Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa lapsen, muttei naimisiin

Vierailija
07.08.2024 |

Mies toivoo kovasti lasta ja hänellä on kova vauvakuume. Vihjailee asiasta päivittäin ja muutenkin pitää lapsista. Itsekin haluaisin lapsen, mutta minulle on tärkeää, että lapset hankitaan vain aviossa. Mies ei halua naimisiin. Mitä tekisit? 

Yhdessä on oltu 8 vuotta ja lapsi pitäisi kyllä hankkia piakkoin, jos niitä ylipäätään haluaa. Mies on nyt 36v ja itse olen 31v.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman tapauksen, että lapsien saamisen jälkeen on menty naimisiin, mutta ne on harvinaisia. Yleisempiä on ne, että mikäli ei olla naimisissa lapsen saamisen jälkeen ukko lähtee lätkimään. Ja mitä tarkoitat, että mies "ei vastaa mitään" kun kysyt mikei halua naimisiin? Kyllä joku syy pitää olla tai sitten lähtisin aika pian tuosta suhteesta, jos haluat lapsia jonkun sellaisen miehen kanssa, joka on valmis sitoutumaan.

Vierailija
42/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua naimisiin, koska ei tunne romanttista rakkautta sinua kohtaan? Mutta arki pelittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on kaikkea muuta kuin vain muodollisuus ja jokainen tietää sen, siksi siitä tulee pariskunnille riitaa ja erimielisyyksiä. Olin neljä vuotta kihloissa ja jos olisi viides mennyt vain kihloissa olisin lähtenyt suhteesta, vannon, mutta sitten mies puhui, että mennään naimisiin. Kai se oli jonkinlainen kosinta. Meidät vihittiin maistraatissa.

Älkää jääkö roikkumaan suhteisiin, jotka ei etene. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

8. vuosi menossa etenemättä ihmisen kanssa, joka halusi edetä vauhdilla siihen asti, kunnes sai minut suhteeseen. Välillä harkitsen eroa, että etsisi ihmisen, jonka kanssa etenisi kerta ei aio sitä kanssani tehdä. 

Vierailija
44/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee lapsia ilman liittoa, äläkä tee avioehtoa. Miten mies ajattelee kompensoivansa sinulle raskauden ja äitiysloman? 

Tienaan vuodessa vähän enemmän kuin mies ja varoja minulla on noin 100 t€ enemmän kuin miehellä ja loput on yhteistä, joten taloudellinen puoli tässä tuskin on takana. Itse ajattelen, että osittainen avioehto olisi hyvä; yhteiset omistukset ja asunnot puoliksi, mutta muut omat varat saisi pitää.

Ap

Vierailija
45/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttuuko se parisuhteen luonne oleellisesti jos teette siitä virallisen valtion silmissä? Kasvaako rakkauden määrä?

Kyllähän sen luonne muuttuu erittäin oleellisesti 

No ehkä jollain tuoreella pariskunnalla. Nämä käytännössä ovat aviopari kaikilla muilla tavoilla kuin valtion silmissä.

No miksei mies voi sitten rakkaan aviopuolison mieliksi käydä vaikka maistraatissa virallistamassa liiton, jos sillä ei mitään merkitystä ole, mutta saisi  kumppanin iloiseksi? 

Itsehän voisin tuossa tilanteessa jonkun paperin käydä allekirjoittamassa. Yleensä tähän liittyy kuitenkin kalliin puoleinen ja stressaava rituaali. Ymmärän aivan täysin jos ei

Eihän ap puhunut mitään isoista hääjuhlista, voihan olla, että maistraattivihkiminenkin riittäisi?

Ei aina tarvitse järjestää juhlia, todistajien kanssa voi mennä kahville.

Vierailija
46/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tahdo avioon, koska pitäisi tehdä avioehto ja tietää sinun suuttuvan siitä.

Vierailija
47/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maininnut ei, eipä puhunut mitään muutakaan kuin että molemmat lapsia haluaa mutta vain toinen haluaa mennä naimisiin. Ei siinä avioliitossa mitään pahaa omasta mielestä ole mutta kuulun kyllä siihen ihmisluokkaan joka ei ymmärrä moisen ikivanhan rituaalin merkitystä enää nykypäivänä.

Kysy ap siitä maistraattihommasta mieheltäs

Vierailija
48/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijällä on varmaan mielessä häipyä sen jälkeen kun pulla on uunissa. Haluaa lapsen, mutta ei sitoutua siihen. Voi sitten vaan kehuskella, että lapsia on. 

Juu ja varmistaa omien geenien jatkumisen. Muulla ei väliä.

Vierailija
49/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten katkeran oloista sakkia tässä langassa. Mieti ja harkitse pitkään ennenkuin otat neuvoja vastaan näiltä todennäköisesti lapsettomilta ikisinkuilta.

Kurjuus rakastaa seuraa

Olen naimisissa ja mulla on lapsi. Mikäs tilanne sinulla on? 

Vierailija
50/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin, että sopii, kunhan asutaan erillään. Helpottaa nimittäin asioita, KUN toinen ei enää halua elää perhe-elämää. 

Vauva-aika erillään? Huh huh! Aika raskas reissu äidille. 

Vierailija
51/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, enkä halua naimisiin, koska koen sen vanhanaikaisena ja turhaan rahan tuhlausta. Silti olen erään miehen kanssa asunut yhdessä 27v ja miellä on 3 lasta. Ihme kommentteja täällä taas.

Voin sanoi omasta puolestani, että rakastan miestäni vaikka emme ole naimisissa ja avioliitto ei muuttaisi mitään. Jos oikeasti rakastaa toista, niin silloin jonkun avioliitolla ei ole mitään väliä.

Vierailija
52/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee lapsia ilman liittoa, äläkä tee avioehtoa. Miten mies ajattelee kompensoivansa sinulle raskauden ja äitiysloman? 

Miten nainen ajattelee kompensoivansa miehelle isyysvapaan ja raskauden? 

Isyysvapaat ovat lyhyempiä. Mies ei ole raskaana.

Nykyään itseasiassa saman pituiset jos pari niin päättää

Vierailija
53/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa jälkikasvua, muttei sinua. Jätä se, ehdit vielä löytää kunnollisen miehen.

Vierailija
54/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän ei halua naimisiin? 

En oikein ole varma. Yleensä ei vastaa mitään kysymykseen tai joskus on sanonut, että pelkää eroa tai kyselee, olenko valmis sitoutumaan? Vastaukset ovat mielestäni olleet vähän kummallisia. 

Ap

Kuulostaa siltä, että ette osaa keskustella asioista.

Vierailija
55/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis haluaa lapsen, muttei sitoumusta. Haluatko lapsen miehen kanssa, joka ei halua sitoutua sinuun ap?

Vierailija
56/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten katkeran oloista sakkia tässä langassa. Mieti ja harkitse pitkään ennenkuin otat neuvoja vastaan näiltä todennäköisesti lapsettomilta ikisinkuilta.

Kurjuus rakastaa seuraa

Olen naimisissa ja mulla on lapsi. Mikäs tilanne sinulla on? 

Minä voisin vaikkapa valehdella internetissä eikä sinulla olisi mitään keinoa varmistaa asiaa. Eikö muka ole katkeran oloista porukkaa täällä sinun mielestä? Aivan hyvää hyvyyttään täällä ollaan kehottamassa AP:ta tuhoamaan pitkä suhde jossa olisi lapsia tiedossa?

Ihan hyvää hyvyyttänne täällä mollaatte toisen kumppania ja kylvätte epäluottamusta toisen suhteeseen...

Vierailija
57/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat haluatte lapsia, asutte yhdessä ja yhteistä matkaa jo 8 vuotta kuljettu. Ei tuo omaan korvaan vaikealta päätökseltä kuulosta mutta kukin tyylillään

Ei tosiaan tarvitsisi olla vaikea päätös, maistraatista vaan aikaa varaamaan ja sitten lapsentekoon. 

Vierailija
58/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, enkä halua naimisiin, koska koen sen vanhanaikaisena ja turhaan rahan tuhlausta. Silti olen erään miehen kanssa asunut yhdessä 27v ja miellä on 3 lasta. Ihme kommentteja täällä taas.

Voin sanoi omasta puolestani, että rakastan miestäni vaikka emme ole naimisissa ja avioliitto ei muuttaisi mitään. Jos oikeasti rakastaa toista, niin silloin jonkun avioliitolla ei ole mitään väliä.

Naimisiinmeno on aika edullista. Toivottavasti olette muuten hoitaneet lakiasiat kuntoon ajoissa. Suomen laki ei ota huomioon välillänne olevan rakkauden määrää.

Vierailija
59/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappihåmå tai -bii. Fakta.

Älä vain ala tuohon, lapsentekokoneeksi.

Vierailija
60/126 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nainen ajattelee kompensoivansa miehelle isyysvapaan ja raskauden? 

Isyysvapaat ovat lyhyempiä. Mies ei ole raskaana.

Aivan samanpituiset meillä kyllä oli nuo vapaat ja ainakin toinen raskauteni oli varmaan miehelle raskaampi kun hoiti työt, kodin, ensimmäisen lapsen, minua, jne. Hänellä ei ollut raskauden about viimeiseen 3kk vapaata hetkeä.