Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Suomessa tapahtuu? Ei mitaleja, ei töitä, ei lisäännytä, kukaan ei ole onnellinen

Vierailija
07.08.2024 |

Ihan oikeasti tämä tilanne on huono. Tosi, tosi huono. Sellainen sivilisaation loppu -tasoinen huono homma. Ihmisiltä on mennyt terveys, työkyky ja toivo tulevaisuudesta. Vain todella pienellä eliitillä menee rahallisesti hyvin, mutta heitä kun katsoo, niin en voi kadehtia, koska eivät hekään näytä onnellisilta ja terveiltä... Mitä Suomessa tapahtuu? Hallitus luonnollisesti on iso syy moneen asiaan, mutta jokuhan heidät äänesti valtaan. Se kertoo jo pahoinvoinnin tasosta jotain, kun ihmiset äänestävät omaa parastaan vastaan.

Kommentit (510)

Vierailija
1/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ja ideat on loppu. 

Vierailija
2/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tulevaisuudenluottamusta.

Näin on, mutta miksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset= läskikasajuoppoja, hyvä, että n eekereille kelpaa.

Eikä ole, lopeta. Suomalaiset on ihan yhtä hyviä/huonoja kuin kaikki muut, mutta täällä on nyt paha ilmapiiri ja ihmiset voi huonosti. Siitä ne päihdeongelmatkin johtuu.

Vierailija
4/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän merkitystä nämä nykyisin hallitsevat riemuidiootit eivät suostu ymmärtämään. Marinin aikana oli sentään ihmisillä yleisesti sellainen tunne, että heistä jotenkin huolehditaan ja välitetään. Nyt vallitseva ilmapiiri tuntuu olevan lamaannus ja sen lopullisen kuoliniskun odottelu. Kaikki jotenkin jähmettyy paikoilleen ja näivettyy. En todellakaan tiedä, mitä tässä maassa tapahtuu ja miksi. Mutta se on oudointa mitä olen ikinä kokenut.

se oli korona-aikaan velalla rahoitettua.

Vierailija
5/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset= läskikasajuoppoja, hyvä, että n eekereille kelpaa.

Eikä ole, lopeta. Suomalaiset on ihan yhtä hyviä/huonoja kuin kaikki muut, mutta täällä on nyt paha ilmapiiri ja ihmiset voi huonosti. Siitä ne päihdeongelmatkin johtuu.

Tottakai ihmiset voi huonosti kun narsistiset psykopaatit hallitsee.

Osuit asian ytimeen. Ihmisille pitänee siis opettaa niitä samoja juttuja mitä narskujen uhreille, eli itsestään huolehtimista, henkisen kaltoinkohtelun tunnistamista jne. Olisi pitänyt tehdä sitä jo pitkään, mutta ehkä pahoinvointi onkin henkisen heräämisen merkki. Itselläni se oli sitä aikoinaan, eli toivon että se on sitä myös nyt kollektiivisella tasolla. Psykojen touhuille alistuminen ei tuo onnea eikä edes turvaa, eli miksi jatkaa leikkiä.

Vierailija
6/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen. 

Onni tuli, kun tajusin ettei raha, status ja materia onnea tuo. 

Uskaltauduin elämään pienemmin, noin niinkuin rahallisesti. Joo, olen keski-ikäinen ja perheellinen, mutta autona on kohta 20 vuotta vanha Toyota, asumme kerrostalokolmiossa pienellä paikalla, asuntomme on kiva ja siisti mutta remontoitu viimeksi 90-luvulla. Kylppäri piti kyllä jo uusia. Mutta eipä ole muodikasta meillä. Mutta rahat riittää, ei ole stressiä veloista (kun sitä ei juuri ole) eikä alv:n nousustakaan! 

Pystyn pienesti elämisen vuoksi tekemään osa-aikatyötä. Jaksan paremmin tehdä kotityöt, meillä ei niistä riidellä.

Emme ole ottaneet lemmikkejä emmekä kalliita harrastuksia, joten ei ole stressiä eikä rahapulaa. 

Arvostamme vapaa-aikaa, liikumme paljon, lenkkeilyä, kunnan kuntosalilla käyntiä, tapaamme läheisiämme, käymme kaikenlaisissa pienissä ja edullisissa tapahtumissa.

Avainsana on suunnitelmallisuus ja se, että emme haali tavaraa emmekä janoa statusta, emmekä haali edes kalenteria täyteen ohjelmaa. 

Silloin jää aikaa palautumiseen ja yhdessäoloon ja liikuntaan. Niistä se onni tulee. Ihmiset ovat nykyään tosi kuormittuneita ja väsyneitä! Halutaan kaikki, ja heti, eikä sitten jaksetakaan maksaa sitä hintaa, mikä näistä tulee, muodossa tai toisessa. 

Vierailija
7/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni urheilukisoissa mitaleitta jääminen ei ole sivilisaation loppu. Lasten tekemättömyys kyllä on.

Vierailija
8/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole hyviä ehdokkaita käy niin, että ne, joiden pitäisi, eivät äänestä ja ne, joiden ei pitäisi äänestävät. 

Tähän kun liitetään se että valta turmelee ja valtaa haluavat ovat usein myös rahanahneita sekä valmiit tekemään mitä hyvänsä pysyäkseen vallassa. Osalle valta tarkoittaa ns. koulukiusausvaltaa ja halutaan rääkätä muita. Yleensä niitä heikkoja ja puolustuskyvyttömiä.

Vierailija
9/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat ja ideat on loppu. 

Mutta kun rahat ei ole loppu. Ne on vaan suppiloitu pienelle määrälle ihmisiä, jotka ei edes tee niillä hyviä asioita vaan tuhoaa oman terveytensä ja planeetan.

Tämän kun ihmiset tajuaisivat. Mihin se raha on mystisesti muka kadonnut, kun työn tuottavuus on korkeampaa kuin ikinä aikaisemmin? Maailmassa on rahaa ihan riittävästi. Ongelma on se, että se jakautuu aivan päin helvettiä. Jotkut tekevät koko ajan enemmän ja enemmän rahaa toisten ihmisten työnteolla. Ei tämä voi jatkua näin.

Vierailija
10/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onnellinen. 

Onni tuli, kun tajusin ettei raha, status ja materia onnea tuo. 

Uskaltauduin elämään pienemmin, noin niinkuin rahallisesti. Joo, olen keski-ikäinen ja perheellinen, mutta autona on kohta 20 vuotta vanha Toyota, asumme kerrostalokolmiossa pienellä paikalla, asuntomme on kiva ja siisti mutta remontoitu viimeksi 90-luvulla. Kylppäri piti kyllä jo uusia. Mutta eipä ole muodikasta meillä. Mutta rahat riittää, ei ole stressiä veloista (kun sitä ei juuri ole) eikä alv:n nousustakaan! 

Pystyn pienesti elämisen vuoksi tekemään osa-aikatyötä. Jaksan paremmin tehdä kotityöt, meillä ei niistä riidellä.

Emme ole ottaneet lemmikkejä emmekä kalliita harrastuksia, joten ei ole stressiä eikä rahapulaa. 

Arvostamme vapaa-aikaa, liikumme paljon, lenkkeilyä, kunnan kuntosalilla käyntiä, tapaamme läheisiämme, käymme kaikenlaisissa pienissä ja edullisissa tapahtumissa.

Tämä kuulostaa hyvin älykkäältä ja jopa kapinalliselta lempeällä tavalla. Hyvä sinä. 

Vierailija
11/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin hallitus tuhosi kaiken uskon tulevaan ja hoiti maan konkurssikuntoon.

Vierailija
12/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän merkitystä nämä nykyisin hallitsevat riemuidiootit eivät suostu ymmärtämään. Marinin aikana oli sentään ihmisillä yleisesti sellainen tunne, että heistä jotenkin huolehditaan ja välitetään. Nyt vallitseva ilmapiiri tuntuu olevan lamaannus ja sen lopullisen kuoliniskun odottelu. Kaikki jotenkin jähmettyy paikoilleen ja näivettyy. En todellakaan tiedä, mitä tässä maassa tapahtuu ja miksi. Mutta se on oudointa mitä olen ikinä kokenut.

se oli korona-aikaan velalla rahoitettua.

