Mitä Suomessa tapahtuu? Ei mitaleja, ei töitä, ei lisäännytä, kukaan ei ole onnellinen
Ihan oikeasti tämä tilanne on huono. Tosi, tosi huono. Sellainen sivilisaation loppu -tasoinen huono homma. Ihmisiltä on mennyt terveys, työkyky ja toivo tulevaisuudesta. Vain todella pienellä eliitillä menee rahallisesti hyvin, mutta heitä kun katsoo, niin en voi kadehtia, koska eivät hekään näytä onnellisilta ja terveiltä... Mitä Suomessa tapahtuu? Hallitus luonnollisesti on iso syy moneen asiaan, mutta jokuhan heidät äänesti valtaan. Se kertoo jo pahoinvoinnin tasosta jotain, kun ihmiset äänestävät omaa parastaan vastaan.
Kommentit (510)
Minä olen ainakin ihan onnellinen ja moni muukin. Ihan tavallisia ihmisiä, joten älähän yleistä.
No niin, Piiterin iigorit taas asialla. Ei kannata ruokkia noitten vastakkainasettelua ja muuta disinformaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Minulla riittää töitä,työskentelen työvoimapula-alalla. Lapsiakin olen tehnyt yli keskiarvon. Vanhin lapsista sai heti töitä, ja kesätöissä on kaikki olleet. Olen ollut yh. Omakotitalo on maksettu.
Mitaleita en ole saanut. Ei ole mielenterveys ongelmia. Olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni.
Suurin osa tuntuu olevan tyytyväisiä. Ne valittajat on äänekäs vähemmistö
No omassa kuplassa on kiva elää ja nähdä asiat sellaisena kuin itse haluaa.
No omasta elämästä voi ottaa vastuun. Silloin ei ole riippuvainen muiden päätöksistä. Kuten joku aiemmin sanoi, muuta omaa ajattelutapaasi. Tyytyy vähään, eikä kyttää, mitä muilla on.
Onnekas voi ajatella noin. Sairaudet eivät katso asennetta eikä niiltä välty, vaikka kuinka tekisi asiat oikein. Osalle sattuu kohdalle sairaus tai vamma, jonka kanssa elämä ei sitten enää onnistukaan. On helppo sanoa, että ota vastuu, kun itse on terve ja pystyy käymään töissä ja kaupassa ja tapaamassa muita ihmisiä.
Ainoa lääke on tähän vihreä siirtymä, palkkojen alennus ja sähkön hinnan nosto.
Suomesta valuu koulutettu, kunnianhimoinen työikäinen väestö ulkomaille töihin ja asumaan. Tai oikeastaan on valunut jo vuosikaudet. Juuri ne ihmiset jotka perustaa yrityksiä ja tekee innovaatioita ja jotka ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa maksamillaan veroilla. Suomessa on negatiivinen ja sisäänpäin kääntynyt ilmapiiri ja kulttuuri ja muualla on vain paljon enemmän mahdollisuuksia, miksi joku nuori fiksu kielitaitoinen ihminen jäisi tänne? Toisaalta meillä on paljon todella sosiaalisesti taitamatonta porukkaa joka olisi ehkä aikoinaan pärjännyt hyvin vaikka metsurina tai muussa hommassa mutta ei moderneissa töissä jotka vaatii sosiaalisia taitoja ja jatkuvaa uuden oppimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö. Minä ja moni, moni ystäväni olemme onnellisia, terveitä, työkykyisiä ja töissä. Osa sinkkuja, osa perheellisiä, joilla löytyy lapsia ja vanhemmilla porukasta jo lastenlapsia. Emmekä kuulu mihinkään ihme eliittiin, vaan tavallisia pitkälle kouluttautuneita keskiluokkaisia ihmisiä.
Te olette kokoomuslaisia. Paljonko tienaatte ja kuinka helppoa työtä teette?
Todella montaa eri poliittista kantaa ja täysin ei-poliittisia ihmisiä. Palkat vaihtelee kovastikin. Lääkäriä, insinöörejä, sihteereitä, opettajia, lakimies ym. Yhteistä, että olemme kovinkin vaatimattomista taustoista nousseet ahkeralla koulutuksella hyviin ammatteihin. Nimenomaan se yhdistää ja on luonut optimistisen ja onnellisen ystäväpiirimme: eli ahkeruudella ja kovalla työllä elämässä eteenpäin hyvinkin köyhästä kodista.
Hallituksen vikako sekin on että ei tule olympiamitaleja?
Vierailija kirjoitti:
Ja jos tänne lapsen nyt saisin tehtyäkin, nainen vielä puuttuu, niin ehkä hän tulisi isäänsä, haluaisi olla kiltti ja olisi hiljainen. Joutuisi koulukiusatuksi. En halua tehdä koulukiusattua lasta tähän maahan, sille kun ei tässä maassa tehty mitään 80-90 -luvuilla eikä varmaan nytkään.
