Mikä ammatti on persoonallisuutesi "vastakohta"? Mitä jos joutuisit työskentelemään kyseisessä ammatissa?
Olen hiljainen ja vakava virkamies, joten minun vastakohta ammatti on sirkuspelletaiteilija 🤣, voisin sopiakin sirkukseen miimikoksi 🤣
Kommentit (109)
Kokki, olen kroonisesti s-häiriöinen, joka vihaa ruoanlaittoa ja syömistä.
Teurastajana en myöskään viihtyisi.
Teurastaja. En siis syö lihaa. Todennäköisesti tekisin itsemurhan.
Inhottaa valehtelu ja epärehellisyys sekä ahneus ja vain omien etujen tavoittelu, joten poliitikkohan silloin olisin.
Oikeasti olen rehti 'raksa Rane' ja yrittäjä.
Somevaikuttaja, pop-laulaja tms julkkis. Mainosten kehittelijä.
Rehellisesti, en usko että sellaista työtä löytyisi. Olen tottunut tekemään työtä ja olen harjaantunut persoonan syrjään laittamisessa, kun työtehtävät sitä vaatii. Olen tarpeeksi sosiaalinen ryhmätyöhön, mutta tykkään enemmän yksin puurtamisesta.
Osaaminen ei kylläkään riittäisi useaankaan muuhun toimeen, kuin mitä nyt teen, mutta jos sitä ei hypoteettisesti lasketa, niin persoonallisuuteni ei oikeastaan estäisi toimimasta juuri millään alalla.
Vierailija kirjoitti:
Bisnesmies. Olisin umpisurkea työntekijä ( ja ylpeä siitä).
Sama. Antaisin kaiken puoli-ilmaiseksi. En kehtaisi tehdä mitään diilejä tai selvityksiä yms.
kaikki vihervassarien ammatit kuten lähihoitaja, siivooja, lähihoitaja, siivooja, läh...
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi rakennusmestarin vastakohta? 🤔
Miten olisi jääkoneen kuljettaja. Tarkoitus on tehdä tasomaista pintaa. Tämä ajatuksella, että rakentaminen tai sen johtaminen olisi tavoitteellista jonkin rakennuksen tai rakennelman tekemistä.
Aika paha kysymys kyllä, koska rakennusmestari voisi yhtä hyvin olla maanrakennusmestari, jonka tehtävä on johtaa tasaisen vaikkapa lentokentän tai parkkipaikan työmaata.
Olisko vallankumousvassari lähempänä? Tarkoitus on hävittää kaikki järkevä, toimiva ja rakennettu.
En pystyisi olemaan lasten tai eläinten lääkäri tai hoitaja.
Törkeä ketju. Pilkataan toisten ammatteja...
Taksi-tai bussikuski. Helvetillisen tylsää ja monotonista yksintyöskentelyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen saa kertoa mihin ei suostuisi ja fiksu lukija käsittää, että kyse on henkilökohtaisista preferensseistä eikä kenenkään työn pilkkaamisesta.
Joku räkäisten kersojen hoivaaja. Saisin potkut ekana päivänä, kun en jaksais kuunnella sitä kermaperseiden väninää vaan pistäisin ne ruotuun
Sosiaalityöntekijä. Inhoan luusereita.
Myyjä, teurastaja, juontaja, esiintyjä, sotilas
Grillityöntekijä, lähihoitaja, roskakuski tai muu vahvojen hajujen kanssa tekemisissä oleva ammatti
Vierailija kirjoitti:
Työ, joka on yhden painajainen voi olla toisen unelmaduuni. Kyse on sopivuudesta, ei yleisestä huonoudesta.
Mitenkään en pystyisi olemaan transpolin hoitaja, vaikka osaankin hoitajana toimia ammatillisesti ja asiallisesti.
Kaikki ruuanlaittoon liittyvä, samoin juomiseen liittyvä, inhoan kännisiä ihmisiä. Ei siis ravintola-alaa. Enkä haluaisi kaveerata työkaverien kanssa.