Kyllä tulevaisuudenuskosta kannattaa maksaa vaikka velalla. Mitä hiton muutosta tässä voidaan saada aikaiseksi ilman sitä? Ihmiset on jo nyt ajettu aivan loppuun. Raadat ja raadat, mutta mitään ei tienesteillä enää saa. Kun väsyt, romahdat ja sairastut työelämän ulkopuolelle, niin se on sinun syytäsi ja SINUA nälvitään siitä. Tämä meno on niin täysin epäinhimillistä ja sairasta. 

Vierailija
13/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Minulla riittää töitä,työskentelen työvoimapula-alalla. Lapsiakin olen tehnyt yli keskiarvon. Vanhin lapsista sai heti töitä, ja kesätöissä on kaikki olleet. Olen ollut yh.  Omakotitalo on maksettu. 

Mitaleita en ole saanut. Ei ole mielenterveys ongelmia. Olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni. 

Suurin osa tuntuu olevan tyytyväisiä. Ne valittajat on äänekäs vähemmistö

Vierailija
14/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni usko, kun maa täytettiin n eekereillä.

Ja rasisteilla.

Vierailija
15/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat ja ideat on loppu. 

Mutta kun rahat ei ole loppu. Ne on vaan suppiloitu pienelle määrälle ihmisiä, jotka ei edes tee niillä hyviä asioita vaan tuhoaa oman terveytensä ja planeetan.

Käytännössä tämä on sama asia kuin että rahat olisivat loppu. Politiikka Suomessa (kuten monessa muussakin maassa) on todella poteroitunutta ja puolueita yhdistää vain se, että saadaan kahmittua rahaa ja etuja omille kavereille ja sidosryhmille. Ei silloin ole ihme jos maa ei toimi oikein lainkaan (verrattuna siihen kuinka hyvin voisi toimia) ja ilmapiiri on surkea. Suomessa ei myöskään arvosteta menestystä lähes missään asiassa.

Vierailija
16/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka makaa kotona ja mietii, onko mies vai nainen vai mikä, mitä vaatteita tms tilaa, tuijottaa ruutua. Kukaan ei ota vastuuta edes itsestään saatika lapsistaan. Helppo elämä tuhoaa. Se tuhosi Roomankin.

Vierailija
17/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni urheilukisoissa mitaleitta jääminen ei ole sivilisaation loppu. Lasten tekemättömyys kyllä on.

Ne mitalit edustaa kykyä pistää aikaa ja energiaa treenaamiseen selviytymisen sijaan, kykyä opettaa huippu-urheilijoita ja kykyä kilpailla muiden kanssa. En itse välitä kilpaurheilusta enkä ole katsonut näitä Olympialaisiakaan, mutta satuin sitten vilkaisemaan tilannetta ja pistäähän tuo 0 aika hiljaiseksi. Jotain se symboloi.

Vierailija
18/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, mutta miksi? 

Miten niin miksi? Missä tynnyrissä elät? Etkö ole tietoinen hallituksen päätöksistä?

Vierailija
19/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan onnellinen. Riittävästi terveyttä, riittävästi rahaa,  riittävästi hyviä ihmissuhteita sekä koti ja työ. Elämä ei ole helppoa mutta kun on vähään tyytyväinen pärjää aika hyvin.

Vierailija
20/510 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Minulla riittää töitä,työskentelen työvoimapula-alalla. Lapsiakin olen tehnyt yli keskiarvon. Vanhin lapsista sai heti töitä, ja kesätöissä on kaikki olleet. Olen ollut yh.  Omakotitalo on maksettu. 

Mitaleita en ole saanut. Ei ole mielenterveys ongelmia. Olen todella onnellinen ja tyytyväinen elämääni. 

Suurin osa tuntuu olevan tyytyväisiä. Ne valittajat on äänekäs vähemmistö

No omassa kuplassa on kiva elää ja nähdä asiat sellaisena kuin itse haluaa.