Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1475)

Vierailija
921/1475 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekään Lääkäri suositellut pysymään aloitusannoksessa 2,5 mg ja olemaan nostamatta annosta?

Vierailija
922/1475 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mulla ole, Kirjoitti 2,5mg  5mg ja 7,5mg annokset ja vuoden reseptit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1475 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellekään Lääkäri suositellut pysymään aloitusannoksessa 2,5 mg ja olemaan nostamatta annosta?

Ei erikseen, mutta mielestäni ei kannata nostaa, jos lääke toimii ja on selvästi helpompi rajoittaa syömistä. Nostaa sitten annostusta, kun lääkkeen toiminta alkaa heiketä.

Vierailija
924/1475 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, 27 viikkoa tavoitepainon saavuttamisesta.

Kuten osasin ennakoida, niin tämä kesä on kyllä minun koetinkiveni. Lähes koko ajan vieraita, asiakaskekkereitä, mökkinaapureiden tapaamisia jne. Enemmän aikaa puolison kanssa, joka on innokas ruuan laittaja ja  närkästyy jos minulla ei ole nälkä jne.

Samoin kuin Juhannuksen jälkeen, taas pidennetyn viikonlopun jäljiltä paino on 300g plussalla. Tosin paino palautui Juhannuksen jälkeen uomiinsa ja tiedän, että huomenna olen taas ylläpitopainossa, mutta jotain minun on tehtävä toisin, jotten aina tapaamissumien jälkeen joudu erikoistarkkailemaan, että paino putoaa takaisin. 

Joku 300 g on toisenlaisessa tilanteessa mitätön, mutta painonhallinnan kanssa opetellessa tietää, että vaikken toiselle se 300g ei merkkaa oikeasti mitään, niin itselle se voi olla jatkumo ja jos tulee 300g toisensa perään niin ei ole hyvä juttu. Seuraava tavoitteeni on, ettei tuollaisen kekkeri sumankaan jälkeen olisi sitä muutaman päivän viipyvää 300 grammaa tai puolta kiloa.

Kesällä on kaiken maailman tervetuliaisskumppia ym. Luulen, että tällainen 300g tulee juuri noista yhdistettynä liikaan syömiseen. Peruskulutukseni on nykyään niin pieni aiempaan elämään verrattuna, että tuntuu että pitää oikeasti syödä vaan tosi vähän. Vaikka en ole luopunut mistään, vaan olen syönyt pienempiä annoksia niin huomaan välttäväni tietoisesti pizzaa, vaikken syönyt sitä aiemminkaan kuin korkeintaan muutaman kerran vuodessa. Nyt alkuvuoden aikana olen syönyt pari kertaa pizzaa ja olen huomannut, että sen vaikutusten nollaamiseen menee ainakin 2-3 päivää. Aiemmin en kiinnittänyt huomiota siihen, miten yksittäinen ruoka vaikuttaa juuri minuun. 

Tsemppiä meille kaikille. Oli kiva lukea teidän kaikkien kokemuksista.

-AP

Vierailija
925/1475 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiin viitaten; Niin kuin arvelinkin, tänään se aamupaino oli taas kohdillaan ja ylimääräinen 300g on taltutettu. -AP

Vierailija
926/1475 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki kanssalaihduttajat!

Pidin tietoisesti tässä taukoa seurastanne, kun tuskailin sen kanssa, että paino ei ollut tippunut. En käynyt kolmeen viikkoon vaa'alla enkä sitten myöskään täällä. Aloitin myös pitämään syömisistäni kirjaa tekoälyn avulla, joten ihan täysin en saanut ajatuksia pois painonpudotuksesta. Tekoälystä oli kuitenkin se hyöty, että turhia kaloreita on jäänyt pois. Olen siirtynyt pariksi viikoksi etätyöstä toimistotyöhön ja pelkäsin että työkavereiden kanssa lounasravintoloissa syöminen nostaa kalorimäärää, mutta olen saanut silti hillittyä itseäni. Ainoa ongelma on se, että otan buffet-tyyppisissä ravintoloissa liikaa ruokaa, ja sitten sitä toki jää kun en vaan jaksa. Parempi toki jättää, kuin syödä itsensä ähkyyn, mutta en pidä ruokahävikistä jota tulee kun aivot ovat vanhoilla asetuksilla.

