Mikä ammatti on persoonallisuutesi "vastakohta"? Mitä jos joutuisit työskentelemään kyseisessä ammatissa?
Olen hiljainen ja vakava virkamies, joten minun vastakohta ammatti on sirkuspelletaiteilija 🤣, voisin sopiakin sirkukseen miimikoksi 🤣
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa esimiespaikka. Se, että olisi kymmen- tai satamäärin alaisia kontoilla ja jatkuva raportointi.
Jos sulla on hyvä tiimi niin he kyllä osaavat hommansa ja esimies voi keskittyä muihin omiin töihinsä.
Kaikki joihin haetaan aurinkoista ja dynaamista tiimipelaajaa.
Aspa-, palvelu- ja hoiva-alan työt.
Joku kauneusalan yrittäjä. Kynsiä, ripsiä, kulmia, meikkejä... Kaikenlaisia ihkuja naisellisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joihin haetaan aurinkoista ja dynaamista tiimipelaajaa.
Aspa-, palvelu- ja hoiva-alan työt.
Onkin hassua, että näihin palkataan täysin erilaisia tyyppejä kuin haetaan. Vai riittääkö se, että on haastattelussa aurinkoinen ja dynaaminen ihaillessaan työnantajan edustajan "ketteryyttä ja nuorekkuutta".
Lääkäri. Itsekeskeisyys, ylimielisyys ja empatiakyvyttömyys sekä toisten ihmisten vähättely ei vaan ole riittävällä tasolla.
Poliitikko. En halua valehdella ja tuhota kanssaihmisiäni.
Lääkäri tai kirurgi. En pääsisi ylitse siitä, jos potilas vammautuisi tai kuolisi ratkaisujeni takia.
Puhelinmyyjä tai joku tuputtaja-myyjä.
Kovan rahan business, jossa pitää olla koko ajan viimeisen päälle kohtelias, korrekti ja huoliteltu.
Sellainen amerikkalaistyylinen juontaja.
Ja ihan kaikkein eniten: varhaiskasvattaja. Mieluummin vaikka ranteet auki välittömästi.
joku akuuttipäivystyksen lääkäri. Sinne kun tuodaan jotain eläviä kolaripotilaita joita pitäisi hoitaa, niin ei kiitos.
Somalikoordinaattori. Söisin mieluummin paskaa.
Varmaan mikä tahansa diplomi-insinööri. En ole matemaattinen, en luova enkä tykkää kehittää mitään teknisiä juttuja. Olen tosin aiemmalta koulutukseltani DI, mutta vaihdoin alaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaan hoitoala. En vaan pysty siihen, ei ole hoivaviettiä, en erityisesti pidä ihmisistä. Olen enemmän.. kirjanpitäjätyyppiä, joten hoitoalan olosuhteet (aina niin kiire ettei ehdi tehdä töitään niinkuin pitäisi) aiheuttaisivat hirveää ahdistusta ja stressiä.
Ei hoitotyön tekemiseen tarvita mitään hoivaviettiä. Muuten olen kanssasi samaa mieltä.
Lähihoitaja, sairaanhoitaja tms. , ei ihan introvertin unelma.
Se hoitaja, joka arvioi hoidontarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Strippari.
Asiakkaat aloittaisivat huutomellakan, kun olisivat maksaneet liput esitykseen ja sitten meikätäti astuisi lavalle :D
Teurastaja
Turkistarhaaja yms. vastaava
Insinööri
Piinkova bisneshenkilö, somevaikuttaja tai bisneshuijari. Olen herkkä, rehellinen enkä mitenkään kiinnostava ihminen.
Puhelinmyyjä tai muu sellainen, mihin liittyy ihmisten puhuminen ostamaan jotain, mitä eivät edes halua.
Persoonallisuuteni vastakohta olisi joku äärimmäisen yksitoikkoinen tehdastyö. Nyt teen luovaa työtä ja oman vision toteuttaminen työssä on tärkeää. Olen kyllä ollut joskus kaupan kassalla töissä mikä oli aivan äärimmäisen puuduttavaa sekin, lähes itku kurkussa lähdin aamuisin töihin kun vihasin työtäni niin paljon.