Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1322)

Vierailija
1321/1322 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 7 viikkoa takana, edelleen 2,5 mg annoksella. Paino on pudonnut hieman yli 8 kg. En edelleenkään huomaa lääkkeen aiheuttavan mitään sivuvaikutuksia. 

Alan jo tottua siihen, että aina pari päivää ennen uutta pistosta nälkä on melkoinen. Koska paino on edelleen laskussa, olen pitäytynyt alkuperäisessä annoksessa. Näin 5 mg kynä riittää kahdeksaksi viikoksi.

Syysloma Kreikassa viikolla 42, ja lomillahan yleensä syödään ja juodaan hyvin. Tavoite on selvitä viikosta hyvin maltillisella painonnousulla.

Tämän laihdutuslääkekuurin hassuna sivuvaikutuksena myös vaimon paino on tippunut pari kiloa. Syy on aika yksinkertainen. Kun minä syön aika vähän, jää illallinen aika usein nykyisin väliin. Vältän myös ihan tietoisesti rasvaisia ruokia ja makeita jälkiruokia, joten niitä ei nyt sitten perheessäämme harrasteta.

En minä mikään painonatsi ole, enkä tarkkaile tai huomauttele muiden syömisiä. On kuitenkin helpompaa syödä perheenä suunnilleen samoja ruokia. Näin se on vain mennyt. 

Tsemppiä kaikille!

a&a

Vierailija
1322/1322 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 7 viikkoa takana, edelleen 2,5 mg annoksella. Paino on pudonnut hieman yli 8 kg. En edelleenkään huomaa lääkkeen aiheuttavan mitään sivuvaikutuksia. 

Alan jo tottua siihen, että aina pari päivää ennen uutta pistosta nälkä on melkoinen. Koska paino on edelleen laskussa, olen pitäytynyt alkuperäisessä annoksessa. Näin 5 mg kynä riittää kahdeksaksi viikoksi.

Syysloma Kreikassa viikolla 42, ja lomillahan yleensä syödään ja juodaan hyvin. Tavoite on selvitä viikosta hyvin maltillisella painonnousulla.

Tämän laihdutuslääkekuurin hassuna sivuvaikutuksena myös vaimon paino on tippunut pari kiloa. Syy on aika yksinkertainen. Kun minä syön aika vähän, jää illallinen aika usein nykyisin väliin. Vältän myös ihan tietoisesti rasvaisia ruokia ja makeita jälkiruokia, joten niitä ei nyt sitten perheessäämme harrasteta.

En minä mikään painonatsi ole, enkä tarkkaile tai huomauttele muiden syömisiä. On ku

Oi, hauskaa reissua ja älä stressaa. Itse tein noin 10 viikon kohdalla ensimmäisen matkani etelään ja selvisin siitä niin kuiville, että viikko loman jälkeen oli -1kg lähtöaamusta. Matkalla se hiukan heilahti ylöspäin, mutta heti matkan jälkeen palasin ruotuun ja sitten viikossa oli lähtenyt kaikki ja kilo päälle. En mässännyt ylimääräisiä, mutta joka aamu söin munakasta, vaalea leipää jne. Iltaisin söin ulkona haluamani annoksen. Lisäksi join varmaan joka ilta pari olutta tai drinksua. Pidin järjen päässä, mutta samalla nautin hyvästä ruuasta ja en sylkenyt lasiin, vaikkei nyt varsinaista ryyppäämistä ollut. Kannattaa kävellä runsaasti, kun kesäkuuhun verrattuna ei ole enää niin kuuma ja sää on hyvä kävelylle.

Itse lähden myös suunnilleen viikoksi 42 taas Välimerelle. Vähän palkintona itselleni tästä kaikesta. Tarkoitus on vetää samalla setillä kuin viimeksi. Syön hyvää ravintolaruokaa ja en laske suupaloja, mutta vältän liiallista puputusta joka välissä ja mitään suklaapatukoita en poimi laukkuun kaupasta. Olen joskus harrastanut all inclusive -lomia, mutta niissä vaan tulee helposti syötyä koko rahan edestä ja liikkuminen jää vähäiseksi hotellikeskeisen loman vuoksi. Näin on hyvä. Ostoruuilla mennään ja lenkkarit jalkaan välillä. Ei ole pakko mennä taksilla vaan voi kävellä sen 2-3km.

Satakeiju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla