Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia
Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.
Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.
Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.
Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli miten lopetus onnistui?
Kommentit (1322)
Vierailija kirjoitti:
Hei, miten määrittelet 5 mg kynästä 1/4 annoksen? Eli montako naksausta on 1.25 mg.
60 naksausta on 5mg, joten 1,25mg on 15 naksausta.
60 on aina täysi annos siitä, mitä lukee kynän kyljessä. Sen enempää se ei väännykään kerralla.
Luin tuossa taas yhden hyvinvointivalmentajan viisauksia. Tällä kertaa Martina. Tietenkin Martina paheksuu lääkkeitä, koska hänen näkökulmastaan ainoa oikea tapa laihtua on käyttämällä hänen palveluitaan. En ymmärrä Martinan ajatusmaailmaa siinä, että ei nämä lääkkeet kilpaile hänen bisneksensä kanssa. Fiksuimmat firmat ovat jo perustaneet omat tukiryhmät lääkeavusteiseen laihtumiseen ja kunnonkohottamiseen.
Koko juttu oli taas täynnä näitä harhaluuloja. Yksi perusjuttu on aina tämä, että pitää tehdä elämäntapamuutos. Hohhoijaa. Ihan niin kuin lääkkeen avulla juuri sitä ei tehtäisi. Lisäksi ilmaisia huolensa ns. Ozempic-rupsahtamisesta. Eihän se lääke ketään rupsauta vaan se, että kun paino tippuu, niin iän myötä naama alkaa roikkua. Laihtumistavalla ei ole merkitystä, mutta sehän on vaan fakta, että naamasta ne menetetyt kilot näkyy. Hyvässä ja pahassa.
Tässä vielä lopuksi hänen hieno näkemyksensä:
"Aitolehti kokee, että Ozempicin kaltaisten lääkkeiden käytössä on kyse yleisemmästä nykyajan ilmiöstä, jossa kaikki halutaan nopeasti eikä asioihin kyetä sitoutumaan."
Sinänsä aivan sama, mutta ihmetyttää tämä itsevarmuus kommentoida asiaa, josta on kovin hatarat tiedot. Lisäksi rivien välistä haistaa aina jonkinlaisen omituisen kateuden siitä, kun toiset omissa kuvitelmissaan saa helpolla jotain. Me kaikki harrastamme jonkinlaista huijaamista, jos aletaan tarkkaan miettimään. Joku laihduttaa lääkkeen avulla, toinen ottaa silikonirinnat jne. Pata kattilaa soimaa. (olen ilkeä, mutta alkoi vaan ärsyttämään...)
Tonnikeiju, joka aikoo pian vaihtaa nimimerkin Satakeijuksi
Vierailija kirjoitti:
Luin tuossa taas yhden hyvinvointivalmentajan viisauksia. Tällä kertaa Martina.
Mielestäni on yllättävää, että Martinalta ylipäätään kysytään mitään tästä aiheesta. Hänellä ei selvästikään ole mitään kokemusta tai ensi käden tietoa miten metabolia toimii. Itse asiassa olen aina ihmetellyt, kuka hän on ja miksi hänestä tehdään juttuja, mutta en ole viitsinyt googlata.
En käsitä, minulle on tullut kahden päivän aikana puoli kiloa lisää. Tulin reissusta torstaina, ja perjantaina näytti kaikki ok:lta. Sen jälkeen olen noudattanut tavallista järjestelmääni, enkä varmasti ole syönyt liikaa. Ei ole se aika kuukaudesta. Reissun jälkeen oli 2 migreenipäivää, mutta ei kai migreenilääke voi noin paljon kerätä nestettä. Reissun jälkeen siis tulos -10 kg, tänään -9.5 kg. Joku nestehomma tämän on pakko olla. Pelottavaa.
mm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tuossa taas yhden hyvinvointivalmentajan viisauksia. Tällä kertaa Martina.
