Mikä ammatti on persoonallisuutesi "vastakohta"? Mitä jos joutuisit työskentelemään kyseisessä ammatissa?
Olen hiljainen ja vakava virkamies, joten minun vastakohta ammatti on sirkuspelletaiteilija 🤣, voisin sopiakin sirkukseen miimikoksi 🤣
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja
Turkistarhaaja yms. vastaava
Insinööri
---
En muistanut, mutta tämä: sihteeri. Paperinpyörittelijä. Pankkivirkailija. Kirkuiin varmaan tuskastumisesta ja häipyisin heti
pohjattoman tylsyyden ja turhautumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Turkistarhaaja. Toiseksi pahin olisi teurastaja.
Jep. Tässä oikeastaan olisi ne ykköset.
Laulaja/esiintyjä. En ymmärrä miten tuohon kukaan pystyy.
Okei kuvailen ensin itseäni: Olen sellainen alussa usein vähän hiljainen ja tarkkailen ja sitten lämpeän. Myös tykkään, että asiat tehdään kunnolla, tai sitten ei tehdä ollenkaan. Olen tarkka ihminen. Eniten ärsyttää, jos joudun toistamaan itseäni kokoajan. En siedä typeryyttä, vaikka joskus vaikutan itsekin vähän typerältä. Rakastan kaikkea kaunista ja olen todella esteettinen. En tykkää rasittaa itseäni liikaa. Arvostan hyvinvointia, hyviä elintapoja, pitkäaikaisia ihmissuhteita ja vakautta. Olen eläinrakas.
Okei jostain syystä olen ollut pari vuotta dementiakodissa lähihoitajana. Tämä ei sovi minulle yhtään, koska ei saa resurssien takia tehdä työtään kunnolla, mitä inhoan. Työ on raskasta, mikä kiristää kaikkien hermoja. Sitten se mitä inhoan eniten eli itseni toistaminen, hoidan muistisairaita, joten joudun joka päivä toistamaan itseäni satoja kertoja....ainakaan tässä työssä en saa hyödyntää vahvuuksiani... mutta olen oppinut kehittämään heikkouksiani ja sietämään epämukavuutta. Myös olen enemmän teorian kuin käytännön ihminen...
Vielä kamalampi ammatti mulle olisi joku bisnes/ktm-tyyppinen. Mutta tällaisessa voisin loistaa jossain tilintarkastus/paperipuolella. Mutta en myynnissä enkä markkinoinnissa.
Kaikki sellainen työ , jossa en pääse vessaan kun on pakko mennä silloin kun suolessa korahtaa. ..
Vierailija kirjoitti:
Se hoitaja, joka arvioi hoidontarpeen.
Triage-hoitaja? Iso vastuu, potilasta ei pääse edes itse tutkimaan (jos on puhelinkontakti) ja epätoivoiset potilaat kaatavat kaiken paskan niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Laulaja/esiintyjä. En ymmärrä miten tuohon kukaan pystyy.
Minäkään en pystyisi esiintymään itsenäni, mutta laulaja vain käyttää instrumenttiaan ja esim. näyttelijä esittää jotakuta muuta. Joten voisin tavallaan nähdä itseni siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi rakennusmestarin vastakohta? 🤔
persoonallisuutesi "vastakohta"
onko sun ammatti sun persoonallisuus?
On sekin vähän stereotypiaa, että joku ammatti vastaisi tiettyä persoonallisuutta. Ajattele kysymys: millainen on rakennusmestarin persoonallisuus, niin annat apuja alkuperäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sekin vähän stereotypiaa, että joku ammatti vastaisi tiettyä persoonallisuutta. Ajattele kysymys: millainen on rakennusmestarin persoonallisuus, niin annat apuja alkuperäiselle.
minusta rakennusmestari on ongelmanratkaisija ja asioiden fiksaaja, hyvin pragmaattinen ihminen. Vastakohtana on rutiineista tykkäävä teoreetikko. Tutkija? Tilastotieteilijä?
Asiakaspalvelija. Ja juurikin työskentelen siinä ammatissa.
Mikä vaan ammatti, jossa pitää puhua useammalle kuin yhdellle ihmiselle, esim. opettaja. En saa sanaa suustani isossa porukassa.
Joku tosi itsenäinen myyntityö jossa on kovat tavoitteet ja pakko tyrkyttämällä tyrkyttää jotain tuotteita ja verkostoitua hullun lailla, ilman että on edes kivaa tiimiä kaverina. Toisaalta myös joku päiväkoti olisi ihan painajaismainen työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä olen ainakin valinnut ammattini sen perusteella, että se sopii persoonallisuuteni ja että nautin tekemästäni työstä. Itse käsitin aloituksen niin, että kysytään työtä johon itse ei sovellu omien luonteenpiirteiden vuoksi.
Pskanluoja. Se on varsinaista sirkusta kun pskasaavi heikkolahjaisella levähtää ympäri ämpäri pitkin pitäjiä. Voisi tulla sanomista. Huuli pyöreenä kattelee ympärilleen mitä tulikaan tehneeksi. Ei auttais kun ottaa jalat alleen ja luikkia pakosalle. Juosten kustu urakka pelmahtais pskanhajuineen koko korttelin tienoille. Puhkuen rynnistäisi kilometri kaupalla ja jaloissa kun alkaisi painaa, musertuisi kontilleen kiroamaan ja anelemaan jumalalta armoa. Kakan löyhkässä kaikki tyyni vain toljottaisi meneillään olevaa aksidenttia, ilkosillaan parveilisivat pitkin mantuja vailla hevonhännän aavistustakaan mistä on kyse. Vain ilmassa leijaileva haju viestisi tapahtuneen kupletinjuonen syyllisiä kaivaten.
Stand up koomikko. Olisi aivan kamalaa mennä ihmisten eteen keksimään jotain hauskaa sanottavaa (joojoo tietty ne keksii ne jutut ennakkoon, mutta silti).
Energiaparantaja tms. vaihtoehtoihoitojen harjoittaja. Hyvin kaukana uskomusmaailmastani ja siitä minkä koen merkitykselliseksi.
Eläintenhoitaja tai puutarhuri. Haluan työskennellä ihmisten kanssa siistissä sisätyössä, jossa ei tarvitse sorminäppäryyttä.
Stunt näyttelijä. Olen esiintymiskammoinen arkajalka.