Koulukiusaamiselle ei tosiaan tehty mitään 90-luvulla, jolloin itse kävin kouluni. Opettajasta tuli myöhemmin Kokoomuksen kansanedustaja, liekö sattumaa?
Yleinen turvattomuuden tunne. Ei ole ihmekään, kun uutiset on täynnä lähinnä sotia ja kaikenlaista mellakointia ja hirveätä pahoinvointia. Monella tasolla tuntuu, että vähän kaikki riitelee kuka kenenkin kanssa. Vankilat on ylitäynnä, lapset ja teinit aseiden kanssa, paha olo.
Työssäkäyviltä ja itsensä elättäviltä vaaditaan viimeisetkin tuhkat pesästä. Tukien varaan elämänsä rakentaneilla ei mikään vastuu ja velvollisuudet paina. Oppi saadaan jo koulussa, mitään ei voi tai ole kohtuullista vaatia. Ja minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Koulusta se muutos lähtisi, ikäluokka kerrallaan. Hitaasti, mutta varmasti. Laitettaisiin stoppi vanhempien päsmäröinnille, ammattilaiset päättävät oppilaan asioista. Taattaisiin kuri ja työrauha, sopeutumattomat suoraan pois erityiskouluihin. Oikeat ja tuntuvat seuraukset laiminlyönneistä. Ahkeruus ja sinnikkyys kunniaan, jatkuva yksilöllinen huomiointi ja erityiskohtelu joka mahdollisessa asiassa pois. Kun jotain on vain joskus kyettävä tekemään ihan yleistenkin sääntöjen mukaan, vaikka olisi nepsy. Siitä se lähtisi. Periaatteessa valtaosasta hyvä idea, kunhan ei koske meidän Lumi-Petteriä sitten...
Eikö sääntöjä voisi uusia niin, että mitaleja jaettaisiin useampia? Vaikka 5 kultaa, 10 hopeaa ja 15 pronssia niin Suomikin saisi mitaleja.
Vierailija kirjoitti:
Kehitys pysähtyi 2000 luvulle. Nyt sitten vaan odotetaan maailmanloppua ja kärvistellään loppuun tämä.
Tarkkaan ottaen taloudellinen kehitys on loppunut 16 vuotta sitten.
Kuuntelin äskettäin erään ekonomistin esityksen joka oli laskenut että jos meillä olisi ollut edes 1% talouskasvua per vuosi, niin bruttokansantuotteemme olisi nyt reilusti suurempi ja ero nykytilaan olisi suurempi kuin koko sote-budjetti. Toisinsanoen koko keskustelu sote uudistuksen rahoituksesta jne muuttuisi akateemiseksi kun tuloja olisi enemmän
Ja se talouskasvu syntyy siitä, ett yksityisillä yrityksillä on hyvät toimintaedellytykset ja kilpailukyky globaaleilla markkinoilla.
On absurdia että juuri vasemmisto vastustaa aktiivisimmin kaikkia kilpailukykyä parantavia toimenpiteitä vaikka juuri heidän äänestävänsä kärsivät yritysten heikosta menestyksestä eniten.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen vikako sekin on että ei tule olympiamitaleja?
😂😂😂😂
Niin siinä käy, maailma joutuu tuhon omaksi, kuten Nostradamus ennusi jo keskiajalla.
Idästä nousee valtaan kolmasantikrisrus, pahempi ketään aiempaa, ja sillä on sininen päähine. Sitä ennen alkaa maailmassa paha saada valtaansa yhä useamman mielen ja ihmisen, veli veljeä vastaan, lapsi vanhempaansa ja vanhepi lastaan vastaan, viattomat tuhotaan ensin, eläimet kuolevat, tulvat ja maanjäristykset hukuttavat rannikkojen suurkaupungit, sadot kuolevat kuumuuteen, taudit ja nälänhätä ajavat ihmiset tappamaan ja syömään toisiaan, taivas ja meri muuttuvat punaiseksi ja taivaalta sataa kaiken lävistävä sininen valo, joka tappaa elämän planeetalta, meret kiehuvat, tulivuoret aktivoituvat ja tuhka, pimeys, huuto ja kärsimys peittää maan.
Sitten, kaiken jo loputtua, alkaa tuhannen vuoden rauhan ja paratiisillisen uuden elämän aika, kaikki kukoistaa ja ihmiset syntyvät uudessa, korkeammassa muodossa, lisääntyvät ja saavat aikaan suurta hyvää.
Kunnes jälleen heimot kääntyvät toisiaan vastaan ja sodat alkavat.
Näin Nostradamus ennusti, vuosisatoja sitten.
Makes sense.
Petterin juna puuskuttaa pusikossa...
Vierailija kirjoitti:
Petterin juna puuskuttaa pusikossa...
...myös hakkuuaukealla metsurien kesken...
Nuoret lähtevät ulkomaille ..meiltäkin 2 on Tukholmassa ja nauraa jos kysyy milloin ne tulee takaisin
Mistä te näitä juttuja vedätte? Ihmisillä menee edelleen ihan ok.