Mielestäni on yllättävää, että Martinalta ylipäätään kysytään mitään tästä aiheesta. Hänellä ei selvästikään ole mitään kokemusta tai ensi käden tietoa miten metabolia toimii. Itse asiassa olen aina ihmetellyt, kuka hän on ja miksi hänestä tehdään juttuja, mutta en ole viitsinyt googlata.
En käsitä, minulle on tullut kahden päivän aikana puoli kiloa lisää. Tulin reissusta torstaina, ja perjantaina näytti kaikki ok:lta. Sen jälkeen olen noudattanut tavallista järjestelmääni, enkä varmasti ole syönyt liikaa. Ei ole se aika kuukaudesta. Reissun jälkeen oli 2 migreenipäivää, mutta ei kai migreenilääke voi noin paljon kerätä nestettä. Reissun jälkeen siis tulos -10 kg, tänään -9.5 kg. Joku nestehomma tämän on pakko olla. Pelottavaa.
mm
Näitä heittelyitä tulee. Se voi olla vaa'an herkkyyttäkin. Esimerkiksi tänään oli 700g enemmän kuin perjantaina aamulla. Olen oppinut elämään näiden vaihteluiden kanssa. Perjantaina toki söin normaalia enemmän, mutta tuskin kcal meni yli 1800-2000 siltikään. Eilisen nuivistelin urakalla ja tein pitkän kävelyn. Silti +700g.
Olen huomannut hassun ilmiön, että jos käyn punnituspäivää edeltävänä iltana pidemmällä kävelylenkillä, paino ei laske tai hyvin vähän. Jos en liiku metriäkään päivään kahteen ennen punnitusta, paino romahtaa. Liikunta (siis normaali kävelykin) kerää jotenkin nestettä lihaksiin, vaikkei olisi edes mitään erityistä rehkimistä. Yritän olla välittämättä asiasta, vaikka toki jokainen viikkopunnitus on tärkeä ja haluaisi nähdä hienoja lukemia. Kirjattava punnituspäivä on perjantai ja se vain on merkittävä, kun sovelluksesta katson painokäyrää. BMI on nyt 32,8. Merkittävä ylipaino edelleen. Mutta lähtöhän oli miltei 44. Viikon päästä onkin sitten jo 6kk takana ja nyt perjantaina -28,5kg. Ihan 30kg/6kk ei mene rikki, mutta en sitä odottanutkaan. Edelleen tavoite on jouluna BMI alle 30. Se on kyllä vielä kaukana. Vaatii -8kg. Ensin ei kuulosta vaikealta 3kk:n saavutuksena, mutta tahti vaan on hidastunut selvästi ja toisaalta olen lokakuussa lomalla all inclusive -pöytien ääressä viikon. Pystyn kyllä rajoittamaan mässytystä, mutta kyllähän niitä kaloreita tulee reippaasti siellä siitä huolimatta. Toisaalta se voi jopa vauhdittaa kropan toimintaa, kun viikon syö väljemmin.
Satakeiju (ex-tonni)
Liikunta kerää nestettä siksi, että lihaksiin tulee mikrotraumoja. Nestettä keräytyy ja pitääkin keräytyä siksi, että ne paranevat. Ainoa tapa nopeuttaa prosessia on pitää palauttavia (ei täysin liikkumattomia) päiviä rasittavampien liikuntakertojen välissä.
Reissaamisessa voi jo pelkkä istumisen vaikutus suolentoimintaan, suolaisempi ruoka, suurempi määrä hiilihydraatteja matkalla sekä lymfanestekierto vaikuttaa asiaan.
Kaiken kaikkiaan kannattaa keskittyä niihin suuriin linjoihin. Itselläni oli päässyt vaaan paristo hiipumaan kohti simahtamista ja paino vaihteli kolmella perättäisellä punnituskerralla kolmen kilon välillä. Vaihdoin vaaan pariston ja vaaka alkoi toimia taas normaalisti.
Martina A on enemmän tunnettu yksityiselämänsä käänteistä kuin lääketieteen asiantuntijuudestaan. Kieltäisikö hän omilla vahvuuksilla olevat silmälasit, piilolinssit tai uimalasit liikkujilta ja uimareilta? Väittäisikö hän, että olisi huonommin liikuttu kun olisi käytetty edellämainittuja? Kaikki pitäisivät tietämättömänä ja (jokainen arvaa, mitä tähän kohtaan kuuluu):na, jos esittäisi tuollaisia väitteitä ihmisistä, jotka tarvivat näkemistä auttavia välineitä liikuntaharrastuksissaan.
Painonpudotukseen tähtäävien kaupallisten nettivalmennusten tarkoitus ei ole saadakaan asiakasta onnistumaan sen vuoksi, että palveluntarjoaja menettäisi asiakkaan mikäli ohjelma toimisi mainoksen mukaisesti. Koko bisnes toimii siten, että myydään jatkokurssia ja entistä hiotumpaa ohjelmaa sekä yhteisöllisyyttä vaikkapa osaanottajien yhteisen WA- tai muun keskusteluryhmän muodossa. Tarjolla voi olla henkilökohtaista neuvontaa ja kannustamista. Nykyään nekin onnistuvat tekoälyn avulla aivan samalla tavalla kuin OF-palveluntarjoaja voi laittaa botin keskustelemaan tai kirjoittamaan genitaaliarvosteluja.
Hei te, ketkä kerroitte syövänne nyt pienempiä annoksia. Voitteko kuvailla millaisia ruokamääriä aterioilla nyt menee vs. aiemmin? Kiitti!
Vierailija kirjoitti:
Hei te, ketkä kerroitte syövänne nyt pienempiä annoksia. Voitteko kuvailla millaisia ruokamääriä aterioilla nyt menee vs. aiemmin? Kiitti!
Minä en taida olla paras esimerkki liian tiukan laihtarin takia, mutta jos olen tosi nälkäinen ja ei ole ruokaa, niin otan kaksi leivänviipaletta. Muuten yhden. Tämä leipä on yleensä täysjyväleipä, johon viipaloin kasan juustohöylällä kurkkua kostukkeeksi ja päälle kalkkunaleike/juusto tai kumpikin, jos oikein tekee mieli "herkutella". *vähän itseironialla*
Aterialla saatan ottaa yhden kauhallisen jotain laatikkoa. Itsetehtyä lasagnea otan (Knorrin valmispalketista tehty) noin 8cm*8cm palasen ja päälle paljon tomaattia tai jotain muuta vihreää. Jos on perunaruokaa, niin yksi peruna, ei kovin iso. Ja sitten esimerkiksi kolme kalapuikkoa tai 4 kalapullaa tai pieni pihvi tai puolikas pihvi, jos on isompia. Pyrin latomaan lautaselle todella paljon salaattia tai raastetta. Mikä vaan käy. Kiinankaali, jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, porkkanaraaste yms.
Tänään olen syönyt toistaiseksi pro-feel -rahkan, kaksi niitä täysjyväisiä leivänviipaleita goudalla ja kurkulla, puolikkaan proteiinipatukkaa. Aion kyllä syödä vielä jotain. Tn, lämmitän pian mikrossa pienehkön annoksen makaronilaatikkoa, johon kippaan päälle noin puolet 200g raejuustosta ketsupin lisäksi.
Satakeiju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, miten määrittelet 5 mg kynästä 1/4 annoksen? Eli montako naksausta on 1.25 mg.
60 naksausta on 5mg, joten 1,25mg on 15 naksausta.
60 on aina täysi annos siitä, mitä lukee kynän kyljessä. Sen enempää se ei väännykään kerralla.
Kiitos!
Moikka, täällä taas muutaman viikon kirjoittelutauon jälkeen! Hitsi, että täällä on kyllä porukka tehnyt tulosta, tosi upeita saavutuksia teillä! Itselläkin pienen välijumittelun jälkeen painoasiat hyvällä mallilla, nyt 9. viikko menossa ja painoa lähtenyt 7 kg. Kohta siirryn painossani uudelle kymmenluvulle, kasilla alkavaan vaa'an lukemaan. Tavoitteeseen on toki vielä matkaa, mutta se matka on koko ajan mukavampi!
