Jätä viimeien käyttöannos pistämättä. Pistä kotona juuri ennen matkaa (uudesta kynästä?) ja ota mukaan jääkaapista tuo kynä, missä on yksi annos. Pistä se matkalla ja jatka palatessasi taas uudemmalla kynällä. Voit myös pakata mukaan ottamasi kynän sanomalehteen käärittynä jääkalleihin ja siirtää sitten perillä jääkaappiin.

Aikanaan kun kysyin apteekista, niin sanoivat että kestää apteekissa käytännössä viimeiseen päivään, mutta sitten jos alkaa säilyttämään lämpimässä niin sen 30 pv. Ja jos on ollut välissä lämpimässä niin kannattaa noudattaa tuota 30pv metodia laskien siitä päivästä kun on  alkuperin alkanut säilyttää lämpimässä.  -AP

Vierailija
1996/2000 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajatusvirhe :)

"Aikanaan kun kysyin apteekista, niin sanoivat että kestää JÄÄKAAPISSA käytännössä viimeiseen päivään, mutta sitten jos alkaa säilyttämään lämpimässä niin sen 30 pv. Ja jos on ollut välissä lämpimässä niin kannattaa noudattaa tuota 30pv metodia laskien siitä päivästä kun on  alkuperin alkanut säilyttää lämpimässä.

Vierailija
1997/2000 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli liki identtinen tilanne talvella. Reissussa oltiin kolme viikkoa ja kynä piti saada mukaan. Reissattiin vielä sellaisissa paikoissa, minne en viitsinyt neuloja viimeisen annoksen kaivamista varten ottaa (ainoastaan kynän ohjeen mukaisia).

Ostin apteekista sellaisen insuliini kyniä varten tarkoitetun matkapakkauksen, jonka pystyi ottamaan lentokoneeseen mukaan ja joka piti kynän viileänä 48 tuntia. Reissusta palattua kynästä sai vielä kaksi annosta.

Homma toimi ihan hyvin vaikka toki sitä haluaisi kalliin lääkkeen jääkaapissa säilöä…

Koskahan noita nykymallin kyniä ei enää saa? Ja aleneekohan hinta yhtään, kun lääkettäkin on kylässä vähemmän?

Vierailija
1998/2000 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Keskikä kolahti tähän leidiin sen verran ärhäkkäästi, että elämäntapamuutos on nyt työn alla. Lähtöpaino on 94,1 kg, ja toiveena olisi päästä sen verran alaspäin, että toiveissa oleva rintojen pienennysleikkaus tuottaisi hyvän tuloksen. Lisäksi suonikohjut kuulemma vaivaisivat ehkä vähemmän, jos painoa saisi pois. Näissä merkeissä 25 kilon pudotus on edessä.

Tänään napsautin ensimmäisen 2,5 mg reiteen, ja taisin osua kohtaan jossa ei suuresti tuntohermoja ollut, kun missään ei tuntunut. Kynän käyttö oli helppoa mielestäni. Odotan jännityksellä tuleeko jotain outoa oloa lääkityksestä, onneksi on rauhallinen viikonloppu edessä, niin ei haittaa vaikka maha temppuilisi.

Kevätterkuin,

Nebula

Vierailija
1999/2000 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla sinusta Nebula, tervetuloa. Pistäminen ei kyllä oikeasti tunnu käytännössä miltään. Lääke on erinomainen tuki omalla painonpudousmatkalla. Ja mitä sanotaan suonikohjuista, selkä- ja  jalkahaasteista, niin innostuessani mietin ainoastaan, että painoa on pudotettava. Äkillinen motivaatiopiikki, enkä oikeastaan miettinyt siinä kohtaa muuta kuin sitä, että pienempiin vaatteisiin on mahduttava. Tiedän - pinnallista, mutta kauhistuin yhtä kuvaa, josta tajusin ettei tämä olekaan mikään väliaikanen "vähän on paino noussut"-tila.

Oikeastaan en edes kiinnittänyt ensi huomiota mihinkään muuhun kuin painon putoamiseen, mutta kuinkas ollakaan. Suonikohjut on yhtä näkyvät kuin ennenkin, mutta ei satu eikä pakota. Selkävammani, johon on suositeltu leikkaushoitoa, vaikutti arkeeni tosi paljon ennen painonpudotusta. Rankkoja kiputiloja, jalkojen puutumista, jalkaterien läpsymistä ja "katoamista" ja taas tosi kovia kiputiloja, mikä rajoitti jopa ihan tavallista liikkumista. En ajatellut noidenkaan liittyvän painoon, vaan loukkaantumisesta aiheutuneisiin, magneetissa todettuihin vammoihin. Mutta kuinka ollakaan. Rajoittava kipu on kadonnut, jalat toimivat moitteetta jne. Nämä muutokset huomasin vasta myöhemmin, enkä oikein ollut osannut edes ajatella niin käyvän. Eli kyllä - suonikohjujenpaine ja kipu voi hellittää painon alentuessa.

Tsemppiä sinulle Nebula, toivottavasti lääke sopii sinulle. Joka tapauksessa eka pistos on se, mistä yleensä tulee eniten  jotain jos tulee ja sitten se laimenee ja katoaa jatkossa. Pääosin siis näin, tietysti aina on joitain joille lääke ei vaan kerta kaikkiaan sovi. Minulla oli ainoastaan yksi oire ekan pistoksen jälkeen - vatsan hillitön turvotuksen tunne. Se oli niin epämiellyttävä, että joka mietin jatkanko, mutta toisella pistoksella en enää kokenut sitä.

Tsemppiä Nebulalle ja meille kaikille muille myös. AP

Vierailija
2000/2000 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki! Kiitos tästä ketjusta ja keskusteluista. Itselläni on juuri alkamassa tämä Mounjaro matka ja täältä on saanut jo nyt paljon vertaistukea. 

Onko kukaan käynyt ostamassa lääkettä Tallinnasta? Minulle sattuu olemaan tulossa jo aiemmin suunniteltu reissu sinne ja pohdinkin tässä, että kävisinkö siellä apteekissa, huokeammat hinnat kun tottakai kiinnostaa. Lääkkeen säilytyksen ohjeistus tosin hämmentää, avaamaton kynä pitää säilyttää jääkaapissa, mutta avattuja voi sitten kuitenkin säilyttää 30 päivää huoneenlämmössä? Pitäisikö laivamatkalla siis olla kylmäkalle mukana, ettei mene ns. plörinäksi heti kättelyssä. Onko kenelläkään tästä kokemusta? Ja harrastavatko kaikki isompien annoskynien jakamista? Tuhannet kiitokset jos joku viisaampi osaa vastata minulle. :)

-KTH

Pakasta pari pillimehua ennen matkaa kylmäkalleiksi ja laita ne keittiöpyyhkeen sisään käärittyinä pieneen kylmälaukkuun. Lääkkeet heti sinne kylmälaukkuun apteekissa käärittyinä paketiksi pakastettujen pillimehujen ja keittiöpyyhkeen kanssa apteekin kassan jälkeen. Kannattaa tarkastaa myös Visiblinin hinta Tallinnassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan