Mikä ammatti on persoonallisuutesi "vastakohta"? Mitä jos joutuisit työskentelemään kyseisessä ammatissa?
Olen hiljainen ja vakava virkamies, joten minun vastakohta ammatti on sirkuspelletaiteilija 🤣, voisin sopiakin sirkukseen miimikoksi 🤣
Kommentit (109)
Mikä tahansa hoiva-alan työ. Ällöttää koskea ihmisiin, enkä jaksa mitään rupattelua. Teen näyttöpäätetyötä.
Kaupan tai alkon myyjä; minä terveysfriikki ja lähes ortoreksinen. Saisin onneksi potkut saman tien kun en myisi päihteitä
Vanginvartija. Ymmärrän kyllä että tekevät tärkeää työtä, mutta itse en pystyisi.
Kaikenlainen asiakaspalvelu. Ongelmana ei ole pelkkä introvertti persoonallisuus, vaan myös paha puhevika, jota kohtaan ihmisillä ei yleensä ole minkäänlaista kärsivällisyyttä. Jopa asiakaspalvelijat ovat menettäneet malttinsa yrittäessään kuunnella minua.
Koneinsinööri. En ole tekninen enkä matemaattinen, vaikka olisi kyllä kiehtovaa olla.
Tuomari. En kestäisi antaa rangaistuksia objektiivisesti ilman, että kontekstia, virhemarginaalia ja taustoja otetaan huomioon.
Joku aggressiivista myyntityötä tekevä. Varmaan palaisin loppuun ja en tienaisi mitään, jos olisi provikkapalkka
Olen työskennellyt useampaan otteseen töissä, jotka eivät ole ominta persoonallisuuttani mm. siivoojan työ, yksin aspassa työskentely yms. työt, joihin motivaatio puuttuu, koska koen merkityksellisimmäksi tiimityön ja yhteistyön kollegoiden kanssa.
Mikä tahansa esimiespaikka. Se, että olisi kymmen- tai satamäärin alaisia kontoilla ja jatkuva raportointi.
Työskentelin 42 vuotta ammatissa, joka ei vastannut lainkaan persoonaani. Hassua oli että asiakkaat huomasivat sen heti ja yllättäen pitivät erilaisesta lähestymistavastani. Aluksi tarkoitukseni oli kokeilla ja kehittää persoonaani, mutta ammattista tulikin pysyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi rakennusmestarin vastakohta? 🤔
Purku-pena?
Mikä vaan hoitoala. En vaan pysty siihen, ei ole hoivaviettiä, en erityisesti pidä ihmisistä. Olen enemmän.. kirjanpitäjätyyppiä, joten hoitoalan olosuhteet (aina niin kiire ettei ehdi tehdä töitään niinkuin pitäisi) aiheuttaisivat hirveää ahdistusta ja stressiä.
Työ jossa menettää oman tahtonsa ja vapaa-aikansa. Eli siis työnteko yleensä, ei vaan pysty sellaiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin 42 vuotta ammatissa, joka ei vastannut lainkaan persoonaani. Hassua oli että asiakkaat huomasivat sen heti ja yllättäen pitivät erilaisesta lähestymistavastani. Aluksi tarkoitukseni oli kokeilla ja kehittää persoonaani, mutta ammattista tulikin pysyvä.
Minä olen ollut 17 vuotta opettaja aikuiskoulutuksessa, vaikka se ei yhtään vastaa persoonaani. En yhtään tykkää olla äänessä, keskipisteenä. Teen kuitenkin töitä omalla tavallani jutustelemalla, ja sekin toimii.
Hoitaja.
Tosin olen sellainen kun pakotettiin.