Painoa on tippunut nyt kolmessa viikossa neljä kiloa, eli yhteensä aloituksesta 10 kiloa, jee! Vielä on kymmeniä kiloja jäljellä, mutta olen kyllä jo tähänkin todella tyytyväinen. 

Asioita joista olen huomannut joista paino on tippunut:

- Liian tiukat uikkarit ovat nyt sopivat mukavat. Tilasin ne aikanaan Ellokselta, enkä sitten palauttanut vaikka huomasin heti että nyt kiristää, ja nyt ne ovatkin juuri passelit.

- Rinnat ovat varmasti pienentyneet, mutta rintaliivien kanssa näyttävät isommilta kun rintojen alla oleva muhkura on pienentynyt 😅

- Onhan mulla vatsaa, mutta suurin osa rasvasta on ollut aina takapuolessa ja reisissä ja viime aikoina ennen laihdutusta huomasin saaneeni uuden muhkuran takapuoleen, joita näkyy usein jenkkisarjojen isommilla afroamerikkalaisilla naisilla. Nyt tuo muhkura on hävinnyt. Takapuoli on toki kookas edelleen.

- Vanhat vaatteet eivät ole niin ihonmyötäisiä ja muhkuroita paljastavia

Nyt on kyllä helpottunut olo. Vaikka oli kaikki nämä yllä olevat esimerkit, niin pelkäsin silti että paino ei ole tippunut.. Nyt pitää tehdä taas uusi suunnitelma, käynkö vaa'alla taas ensi viikolla, vai pidänkö tällaisen pidemmän tauon.

-Pehmis

Vierailija
927/1475 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Pehmis,

kiva kuulla sinusta. 10 kiloa on melkoinen saavutus ja 4 kiloa 3 viikossa erittäin nopea tahti. Jokainen meistä laihtuu omaa tahtiaan, vaikka ymmärrän että omaa tahtiaan vertaa alitajuisesti vaikkei haluaisikaan.

Tunnistan hyvin tuon vaatekokojen maailman. Olen huomannut, että samat vaatteet ovat olleet käytössä hyvinkin laajalla kiloskaalalla. Isoimmillaan nappia kiinnittäessä sai vetää vatsaa tiukasti sisään ja useita kiloja kevyempänä samata housut istuivat paljon paremmin. Eli olin tehnyt paljon hankintoja kokoperusteisesti sopivuuden sijaan. Ihan niinkuin joku olisi katsonut koko lappua paitani tai housujeni sisältä.

Arvostan tuota lounaskäytäntöäsi. Siinä syö väkisinkin monipuolisesti ja ylipäätään tulee syödyksi jotain. Jos voisin mennä aikakoneella taaksepäin, sparraisin itseäni tuossa asiassa. Ei olisi haitannut, vaikka pudotusvaihe olisi kestänyt pidempään, olisi ollut järkevämpää syödä enemmän. Liian monta päivää meni yhdellä juustonäkkärillä tai ohut herkulla. Kurkun tai tomaatin viipale värinä päällä.  Motivaatio oli vain niin kova enkä jaksanut odottaa, joten kiirehdin. Toki monena päivänä söin myös monipuolisemmin, mutta tietenkin kaikkea tosi vähän ja alhaisilla kaloreilla. Joten respect Pehmis.

Tsemppiä kaikille

-AP

Vierailija
928/1475 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelukaupasta kannattaa hankkia vyön reiitin. Tulee halvemmaksi kuin uudet vyöt tai uusien reikien teettäminen suutarilla.

Vierailija
929/1475 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 5kk Mounjaroa annoksella 2,5mg. Painoa tippunut 15,5kg. Nyt vasta viikolla 22 tullut tunne, että on pakko siirtyä seuraavaan annokseen 5mg. 

paino siis tippunut tähän saakka 0,8kg per viikko, joka aivan hyvä ja maltillinen tulos. Alussa tietenkin pudotus oli nopeinta ja sittemmin tahti hiipunut, mutta tosiaan nyt aika siis lisätä vihdoinkin annosta. 

Vierailija
930/1475 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kanssalaihduttajat! Aloitin oman Mounjaro-matkan viikko sitten, osittain tämänkin ketjun inspiroimana. Pudotettavaa on noin 20 kiloa.

Ensimmäisen viikon aikana on ollut ihana huomata, miten helppoa on ollut tehdä parempia valintoja syömisen suhteen! Tuntuu että aiemmin keho on vaatinut aina vain lisää ruokaa ja annoskoot ovat olleet valtavia. Nyt kun ei ole mielitekoja mihinkään ruokiin, olen pystynyt syömään juuri niin miten olen aina halunnut, ja paino on pudonnut noin kaksi kiloa. 

Sivuvaikutuksia oli piston jälkeen jonkin verran, häiritsevimpänä lamauttava väsymys ja voimattomuuden tunne ensimmäisten päivien aikana. Myös lievää kuvotusta oli aluksi. Tänään pistän toisen kerran, joten mielenkiinnolla odotan tuleeko taas samanlaisia oireita vai onko keho jo osin tottunut lääkkeeseen.

Tarkoitus on päivitellä tänne aika-ajoin omia kuulumisia, jos joku on vaikka samassa tilanteessa mitä itse olin ja harkitsee laihdutuslääkkeen aloittamista. Itse olen super-tyytyväinen että uskalsin ottaa asian puheeksi lääkärin kanssa.

-bodynakki-

Vierailija
931/1475 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Bodynakki joukkoon!

Meitä on koko ajan enemmän ja enemmän. Itselläni ummetus oli se selkeä oire alusta saakka ja en ottanut matkalle mukaan kesäkuulla niitä Vi-Sibilejäni, joten olin aivan pulassa. Lopulta jouduin hakemaan laksatiivia apteekista, kun olin niin tukossa. Nyt homma on kutakuinkin hanskassa, kun muistan joka päivä ottaa tuota visibiliäni. Ruokahalumuutos kuulostaa tutulta. Minullakin erinomainen vaste oli heti ekasta piikistä ja muutaman tunnin viiveellä alkoi ruokahalu vaieta, herkkuja ei tehnyt mieli ja annoskoko pieneni. Kannattaa nostaa sitä annosta maltilla. Olet varmaan täältä lukenutkin  asiasta. Nostat siinä vaiheessa, kun nälkä alkaa vaivata ja teho ei riitä enää. Hanki niitä diabetesneuloja, niin saat sen viidennen 2,5mg kaivettua siitä ekasta piikistä jo lopuksi ja näin säästettyä mukavasti, kun neljän viikon annos riittääkin viidelle viikolle. 

Itse aloitin 28.3. ja se oli erinomainen päätös. Harmittaa, etten aloittanut jo alkuvuodesta, kun ekan kerran vähän lueskelin asiasta. Jotenkin vaan sitä mietti ja vähän hävettikin mennä lääkäriin esittelemään liikakilonsa. Minulla niitä on yli tuplat sinuun verrattuna, mutta positiivisin mielin olen tässä mennyt ja on ollut ihanaa, kun ostin toukokuussa liian piukeat housut (siis sain kiinni pidättämällä henkeä ja napin päälle tuli hehtaarikokoinen makkara) on just nyt sopivat. Ostin toukokuussa muutaman muunkin "seuraava tavoite" -vaatteen ja ne oli silloin sellaisia, että kiristi epämiellyttävästi, mutta nipinnapin meni nakinkuorena päälle. Juuri nyt ne on presiis oikeaa kokoa. No, tähän ei jäädä. Alesta tarttui alkuviikosta taas kokoa pienemmät housut, jotka on niin kireät, että sattuu vielä. Ne menee päälle syksyllä. :D 

Tonnikeiju

Vierailija
932/1475 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetuslääkkeestä sellainen varoitus, että ainakin Laxoberonissa on sorbitolia. Osalle jo itse sorbitoli aiheuttaa ripulia. Siis Visiblin tai vaikka neljä (kuivattua) luumua joka ilta.  

Vierailija
933/1475 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella paljon ylipainoinen. Paino ollut yleensä 142kg. Nyt pari kuukautta mounjaroa käyttäneenä paino n. 136-137kg. Olen kyllä aikaisemmin päässyt samaan liikkumalla aivan hulluna ja dieettaamalla muutaman viikon.

Nyt olen käynyt ravitsemusterapeutilla lääkärin ohjaamana lääkkeen käytön ohella. Tarkoitus varmistaa riittävä proteiinin saanti. Tuo 136kg tuli saavutettua suunnilleen ekan viikon aikana kuten yleensäkin jos vedän tehodieetin.

Huomaan kyllä, että vaikuttaa selkeästi ruokahaluun. Makeaa en muutenkaan söisi, kun inhoan kaikkea sokerista. Mutta päivät menisivät vaikka kokonaan syömättä, jos ei kiinnittäisi huomiota siihen, että syö säännöllisesti ja vetää välipaloina esim. rasvattomia maitorahkoja.

Yleensä 2kk minulla on normaalisti se aika, jolloin luovun dieetistä, kun paino ei laske. Loppuu motivaatio. No nyt en ole dieetillä, mutta syönyt vähemmän lääkkeen vaikutuksesta, ja tämähän ei lopu ku jatkan vain normaalia päivärytmiä ja viikottaista piikittämistä. Mielenkiinnolla odotan, putoaako paino lisää kunhan vain jatkaa tätä hommaa. On myös ihanaa kun koskaan ei ole nälkä! Ennen tuntui että on jatkuvasti huutava nälkä niin että vatsaa ihan kouristaa.

Mut joo, yhtä hidasta ja jumittavaa se painonpudotus on tämän lääkkeen kanssa kuin se olisi dieetilläkin. Ei voi sanoa muuta ku, että on läskit tiukassa. Mounjaron ansiosta ei kuitenkaan ole stressiä syömisestä ja nälästä.

Vierailija
934/1475 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka monet sanoo, että vaikutus tasaantuu pitkän päälle, niin kyllä minulla edelleen on tökkimispäivät ja nälkäpäivät. Nälkäpäivät toki maltillisempia kuin aiemmin, mutta on selvästi enemmän mielitekoja aina, kun piikistä on se 5 päivää. Olen päättänyt, että perjantaina viikkopunnituksen ja uuden piikin jälkeen on "relapäivä" eli käydään ulkona syömässä ja illalla voin ottaa viiniä/olutta. Eilenkin kirmasin syömään rasvaisen pihvin kasviksilla (fiksuna valitsin ranskisten sijaan grillikasvikset) ja illaksi varasin siideriä ja olutta. Mutta syöminen jäikin siihen pihviin. Aamuisen piikin vaikutus yhdistettynä puolenpäivän aikaan syötyyn ravintolaruokaan teki sen, etten syönyt loppupäivänä mitään, koska oli niin ylensyönyt olo. Olutta meni kolme tölkkiä ja sitten sekin alkoi tökkiä. 

Eilen tosiaan sitten piikki nro 14 ja paino tippunut 18,8kg. Lähellä ollaan, ettei viikon päästä olisi -20kg ja siitä pari kiloa lisää, niin BMI on alle 35. 

Liikuntasektorilla on muuten kaikki hyvin, mutta ehkä olen ollut liian innokas vetelehtimisen jälkeen. Eilen lähdin taas kävelylle ja 100m:n jälkeen käännyin takaisin. Lonkassa tuntui vihlontaa. Ei mahdotonta kävellä, mutta jotain siellä on ärtynyt ja parempi olla rasittamatta yhtään. Edellisen kerran tiistaina kävely jäi väliin toisen jalan polvessa olevan omituisen tuntemuksen jälkeen. Kun annoin jalan levätä, seuraavana päivänä ei tuntunutkaan mitään ja kävelin normaalisti. Näköjään tämä iso paino edelleen, tottumattomuus liikkumaan ja toisaalta nopeassa tahdissa lisääntynyt liikunta paljastaa iän tuomia vaivoja. Onneksi yksi lepopäivä on riittänyt paranemiseen.

Tonnikeiju

Vierailija
935/1475 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mielenkiintoista, miten yksilöllisesti lääke vaikuttaa. Jotenkin itse kuvittelin pärjääväni 5mg annoksella, mutta nyt on tullut selväksi, että nosto 7,5mg on edessä. Olen nyt hivuttanut annosta ylöspäin ottanut 6,25 ja 6,6. Ei sivuoireita. 6,25 alkoi nälkä palata aika nopeasti, nyt tilanne suht ok. Minulla on 2 annosta vielä 5mg kynässä jäljellä, ja edellisen 5mg kynän ylijäämä, joten nostan taas seuraavalla kerralla hitusen. Neuloilla tuon annoksen saa kyllä todella helposti hyödynnettyä. Toivottavasti 7,5mg on sitten se annos, jossa voin pysyä tavoitteeseen saakka. Kannattaa myös seurata Redditissä r/mounjaro -lankaa, siellä on paljon hyvää keskustelua. CL

Vierailija
936/1475 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaikutuksista kysymystä.

Olen ollut nyt viisi viikkoa 5 mg/ml annoksella ja ekan kerran on ripulia ja kuvotusta. Ehkä tämä on jokin vatsatautipöpö, mutta koska pistopäivä oli kaksi päivää sitten ja olo on ollut kurja eilisestä lähtien, niin ajoitus sopisi myös haittavaikutukseksi. Mutta kun tämän kaltaisia haittoja ei aiemmin ole ollut, niin uskon masupöpöön enemmän. Vai voisiko uusia haittoja tulla näin myöhään ensi kertaa?

Olen myös saanut sen kutiavan ja punoittavan pistospaikan reaktion nyt viimeiset kaksi pistoskertaa, joten elimistö on oppinut vierastamaan lääkkeen ainesosia paikallisesti. Mutta lääke toimii erinomaisesti ja painonpudotus on pysynyt maltillisena mutta ei liian hitaana kuitenkaan.

Ostin minäkin tavoitemekon jo aikoja sitten ja nyt se sopii päälle, mutta mukava siitä tulee varmaan vasta kuukauden kuluttua, mikäli matka jatkuu puolesta kilosta kiloon pudotuksella viikossa jatkossakin. Teki mieli ostaa jo syksyksi uusi takki, mutta maltoin sentään olla ostamatta. Alusvaatteet ja housut meinaavat nyt roikkua ja jopa pudota päältä. Nauratti töissä kun ekan kerran työhousut valahtivat pyllyn yli reisille ja kun ei vyötä ollut mukana, niin sain kannatella ja nostella pöksyjä loppupäivän töissä 😂 

Kiva lukea teidän muiden kokemuksista ja tapahtumista. Vaikka harvoin käyn keskustelua kommentoimassa, niin seuraan taustalta aktiivisemmin.

Tsemppiä kaikille!

Lyyli Pyylevä 

Vierailija
937/1475 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuvaikutuksista kysymystä.

Olen ollut nyt viisi viikkoa 5 mg/ml annoksella ja ekan kerran on ripulia ja kuvotusta. Ehkä tämä on jokin vatsatautipöpö, mutta koska pistopäivä oli kaksi päivää sitten ja olo on ollut kurja eilisestä lähtien, niin ajoitus sopisi myös haittavaikutukseksi. Mutta kun tämän kaltaisia haittoja ei aiemmin ole ollut, niin uskon masupöpöön enemmän. Vai voisiko uusia haittoja tulla näin myöhään ensi kertaa?

Olen myös saanut sen kutiavan ja punoittavan pistospaikan reaktion nyt viimeiset kaksi pistoskertaa, joten elimistö on oppinut vierastamaan lääkkeen ainesosia paikallisesti. Mutta lääke toimii erinomaisesti ja painonpudotus on pysynyt maltillisena mutta ei liian hitaana kuitenkaan.

Ostin minäkin tavoitemekon jo aikoja sitten ja nyt se sopii päälle, mutta mukava siitä tulee varmaan vasta kuukauden kuluttua, mikäli matka jatkuu puolesta kilosta kiloon pudotuksella viikossa jatkossakin. Teki mieli

Osuisi kyllä jotenkin sopivaan väliin tuo kuvotus ja ripuli. Itsellä myös on lääkkeen jälkeinen ja sitä seuraava päivä pahimmat. Mitään ei tee mieli ja jotain pitäisi saada syötyä, mutta kun kaikki jotenkin enemmän tai vähemmän ällöttää. Onneksi on vesimelonikausi!

Aikaisemmilla sivuilla oli pohdintaa, että keille kaikille lääkkeestä on kertonut. Minä en ole kertonut kuin miehelle. Ja hänellekin vähän sinne päin. Nyt iskeekin sitten moraalinen ongelma kun kesän lomat ovat takana ja nähdään töissä isolla porukalla. Tiedän, että meidän työpaikalla ei kaikki ole korrekteja ihmisiä, jotka eivät jätä kommentoimatta, vaan varmasti ihmettelevät että miten olen saanut nyt laihdutettua. Jos menisin kertomaan lääkkeestä, niin sitä arvostelijoiden ja ihmettelijöiden määrää ei pystyisi kahdella kädellä laskemaan. Ajattelin, että kertoisin pienentäneeni reilusti annoskokoja, laskevani kaloreita ja lisänneeni liikuntaa. Kaikki nämä pitävät paikkansa, mutta silti tuntuu kuin huijaisin. 

-Pehmis

Vierailija
938/1475 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Tonnikeiju ja muutkin: kannattaa lähteä liikkeelle maltilla ja silloinkin ottaa ja hautoa froteepyyhkeeseen käärityllä kylmäpakkauksella. Kyse voi olla bursiitista, jos alkaa sattua kovasti. Silloin on lepuutus, kylmä ja tulehduskipulääkekuuri paikallaan. Pienemmät kivut voi hoitaa Buranalla ja pahempaan lääkäri kirjoittaa yleensä naprokseenia. Laitan tähän linkin artikkeliin, joka valaisee lonkan bursiitista.

Muissakin nivelissä voivat bursat alkaa kiukutella samalla tavalla. Joka kevät kirjoitetaan myös koulun asfalttipihalla yleensä koripallon perässä hyppimisestä innostuneille alakoululaisille kipulääkettä ja määrätään pitämään taukoa sekä hautomaan kylmällä. Heillä ongelma on silloin polvissa. 

https://www.itsehoitoapteekki.fi/kipu-sarky/tietoa/lonkan-limapussin-tu…- - -oireet-ja-hoito/

Vierailija
939/1475 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Pehmis: et ole minkäänlaisessa moraalisessa vastuussa tilittämään lääkityksiäsi muille kuin hoitavalle lääkärillesi. Kerrot ruokavalio- ja elintapamuutoksista. Sehän on totta!

Vierailija
940/1475 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmis, tämä ei ole huijaamista. Mulle ei olisi laihtuminen edes mahdollista ilman tätä lääkettä, miten muka huijaisin? Ja ketä? Niitä terveitäkö, joille painonhallinta on muutenkin helppoa? Et ole velvollinen kertomaan kenellekkään mitään. Itse en kerro edes puolisolle. Täysin oma asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi