Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1194)

Vierailija
541/1194 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Olenkohan ainut, jolla Mounjaro ei laske painoa? Olen edennyt jo 10 milligrammaan, mutta painoni pysyy samana. Tiedän eläväni stressaa aika, ja olen hyvin altis tuolloin herkuille. Syön muutoin monipuolisesti, annoskoot OK, kasviksia runsaasti. Ymmärrän, ettei tuo ole ihmelääke, mutta samalla ihmettelen, miten vähän se vaikuttaa mielitekoihin. Jos ei muutosta tule, ehkä minun kannattaa lopettaa pistäminen. Toki juttelen ensin lääkärin kanssa. Harmittaa.

Onpa kurja. Tutkimusten pohjalta on henkilöitä, joihin lääkkeellä ei ole vaikutusta. Oliko se aika 3 kk, jolloin tulisi olla jo melko merkittäviä tuloksia (5%?) ja ellei, niin lääke ei todennäköisesti vaikuta. Tietysti voi olla ettei nämä annoskoot vielä toimi sinulle, silti tilanteesi on kyllä harmillinen, jokaisella on tietysti odotuksia aloittaessaan lääkkeeseen. Ainakin minua jännitti aloittaessani, että entä jos homma ei toimikaan.  Onko sinulla kokemuksia muista vastaavista lääkkeistä?

-AP

Vierailija
542/1194 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

Täällä uusi kirjoittelija. Käytin 2-vuotta Ozempicia ja painoni putosi 94 kilosta 84 kiloon 1mg annoksella. Viimeisen 6-12kk paino kuitenkin alkoi hiljalleen nousta (+4,7kg). Nyt vaihdoin pari viikkoa sitten Mounjaroon. Lääkäri kehotti aloittamaan suoraan 5mg annoksesta, koska käytin Ozempicia aiemmin. Aloitin tarkemman kaloritarkkailun jo viikkoa ennen ensimmäistä Mounjaro piikkiä (lähtöpainolla 88,7). Tiputin kalorit 1600-1700 kaloriin. Painostani lähti nesteitä 1kilon verran (87,7kg).

Viikko 1 Mounajarolla: En uskaltanut aloittaa suoraan 5mg ja otin 2,5mg (ostin suoraan 10mg kynän ja naksuttelen oikeat annokset, näin tein Ozempicin kanssa myös ja tätä lääkäri suositteli nytkin taloudellisesta näkökulmasta). Laskin myös viikolla 1 kalorit 1500 kaloriin ja en huomannut mitään muutosta ruokahaluun tai annoskokoihin ja tunsin nälkää. Painokaan ei heti lähtenyt laskuun. Viidentenä vai kuudentena päivänä kuitenkin kun kävin vaaalla niin paino oli tippunut -1 kg  (yhdessä yössä). Painoni oli 86,7kg.

Viikko 2 Mounjarolla: otin 5mg annoksen ja pistin vatsan sijasta oikeaan käsivarteen. Nyt todella tiedän miten lääkkeen kuuluu toimia. En tunne nälkää käytönnössä lainkaan ja mielitekoja ei ole yhtään. Sukulaisen syntymäpäivillä otin hiiren annoksen kakkua, kun ei yksinkertaisesti tehnyt mieli. Tuntuu, että on haastavaa saada edes 1200 kaloria täyteen päivän aikana ja syöminen on jopa kamppailua. Niinä päivinä kun urheilen niin yritän proteiinijuomalla tai -patukalla saada kalorit 1500-1600 tuntumaan. Minulla on huomenna pistospäivä numero 3. Tällä viikolla painoni on pudonnut jälleen yhdellä kilolla eli painoni on 85,7kg. Nyt viimeisinä päivinä ennen pistosta tuntuu, että vatsaani mahtuu vain vähemmän ruokaa, mutta huomaan mielitekoja olevan ehkä hieman enemmän. Kuitenkin niin, että ne mieliteot hallitsee ja vaikka söisin, niin ei vatsaani mahdu kuin muutama suupalanen. 

Olen onnekas kun minulla ei ole mitään negatiivisia sivuvaikutuksia lääkkeestä.

Kokonaispudotus nyt 3kg kolmeen viikkoon, joista kaksi viikkoa Mounjarolla. Olin hieman pettynyt, kun TikTokissa pyörii UK ja US Mounjaron kåyttäjät, joilla tippuu ekoina viikkoina paaljon enemmän kiloja. Uskon, että tämä tahti on kuitenkin pysyvämpi, sekä keho ja mieli pysyy paremmin mukana. Eka tavoitteeni on, että saisin 8 viikon aikana yhteensä 8 kiloa pois ja painoni olisi 80kg. Siitä sitten 10 kiloa pois ensi jouluun mennessä hiljalleen. Vaikka pääsisin tavoitepainoon, niin ajatukseni on käyttää lääkettä ylläpitoannoksella 2-3 vuotta, jotta kehoni tottuu uuteen painoon ja elämäntapaan. Toivon, ettei vaikutus lakkaa niin kuin Ozempicilla. Pysyttelen myös 5mg annoksella niin kauan, kun koen sen toimivan.

Onko kellään muulla niin, että tuntuu lääkkeen huipun olevan vasta neljäntenä tai viidentenä päivänä pistoksesta?

Tämä keskustelu on auttanut minua paljon aloituksessani ja siksi haluan kirjoittaa omaa matkaani, jos sinä siellä pohdit aloittavasi tai olet matkan alussa <3 Tsemppiä myös kaikille matkallanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1194 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä Mounjaron Ozempicin jälkeen aloittanut, Onpa kiva, kun kerroit miten sinulla on edennyt. En ole itse käynyt katsonut Tik Tok viestejä mounjaroon liittyen, mutta uskoisin, että tilanteessa, jossa lähtöpaino on huomattavasti korkeampi kuin sinulla, painoa voi pudota nopeammin. Lisäksi taustallasi on jo painon pudotusta, joten se vaikuttanee tuohon aloitusnopeuteen. Sinänsä 1 kg/viikko on tahti, mitä pidetään vauhdikkaana. Aloitin kylmiltäni ja ensimmäiset viikot paino putosi nopeammin, mutta hidastui ihan niinkuin kaikissa liitepapereissa kuvataan. 20 viikon kuluttua keskiarvo oli kuitenkin edelleen hieman yli 1kg/viikko.

Ajaessani lääkitystä alas, pistin 3 kertaa pienevillä annoksilla ja hieman pidennetyllä pistosvälillä. Tuolloin toisen pistoksen jälkeen koin, että pistoksen vaikutus jotenkin alkoi viivästetysti n.3-4-pv pistämisen jälkeen. Muutoin en huomannut mitään muutoksia. Ylläpitoannokseni oli 5 mg. Tosin näin jälkikäteen ajatellen annosta olisi ehkä voinut nostaakin turnausväsymyksen taittamiseksi. Ihan lopussa pistin 1-2 kertaa 7,5 mg, tosin en osaa arvioida tapahtuiko tuntemuksissani siinä kohtaa mitään muutosta. Joka tapauksessa toimin samoin kuin sinä -  laskin/huomion kaloreita ja vähensin energiansaantia todella merkittävästi painonpudotuksen varmistamiseksi. Koin kovaakin nälkää ja jotenkin ajattelen, että siitä on ollut minulle hyötyä kun on tullut eteen painon pysäytysvaihe ja painon ylläpitovaihe.

Tsemppiä sinulle, suunnitelmasi kuulostaa hyvältä ja olet jaksanut sitoutua painonpudotusprojektiisi jo pitkään. Arvostan.

Vierailija
544/1194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen korkkasin toisen kynän 5mg kwikpenistä. Tänään paino 158.8 ja pudotusta näin ollen 16kg. 5mg tuntuu toimivan. Nälkää ei tule, rutiininomaisesti syön 4 kertaa päivässä, pääpaino kasviksissa ja hedelmissä. Liikuntana salia ja pojan kanssa pyöräilyä suhteellisien lyhyitä matkoja tällä hetkellä. Elopainoa sen verran paljon, että nämä pienemmätkin liikuntapyrähdykset tuntuvat vauhdittavan mukavasti kalorinkulutusta ja näin ollen painonpudotusta. Mielitekoja ruuan suhteen ei ole minkäänlaisia. 

S1988

Vierailija
545/1194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena keskusteluun omat ensimmäiset kokemukset - kolme viikkoa takana (2,5), painoa tippunut yhteensä 13 kg. Aloituspaino reilu sata. Lääke siis vaikuttaa, vie ruokahalun ja helpottaa, kun noudattaa kevennettyä ruokavaliota. 

Tiedän, ettei tänä vauhti painonpudotuksessa jatku, kun ollaan jo reilusti alle sadassa Kilossa- olipas tehokas alku kuitenkin. 

Kiva lukea kokemuksia.

Vierailija
546/1194 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutena keskusteluun omat ensimmäiset kokemukset - kolme viikkoa takana (2,5), painoa tippunut yhteensä 13 kg. Aloituspaino reilu sata. Lääke siis vaikuttaa, vie ruokahalun ja helpottaa, kun noudattaa kevennettyä ruokavaliota. 

Tiedän, ettei tänä vauhti painonpudotuksessa jatku, kun ollaan jo reilusti alle sadassa Kilossa- olipas tehokas alku kuitenkin. 

Kiva lukea kokemuksia.

3vk ja 13kg 😮

Kova on tahti. Hurja suorastaan. 

Vierailija
547/1194 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva lukea kokemuksia.

3vk ja 13kg 😮

Kova on tahti. Hurja suorastaan. 

Oh hoh. Pitäisin jopa epärealistisena ellei olisi aiempaa kokemusta kisapainoon hakeutumisesta, jolloin pudotettiin normaalipainosta mm. nesteet alas vetämällä nopeasti ja paljon. Tällaisissa aloituksissa on syytä olla tarkkana kaikin tavoin.

Vierailija
548/1194 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, Kiva lukea myös Mounjaron uusista käyttäjistä sekä entisistä  tutuista kuten AP + muut.

Joku kyseli Mounjaron   injektionesteistä. Pääkaupunki  seudulta niitä ei ole saanut enää n 1,5 - 2 kk. Niiden  valmistus  lopetetaan ja jäljelle  jää vain kwikpen, näin minulle  useammasta  eri apteekista kerrottiin.

Minä saavutin oman painotavoitteen 4  viikkoa sitten. Punnitsen edelleen joka aamu aamupainoni. Se voi  nousta 1 kg  viikonlopun syömisien ja juomisien jälkeen. Heti  alkuviikosta alkaa "kurinpalautus" ja palaan proteiinipitoiseen ruokavalioon, jossa on vain vähän  hiilihydraatteja, sokereita ja valkoista  viljaa. Liikunnalla saan painon pidettyä kurissa. Nyt olen onneksi  oppinut tietämään mitä kannattaa syödä ja mitä ei. Kärsin välillä  nälkää, mutta  kun  9-vuotta vanhat levikset solahtaa jalkaan, on aika voittaja fiilis. Entiseen en  halua palata pudotetun -18 kg jälkeen.

Painotavoitteeseen pääsemisen jälkeen pistin  2,5  mg  pidennetyin välein. Huomasin  saman, kuin  joku kyseli,  lääkkeen "tehokkain päivä" oli 3-4 päivän päästä pistämisestä. Tällöin  paino alkoi pudota helpommin.

Tsemppiä kaikille.

60+

Vierailija
549/1194 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TLC:llä menossa lihavuusohjelma. Treenari laittoi lähes 300 kiloisen hyppäämään ilman. Ihmetteli, miten sillä sattui polveen.

Vierailija
550/1194 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla tavoitteen saavuttamisen jälkeisistä kokemuksistasi 60+. Vieläkö aiot pistää vai oletko jo lopettanut pistämisen kokonaan? Kaikkeen kirjoittamaasi on tosi helppo samaistua ja tunnistan samankaltaisuutta.

Minulla  on tänään painotavoitteen saavuttamisesta tasan 16 viikkoa, joka on aika lailla tarkkaan 30% vuoden tarkkailujaksosta. Punnitsen itseni käytännössä joka aamu. Paino on pysynyt ihan hyvin tavoitteessa, vaikka varsinkin alussa olin hieman varpaillaan sen suhteen tuleeko paino pysymään aloillaan. Lopulta tämä on sujunut ainakin tähän saakka melko vaivattomasti. Tuntuu, että kun viikkoja on kulunut, niin painon heittelyä on myös vähemmän. Tarkkana olen kuitenkin päättänyt olla ettei annoskoot pikkuhiljaa kasva.

-AP

Vierailija
551/1194 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun taas tulin tänne, niin jäi tällainen pohdintavaihe päälle :) Monenlaisia tunteita ja ajatuksia tähän painon pudottamiseen ja painonhallintaan liittyy.

Samalla kun olen lukenut eri lähteistä, että painon nousu on hyvin todennäköistä lääkkeen lopettamisen jälkeen, koen iloa, että paino on pysynyt hyvin pudotetussa tasossa, mutta... Koen myös jotenkin syyllisyyttä, että minulla tämä toimii samaan aikaan, kun joku toinen joutuu ruokahälyn kouriin. En keksi tähän muuta selitystä kuin sen, etten voi omalla kohdalla selittää painonnousun aiheuttajana suolistobakteerien tai suolistohormonien toiminnan häiriöllä, vaan olen yksinkertaisesti syönyt pidempään hieman liikaa ja kun hieman liian isojen annosten määrä kertaantuu, paino eittämättä hiipii yhä ylemmäs.

On sitten hormoneilla mitään tekemistä minun painonnousuni kanssa tai ei, niin huomaan kuitenkin, että painonpudotuksen myötä ruokamieltymyksissäni on tapahtunut hienosäätöä.  Vaikken tehnyt painonpudotuksen aikana mitään tietoisia ruoka-ainemuutoksia kaloriseurantaan liittyviä annoskokoja lukuun ottamatta, ovat mieltymykseni hieman muuttuneet painon pudottua. Mielenkiintoinen havainto.

-AP

Vierailija
552/1194 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen korkkasin toisen kynän 5mg kwikpenistä. Tänään paino 158.8 ja pudotusta näin ollen 16kg. 5mg tuntuu toimivan. Nälkää ei tule, rutiininomaisesti syön 4 kertaa päivässä, pääpaino kasviksissa ja hedelmissä. Liikuntana salia ja pojan kanssa pyöräilyä suhteellisien lyhyitä matkoja tällä hetkellä. Elopainoa sen verran paljon, että nämä pienemmätkin liikuntapyrähdykset tuntuvat vauhdittavan mukavasti kalorinkulutusta ja näin ollen painonpudotusta. Mielitekoja ruuan suhteen ei ole minkäänlaisia. 

S1988

Salilla treenatessa säilyttää lihasmassaa mahdollisimman paljon. Se on tärkeää siksi, että lihas kuluttaa enemmän energiaa. Se hyvä puoli lihavuudessa on, että lihakset ja luusto saavat jo luonnostaan treeniä jos nyt ei ihan petipotilas ole. Lihasmassan ylläpidossa on se sääntö, että pitäisi saada 1,2 grammaa proteiinia/painokilo. Sitä en tiedä, että pitääkö se proteiinin määrä laskea tavoitepainoon vaiko sen hetkisen painon perusteella.

Itse koen, että syöminen menee melkein pelkän proteiinin syömiseksi jos pitää saada tuo 1,2 grammaa proteiinia/nykypainokilo. Maitorahkaa syön paljon ja olen tehnyt itselleni herkun ihan sekoittamalla kanelia aspartaamiin purkissa. Laitan tuota sen maustamattoman rahkan päälle. Kalliita maustettuja rahkoja en ala ostamaan.

Vierailija
553/1194 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TLC:llä menossa lihavuusohjelma. Treenari laittoi lähes 300 kiloisen hyppäämään ilman. Ihmetteli, miten sillä sattui polveen.

Hulluutta! Minulle lääkäri sanoi, että uiminen, kuntosali, rauhallinen kävely ja pyöräily ovat ainakin hyviä lajeja jos ei ole kiire päästä proteesijonoon. Sukulaiseni on timmi ja urheilullinen ex-ammattilaiskiekkoilija ja hänellä olivat uudet polvet ja lonkat alle 40-vuotiaana.

Vierailija
554/1194 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Kirjoittelin uutena käyttäjänä 9.4.25. Jälleen yksi viikko takana ja huomenna pistospäivä. Painoni tippui 700g eli painoni on nyt 85kg.

Olen kärsimätön kaikki tänne heti tyyppi, niin ärsyttää, ettei mennyt vielä 84 alkavaan lukuun.  No tässä tulee harjoiteltua kärsivällisyyttä samalla. Olen huomannut, että nautin jälleen liikunnasta, mikä on ihanaa. Maanantaina hölkkäsin 6kg lenkin ja eilen kävin lihaskuntojumpassa. 

Seuraavalle viikolle en ota mitään odotuksia painonlaskun suhteen, koska olemme ulkomailla 4 päivää ja syömme joka päivä ravintoloissa. Yritän tehdä kuitenkin parempia valintoja kuin ennen. Toivon, että paino ei nouse kuitenkaan.

Lääke edelleen pitää nälän poissa ja mielitekoja on vähän. Mielitekoja toki on, mutta terveellisiä. Lihaa, salaattia ja rahkaa tekee mieli yhtenään.

Ihani keväisiä päiviä kaikille <3 

Terkuin: kehokuntoon25

Vierailija
555/1194 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kuulla sinusta Kehokuntoon25. Anteeksi, en voinut oilla purskahtamatta hyväntahtoiseen nauruun lukiessani, että ole ollut 6 kg lenkillä:)  Ihana, miten ajatukset ovat kilojen ympärillä. Tuo "kaikki tänne heti" ajatusmalli on hyvin tuttu, siksi tällainen pidempikestoinen painonpudotusprojekti opettaa kyllä mielenlujuutta. Mukavaa lomaa. -AP

Vierailija
556/1194 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha hupsis :D selkeästi tosiaan ajatukset kiloissa. Olisikin ollut kuuden kilon pudotus lenkki :D

t: kehokuntoon25

Vierailija
557/1194 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma painonpudutusvauhti ei päätä huimaa, mutta olen älyttömän kiitollinen siitä, että tämän lääkkeen ansiosta paino kuitenkin putoaa. PCOS on osaltaan vaikuttanut siihen, miksi paino on noussut niin herkästi ja miksi painon pudotus on ollut todella tuskaista aina. Nyt kolmessa kuukaudessa yli 10 kiloa pois, mikä tuntuu ihmeeltä, vaikka paljon enemmänkin kai olisi voinut isolta ihmiseltä pudota. Yksi 2,5 mg kynä ja kaksi 5 mg kynää on nyt käytetty.

Kuitenkin kun miettii pidemmällä tähtäimellä, niin vauhti on ihan ok. Nahkakin pysyy paremmin perässä. Vuoden päästä olen kuitenkin  ihan eri kokoluokan ihminen! 

Vierailija
558/1194 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma painonpudutusvauhti ei päätä huimaa, mutta olen älyttömän kiitollinen siitä, että tämän lääkkeen ansiosta paino kuitenkin putoaa. PCOS on osaltaan vaikuttanut siihen, miksi paino on noussut niin herkästi ja miksi painon pudotus on ollut todella tuskaista aina. Nyt kolmessa kuukaudessa yli 10 kiloa pois, mikä tuntuu ihmeeltä, vaikka paljon enemmänkin kai olisi voinut isolta ihmiseltä pudota. Yksi 2,5 mg kynä ja kaksi 5 mg kynää on nyt käytetty.

Kuitenkin kun miettii pidemmällä tähtäimellä, niin vauhti on ihan ok. Nahkakin pysyy paremmin perässä. Vuoden päästä olen kuitenkin  ihan eri kokoluokan ihminen! 

Yli 10 kg 3 kk aikana on paljon. Vaikka voi lukea erilaisia alkuspurtteja, niin kyllähän jokainen tietää, että kun on pudonnut yli 10 kg, niin oikeasti on tapahtunut paljon, Tsemppiä sinulle, ja kiitos kirjoituksestasi. Koen itseni tosi noloksi kun, piti nimittäin ihan googlettaa, mitä PCOS tarkoittaa. No, olenhan minä siitä kuullut ja nyt kun luin, niin kyllähän sitä esiintyy tuttavapiirissäkin, mutta en ole koskaan mitenkään ajatellut sen liittyvän mihinkään muuhun kuin haasteisiin raskaaksi tulemisessa. Taas nähdään, ettei asiat ole mitenkään pelkästään sitä, miltä ne näyttävät. Tsemppiä ja voimia sinulle. Ihanaa, kun kirjoitat.

-AP

Vierailija
559/1194 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Uusi Mounjaron käyttäjä liittyy joukkoonne. Aloitin 28.3. eli huomenna menee neljäs 2,5mg. Samalla viikkopunnitus. Ekana kahtena viikkona lähti 4,6kg ja siinä toki nesteitä mukana. Hyvin on ruokahalu painunut alas ja ennen kaikkea on ollut helppo syödä pieniä annoksia. Piikityksen jälkeen ekat kaksi kertaa 2-3 päivää oli ruokahalu ihan nollassa ja olisin voinut olla syömättä koko päivän. Nälän tuntemusta oli ensimmäisenä kahtena viikkona siellä päivinä 5-7 iltaisin. Hallittavissa olevaa, mutta selvästi oli nälkä. Nyt tämä viikko on ollut tasaisempi mielitekojen suhteen. Ehkä elimistö tottumassa? Aion viikon päästä nostaa annoksen 5mg ja katsotaan sitten jatkoa myöhemmin. Sen huomasin, että Mounjaron saatavuus on tosi heikkoa 5mg ja 7,5mg, mutta näköjään 10mg on hiukan paremmin saatavilla. Lisäksi 7,5mg ja 10mg on suunnilleen saman hintaisia, joten taidan seuraavaksi ostaa 10mg ja jakaa sitä sitten haluamallani tavalla. 

Laihdutettavaa on tosi paljon, joten tämä on pitkä projekti. Ensimmäinen tavoite on -20kg heinäkuun loppuun mennessä, jolloin olen ollut lääkkeellä 4kk. Toivotaan, ettei lääkkeen kanssa tule ongelmia, koska ainakin nyt vaikutelma on hyvä ja vastetta on alkanut heti tulla. Sivuvaikutuksia ei ole juuri tullut ainakaan tällä pienimmällä annoksella. Tämä projekti on siksikin tärkeä, että vielä ei ole ylipaino aiheuttanut mitään erityisiä vaivoja. Nivelet pelaa ja sokeritkin kurissa. Ikää on kuitenkin 49, joten nyt on viimeinen hetki tehdä jotain tai pian olen monisairas. 

Ja käytettäköön nimimerkkinä:

Tonnikeiju

Vierailija
560/1194 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä oli kova tahti. Kokonaispudotus 3 viikossa 6,4kg. Eli hyvinkin pääsen siihen 7,5-8kg ensimmäisenä kuukautena. Mutta lähtöpaino on niin iso ja kokeneena laihduttajana (kukapa meistä tässäkin ei olisi) tiedän, että seuraava kuukausi onkin jo paljon hitaampi ja saakin olla. Ei kukaan aidosti läskiä voi laihtua 8kg kuukaudessa vain syömällä vähemmän. Ensimmäinen tavoite on tosiaan 20kg/4kk eli matkaa vielä 13,6kg. Ei mahdoton, mutta vaatii lähes 1kg/vko tahtia.

Katselin tuota kynää ja siellä on yllättävän paljon vielä lääkettä jäljellä, vaikka on neljästi jo käytetty. Voisi olla jopa 2,5mg tai ainakin 2mg. Olisiko ihan mahdoton napsia sieltä esimerkiksi osa seuraavasta piikistä? Oletteko yhdistäneet kahta koskaan? Aine on sen verran hintavaa, etten haluaisi yhtään sitä laittaa roskiin. Tarkoitan, että ensin katsoo, paljonko lähtee edellisestä ja sitten laittaa uuden neulan ja uuden piikin kuntoon, josta sitten loput? Hmm. Täytyy miettiä tätä. Jätin tuon vielä jääkaappiin odottamaan ensi viikkoa.

Todennäköisesti nostan 5mg ensi viikolla, vaikka houkutus olisi jatkaa ainakin yksi viikko vielä tällä 2,5mg, jos ensi viikko sujuu helposti syömisten puolesta. Jääkaapissa on 5mg odottamassa kyllä, mutta sitähän voi jakaa vielä, jos tämä nykyinen annostus tuntuu hyvältä. 

Tonnikeiju