Lääkkeen annoskoossa on ollut pientä säätämistä tässä matkan varrella. Alun 2,5mg alkoi tuntua liian vähältä (ruokahäly teki paluun), joten nostin annosta 3,35 mg:aan ja se taas vei nälän _ihan totaalisesti_. Jääkaapilla tuli sellainen "ei oo nälkä, ei huvita syödä mitään" -tunne, joka ei ole kyllä mikään hyvä kaveri jos ja kun haluaa järkevästi laihduttaa. Pohdin, että teen pienen ihmiskokeen ja kokeilen, miltä tuntuu vuoroviikot 2,5mg ja 3,35mg annoksilla. Jospa se tasapainottaisi tilanteen :)
Mun ikuinen ongelma syömisessä on riittävä proteiinin saanti. Nyt varsinkin, kun ruokahalu heilahti huonompaan, ovat proteiinipitoiset ruuat ihan suorastaan ällöttäneet. Leikkelepaketin haju, liharuuat, proteiinipirtelöt. Eli tasapainoa olen vielä tähänkin asiaan hakemassa ja tuntuu, että joudun siinä käymään suurimman kamppailuni - siis proteiinin saannissa! Aika höpöö!
Tsemppiä kaikille alkavaan syksyyn ja Mounjaro-matkaan toivottaa Männynkäpy
Kiva lukea taas kaikkien kuulumisia, Männynkäpy, erinomainen edistyminen ja ihailen suuresti järkiperäistä suhtautumistasi painonpudotuksen vauhtiin, proteiineihin jne. Olen huomannut kovasti ihastuneeni viime aikoina kikherneisiin salaatissa, eikös niissäkin ole proteiinia?
Joka tapauksessa taas on yksi viikko kulunut, Nyt 39 viikkoa tavoitepainossa ja lääkkeen alasajosta. Prosessini aikana minulla oli tavoitteena pudottaa 20 kg ja lopullinen, pysyvämpi tavoite oli, että paino vakiintuisi 15-18 kiloa lähtötasoa alemmas. Ajattelin, että kun lopetan painon pudottamisen nesteet tasaantuisivat ja suolistossa olisi taas enemmän painoa ja parii-kolme kiloa kuuluisi luontaisesti tasaantumiseen. Niin ei kuitenkaan ole käynyt, vaan paino on enemmänkin laskenut edelleen ja pudotusta lähtötasosta on 23-23,8 kg. Juuri nyt pyrin tarkkailemaan ettei paino nouse, mutta ennen kaikkea en halua sen myöskään laskevan enempää.
Viikonloppuna oli taas monenlaista menoa ja paljon tarjoiluja. Söin kaikkea hyvillä mielin luottaen siihen, että arki tasaa viikonlopun ja niin myös kävi.
Olen ollut tavoitepainossa nyt 39 viikkoa eli 9 kk. Se on kolme neljäsosaa (75%) ensimmäisestä painon seurantavuodestani. Olen iloinen, että löysin sen tanskalaistutkimuksen 1. vuoden merkityksellisyydestä. On motivoivaa seurata painon kehitystä nyt vuosiperiodeittain sen sijaan, että jäis jännittyneenä katselemaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. On motivoivaa seurata, mitä kehossa ja mielessä tapahtuu kun painonhallinnan aikajänne pitenee. Joskus tulee nälkä ja tekee mieli jotain, ei oikein tiedä mitä. Sitten kun kauppareissulla keksii hyvän idean ja tuo kaupasta kotiin vaikkapa rach leivitettyjä kanan fileitä, niin mieliteko onkin muuttunut ja alkaakin tomaattikeiton tekeminen, koska se tuntuu vielä houkuttelevammalta. Jotenkin ne mieltymykset vain ovat muuttuneet.
Eli - saa tuulettaa. Olen iloinen ja helpottunut, että tämä homma on edennyt näin kivuttomasti ja armollisuuttakin on löytynyt. Ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa satunnaisista seurusteluilloista.
Tsemppiä kaikille omissa projekteissaan.
-AP
Heipähei, habanero ilmoittautuu mukaan keskusteluun. 👋 34v ruuhkavuosia elävä nainen. Normaalipainoon matkaa pyöreät 40kg, tuntuu todella hurjalta katsoa noita numeroita silmiin ja kirjoittaa tänne muidenkin nähtäväksi. Miljoona painonpudotusyritystä takana, mutta en ole koskaan oikein onnistunut, joten päädyin kokeilemaan mounjaroa. Motivaatio on korkealla, kova luotto siihen että tällä kertaa onnistun!
Ensimmäinen pistos (2,5mg) pistetty sunnuntaina ja mietin, että milloin alkaa tapahtua.. Eilen oli pientä turvotuksen tunnetta ja vielä tänäänkin ihan pientä etovaa oloa. Nälkää ja ruokahälyä on mielestäni entiseen malliin, ehkä ne tästä vähitellen helpottuvat. Närästystä on ollut todella paljon!
Tänään paino sunnuntaista +400g, mutta mennee huonosti nukuttujen öiden piikkiin. Suunta alaspäin!
Vierailija kirjoitti:
Heipähei, habanero ilmoittautuu mukaan keskusteluun. 👋 34v ruuhkavuosia elävä nainen. Normaalipainoon matkaa pyöreät 40kg, tuntuu todella hurjalta katsoa noita numeroita silmiin ja kirjoittaa tänne muidenkin nähtäväksi. Miljoona painonpudotusyritystä takana, mutta en ole koskaan oikein onnistunut, joten päädyin kokeilemaan mounjaroa. Motivaatio on korkealla, kova luotto siihen että tällä kertaa onnistun!
Ensimmäinen pistos (2,5mg) pistetty sunnuntaina ja mietin, että milloin alkaa tapahtua.. Eilen oli pientä turvotuksen tunnetta ja vielä tänäänkin ihan pientä etovaa oloa. Nälkää ja ruokahälyä on mielestäni entiseen malliin, ehkä ne tästä vähitellen helpottuvat. Närästystä on ollut todella paljon!
Tänään paino sunnuntaista +400g, mutta mennee huonosti nukuttujen öiden piikkiin. Suunta alaspäin!
Tervetuloa Habanero porukkaan! Ei kun piikkiä mahaan ja toivotaan, että lääke alkaa toimia kuten pitäisikin. Jotain kuitenkin tapahtuu näköjään, jos on etovaa oloa. Sehän nyt ei ole toivottua vaan yksinkertaisesti ruokahalun väheneminen. Itselläni lähti hienosti käyntiin heti alusta ja vaikka tuntuu, että edessä on loputon suo vielä kilojen kanssa, niin silti katson tietäni tähän päivään ja tajuan, että olen ihan aidosti laihtunut tosi paljon. Kun aloitin tämän, niin tavoite oli noin 50kg. Lähtöpaino oli... ihan kamalaa. 114,5kg. Oikein pöyristyttää ajatella, kuinka lihava olinkaan. Näin juuri valokuvan viime talvelta ja nyt tuoreen kuvan. Ero on valtava. Näytän ihan jättimäiseltä poskia myöten viime talven kuvassa ja nytkin vielä tukevalta, mutta en enää mahdottomalta. Tänään paino oli aamulla 85,7kg eli takana lähes 30kg. Jäljellä vielä 20 ja sittenkin olen vielä ylipainon rajoilla. Viimeksi olen painanut sen verran joskus 26-27 -vuotiaana ja ikää nyt melkein 50. Siihen kyllä jäädään,
Huikenta on ollut tämä kunnon kohoaminen rinnalla. Olen käynyt kävelyllä alusta asti (alussa 1-2km ja vain 3krt/vko) ja lenkit on pidentyneet. Joka ilta ei jaksa pitkää, mutta 3km on se peruslenkki 5-6 krt/vko ja niistä pari kertaa tikistelen 5-6km ihan kepeästi. Pidempäänkin jaksaisin varmasti. Askel on niin rullaava ja kevyt, melkein voisin jo hölkätä. Olin todella rapakunnossa alkuvuodesta ja se lähes 60 menetettyä voipakettia plus lenkkeily on muuttanut liikkumisen kokonaan. Jaksan nousta 3-4 portaiden väliä ilman läähättämistä reipasta tahtia, kun alkuvuodesta vielä nousin yhden hyvin ja sen jälkeen alkoi läähätys.
Satakeiju
Minulla on nyt kokonaispudotus 47,5kg helmikuusta. Tahti hieman hidastunut, mutta paino laskee kuitenkin koko ajan. Olen jopa meinannut välillä unohtaa piikkipäivän. Aiemmin innoissani heräsin torstaina laittamaan pistosta. Nyt muistanut vasta päivällä töiden jälkeen. Nyt reilu 120 kiloisena tavoitteena päästä juoksukuntoon alkutalven aikana. Lenkkien lisäännyttyä nostan annosta aavistuksen nykyisestä 5mg:stä ja näin tavoittelen spurttia painonpudotukselle talvikuukausille. Liikuntana nyt kävelyä, vesijuoksua, kuntosalia, pyöräilyä, joogaa, uusien lajien kokeilua ja lapsen kanssa touhuilua. Näitä menetelmällä: silloin kun ehtii, ilman suorituspaineita. Tavoitteena siis normaalipaino n. 84kg vuoden päästä. Olen miettinyt jopa tubettamisen aloittamista koska tällä mounjarolla on niin vähän näkyvyyttä.
S1988
Muistatteko te aina laihtuneenne paljon? Minä en muista ja välillä sattumalta ja vahingossa yllättävässä paikassa peiliin törmätessä hätkähdän. Mieli ei pysy muodonmuutoksen perässä. Tajuan kyllä, että paita on väljempi ja vyöhön pitää tehdä uusi reikä sekä välillä ostaa uusia vaatteita ihan sen vuoksi, että entiset putoavat päältä. Mutta jos joku pyytäisi lennosta kertomaan kokonumeroni, kertoisin niitä vanhoja kokonumeroita.
Minä myös ilmoittaudun mukaan.
Pistin eilen ensimmäisen 2,5mg annoksen. Normaalipainoon on matkaa 20 kiloa. Olossa ei eilisen pistoksen jälkeen kauheasti huomioita, ehkä kylläisyyden tunnetta enemmän. Minulla on liikunta aika hyvin jo elämässä mukana, mutta nyt laitan katseen todella tarkasti ruokavalioon. Pidän terveellisestä ruoasta, mutta minulla on ihan jäätävä makeanhimo ja syön liikaa makeaa. En oleta, että lääke laihduttaa puolestani, vaan se on apuna, kun itse teen työn. Haluan muuttaa elämäntapaani ruokavalion suhteen pysyvästi.
Olen lukenut ravitsemusterapeutti Pirjo Saarnian kirjaa "Irti sokerikoukusta 2 viikossa" ja siinä on kyllä asiaa, joka kolahtaa minuun. Nyt panostankin proteiinin lisäksi kuidun saantiin.
Tästä se matka lähtee.
Tervetuloa keskusteluun Habanero sekä sinä 1237!!!
Monipuoliset ja erilaiset kokemukset ovat sekä kiinnostavia että kannustavia. Muun muassa s1988 ja Satakeiju ovat ihan huikeissa pudotuksissa ja sitten taas toiset etenevät maltillisempaan tahtiin, Kukaan ei voi ennakkoon tietää miten oma projekti etenee ja jokainen polku on ainutkertainen. Se on kuitenkin arvokasta, että voimme tukea, kannustaa ja kertoa täällä omista kokemuksista ja niin tuulettaa onnistumisia kuin pohdiskella jumituksia.
Tässä ketjussa positiivista on kannustavat vertaiskokemukset, mielenkiintoiset vinkit ja väylä, jossa voi kertoa kokemuksistaan. Hyvin harvoin mukaan on tullut tarkoituksellisesti haastavia kommentoijia. Niilläkin on aidosti arvonsa, kun näkee provokatiivisuuden yli. Silti se on vaan niin ettei eipäs-juupas keskustelut kanna asiaa eteenpäin millään tasolla. Joten niihin ei kannata lähetä mukaan, otetaan irti kaikki toisistamme, joilla on sama polku riippumatta missä vaiheessa omaa polkuamme kukin olemme.
Tsemppiä, täältä löydätte vertaiskokemuksia ja tukea.
-AP
Kuulumisia tänne: kävin vaa'alla ja se näytti tarkkaan 90kg. Vielä ei ala paino 8:lla, mutta pian... Pudotusta ainakin 7kg ja aikaa kulunut 4kk. Annos mulla ollut koko ajan 2,5mg ja toisen kynän aloittamisen jälkeen teho ollut mielekästä taas hiukan parempi.
Sellainen huijarisyndrooma tässä itsellä on, että tuo pudotustahti ei muka ole riittävä vaikka onhan 7kg 4kk ihan hyvä ja näkyvä tahti. Taannoin kaveri, jota näen harvakseltaan kysyi pudonneesta painosta. Jotenkin se että muut näkevät vaikuttaa myös, kun itse ei sitä aina tahdo nähdä. Niin valheellinen on peilikuva omassa päässä vaikka sitä kuinka katsoisi ja vaatteetkin jo mahtuvat päälle paremmin/jäävät liian isoiksi.
Oon pitkin aikaa aatellut, että jos koulun ois -10kg niin se ois hyvä. Se ois puoliväli, kun tavoite päästä piirun alle 80kg.
Hyvällä mielellä ja maltilla vaan päivä kerrallaan eteenpäin.
amt
Vierailija kirjoitti:
Kuulumisia tänne: kävin vaa'alla ja se näytti tarkkaan 90kg. Vielä ei ala paino 8:lla, mutta pian... Pudotusta ainakin 7kg ja aikaa kulunut 4kk. Annos mulla ollut koko ajan 2,5mg ja toisen kynän aloittamisen jälkeen teho ollut mielekästä taas hiukan parempi.
Sellainen huijarisyndrooma tässä itsellä on, että tuo pudotustahti ei muka ole riittävä vaikka onhan 7kg 4kk ihan hyvä ja näkyvä tahti. Taannoin kaveri, jota näen harvakseltaan kysyi pudonneesta painosta. Jotenkin se että muut näkevät vaikuttaa myös, kun itse ei sitä aina tahdo nähdä. Niin valheellinen on peilikuva omassa päässä vaikka sitä kuinka katsoisi ja vaatteetkin jo mahtuvat päälle paremmin/jäävät liian isoiksi.
Oon pitkin aikaa aatellut, että jos koulun ois -10kg niin se ois hyvä. Se ois puoliväli, kun tavoite päästä piirun alle 80kg.
Hyvällä mielellä ja maltilla vaan päivä kerrallaan eteenpäin.
amt
Koulun eli jouluna 😄
Tämä on ihan parasta mitä oon kokenut. Olen ollut 39 viikkoa ja paino pudonnut 27,5kg. Eli noin 700g viikossa keskimäärin. Syön kaikkea ruokaa ja myös herkkuja. Mutta annokset on aika pieniä. Lenkkeilen kolme kertaa viikossa. Olen pistänyt 5mg annoksia ja en viitsi nostaa isompaan kun riittää tämä vauhti. Vielä pitäisi 10kg pudottaa. Tsemppiä kaikille