Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1182)

Vierailija
1181/1182 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, että lääkäri tuosta hinnasta oli huolissaan ja sitä piti tärkeimpänä kriteerinä lääkkeen valinnalle. Toki syytä on asia mainita, koska onhan nämä lääkkeet aika hintavia ja Mounjaro hintakärjessä. Itse valitsin tämän vaihtoehdon ihan puhtaasti sen takia, että tällä oli parhaat tulokset olemassa olevan tiedon mukaan ja olin valmis siitä maksamaan. Ajattelin sen vähän niin, että tämä on viimeinen mahdollisuuteeni ja se ei nyt kyllä kaadu rahaan. Se kaatuu sitten omaan tyhmyyteen, kykenemättömyyteen yms. Mutta ei rahaan. Otan vaikka sitten pitkäaikaissäästöistä, jos on pakko. Onneksi on pärjännyt palkalla edelleen ja pystynyt elämään normaalia elämää matkoineen silti rinnalla. Kuten tuossa kirjoitin, niin ruuasta on säästynyt niin paljon ja ravintolaruokailuista ja kaikenlaisista woltauksista, että varmaan olen plussalla. Koko perheelle tehnyt lapsia myöten hyvää syödä järkevämmin ja jättää ne tilatut pizzat väliin. Eihän teinienkään tarvitse puputtaa säännöllisesti rasvaista roskaruokaa, vaikkei heillä vielä painon kanssa ongelmia olekaan. 

Tonnikeiju

Vierailija
1182/1182 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Hillevi, voit silti käydä täällä, vaikka aloittaisit Wegovyn:) Olisi ihan kiva kuulla myös siitä lääkkeestä, Tosin ei huono ole sekään vaihtoehto, että lääkäri kirjoittaa sinulle Mounjaron 10mg reseptin ja napsuttelet siitä  2,5 mg annoksia, jolloin hinta on edelleen kohtuullinen. Lääkärin vaihtaminen? Missä asut, osaako joku neuvoa eteenpäin?

Mutta niin tai näin, niin Wegovyllä on myös loistavia tuloksia eikä tämä lääkemerkkiin kaadu. Tärkeintä on kuitenkin aina valinnat, joita itse tekee ja lääke tukee siinä. Silti ihmettelen sitä, että lääkärin  pointti ión hinta eikä asiakkaan näkemys. Niinkuin Tonnikeiju tuossa kirjoitti, niin lopulta huomaa, että rahallinen kulutus myös laskee merkittävästi muilla osa-alueilla. Siä ei oikein edes hahmota ennekuin lääkettä on käyttänyt, mutta tunnistan tuon saman. Eli muilla osa-alueilla on rahaa vastaavasti säätynyt ja mikä parasta, vaikutus jatkuu myös jatkossa kun on enää painon hallinnassa tavoitespainon saavuttaisen jälkeisessä ylläpitoannoksessa tai on lopettanut lääkityksen. Paljon on vielä lääkäreilläkin oppimista.

Juuri nyt arvostan omaa lääkäriäni entistäkin enemmän, jos vain mahdollista.Ihana lääkärini kirjoitti oitis kaikkia annoskokoja  ja oli kannustava, vaikka koin todella noloksi ylipainon nostamisen keskusteluun. Hän otti sen tosi hienosti ja kevensi oloani heti omalla mutkattomuudellaan.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi