Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela sitten leikkasi jo ennestään vähäistä kk-rahaani 180e vuokran takia

Vierailija
07.08.2024 |

Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut. Nyt kela leikkasi perustoimeentulotukeani 180e sen takia koska vuokra on iso.

Apua??? Ei nytkään meinaa riittää rahat ruokaan, MITÄ teen???

Kommentit (330)

Vierailija
221/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelahan on antanut sulle 3 kk aikaa etsiä edullisempaa asuntoa. Jos etsit edullisempaa asuntoa ja osoitat, ettet niitä ole saanut luottotiedottomuuden vuoksi, vuokrasi huomioidaan kokonaan. Miksi et ole näin toiminut? Kaikkiko pitää saada laittamatta itse tikkua ristiin? 

Eli pitääkö mun tahallisesti menettää luottotiedot? Nyt ne on tallella.

Ap

Vierailija
222/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen leikkauksen osan säästää helposti esimerkiksi lopettamalla tupakoinnin, peruuttamalla ripsihuollon, kynsihuollon ja/tai luopumalla kallista huoltoa vaativista hiuslisäkkeistä. Yksi baari-ilta vähemmän kk tuo myös merkittävän säästön. Jokainen voi valita itse mihin rahat käyttää. Elämä on valintoja. Ja valinnoilla on seurauksia. 

En polta tupakkaa, en käy ripsi -tai kynsihuolloissa, en käy baareissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salikortti lähes satasen? Olen harrastanut tavoitteellisesti urheilua yli 20 vuoden ajan. Minulla ei ole ikinä ollut lähes satasen hintaista salikorttia. Ei, vaikka omat rahat siihen riittäisikin. 

Salikorttiin kuuluu personal training -ohjaus, ryhmäliikunta tunnit yms.

Ap

Osta se käytetty fillari ja korvaa pyöräillen ne ryhmistunnit. Eikö sun lanttu leikkaa?

Vierailija
224/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

180 ekee säästät jättämällä salin ja bussikortin ostamatta.

Käytä järkeä.

Ei säästä.

Salikorttini maksaa 32e/kk.

Ap

Vierailija
225/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelahan on antanut sulle 3 kk aikaa etsiä edullisempaa asuntoa. Jos etsit edullisempaa asuntoa ja osoitat, ettet niitä ole saanut luottotiedottomuuden vuoksi, vuokrasi huomioidaan kokonaan. Miksi et ole näin toiminut? Kaikkiko pitää saada laittamatta itse tikkua ristiin? 

Eli pitääkö mun tahallisesti menettää luottotiedot? Nyt ne on tallella.

Ap

Oukei. Ota lainaa sen verran, että pääset asuntonäyttöihin halvemmille paikkakunnille.

Vierailija
226/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä järkeä.

Ei säästä.

Ap

Äsken se oli 90 euroo. Ootko kehitysvammainen?

Vierailija
227/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakaan ei työssäkäyvänä oo varaa edes kuvitella salijäsenyyttä 90eur/kk!! Ja missä ihmeessä maksaa bussikortti 90eur/kk? Rahaa siis on mutta sitä vähää käytetään väärin. 

Kävin joskus tutustumassa erääseen  "satasen saliin". Kyseessä oli selkeästi sali jonne mennään harrastamaan. Oli infrapunasaunaa ja kosteusvoiteita. Kaikenlaista jonninjoutavaa huuhaata jolla ei ole mitään tekemistä tavoitteelllisen ja kovan treenaamsien kanssa. Valitsin tasokkaan sekasalin jossa soi metallimusa. Paras sali ikinä. HInta puolet edullisempi. Kaikilla oikea asenne ja tekemisen meininki eikö kukaan maannut laiskottelmassa infrapunasaunan lauteilla. 

Vierailija
228/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä järkeä.

Ei säästä.

Ap

Sit sun pitää säästää jostain muusta. Vuokraa huone Siilinjärveltä.

Vierailija
229/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikkaavat kohta koko asumistuen. Tulot on 600 e kuussa ja sillä pitäisi maksaa myös vuokra. 

Vierailija
230/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen leikkauksen osan säästää helposti esimerkiksi lopettamalla tupakoinnin, peruuttamalla ripsihuollon, kynsihuollon ja/tai luopumalla kallista huoltoa vaativista hiuslisäkkeistä. Yksi baari-ilta vähemmän kk tuo myös merkittävän säästön. Jokainen voi valita itse mihin rahat käyttää. Elämä on valintoja. Ja valinnoilla on seurauksia. 

Eiköhän moni ole noista jo luopunut. Vedit oikein tyypilliset esimerkit, mihin köyhät laittavat rahansa. Jossain on piste, ettei valintoja voi enää tehdä.

Vierailija
231/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä järkeä.

Ei säästä.

Ap

Olen useaan otteeseen kertonut että täällä ihmiset trollaavat ja esiintyvät minuna.

Korttini makssa 32e/kk.

Ap

Vierailija
232/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset täällä kirjoittavat ilkeitä ja sivistymättömiä vastauksia hädissään kirjoittaville. Kyllä 370,- on niin pieni raha, että sillä ehkä pysyy hengissä mutta paljon mitään ei voi tehdä. Käytetytkin polkupyörät maksavat ainakin satasen. Entä jos vaikka pesukone hajoaa, sanotteko että mene rantaan pyykkäämään? Yksinkertaisetkin hoitotuotteet apteekissa maksavat kymppejä (perusvoiteet, silmätipat jne.) Jos muuttaa maaseudulle niin vuokran määrä pienenee, mutta töiden saaminen on melkein mahdotonta. Ja jos töitä tarjotaan 20km päästä niin millä autoton töihin menee, kävellenkö? Nykyhallituksen kurjistamistoimilla ei ole rajaa. Ihmisten pitää tukea ja lohduttaa toisiaan eikä ilkeillä. Saattaa itse kukin jäädä tukien varaan ja miten se suu sitten pannaan? Vähän ymmärrystä ja inhimillisyyttä.

Vierailija
233/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä järkeä.

Ei säästä.

Ap

Olen useaan otteeseen kertonut että täällä ihmiset trollaavat ja esiintyvät minuna.

Korttini makssa 32e/kk.

Ap

Jätä siis se kortti ostamatta. Noin säästät jo 32 e/kk

Vierailija
234/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset täällä kirjoittavat ilkeitä ja sivistymättömiä vastauksia hädissään kirjoittaville. Kyllä 370,- on niin pieni raha, että sillä ehkä pysyy hengissä mutta paljon mitään ei voi tehdä. Käytetytkin polkupyörät maksavat ainakin satasen. Entä jos vaikka pesukone hajoaa, sanotteko että mene rantaan pyykkäämään? Yksinkertaisetkin hoitotuotteet apteekissa maksavat kymppejä (perusvoiteet, silmätipat jne.) Jos muuttaa maaseudulle niin vuokran määrä pienenee, mutta töiden saaminen on melkein mahdotonta. Ja jos töitä tarjotaan 20km päästä niin millä autoton töihin menee, kävellenkö? Nykyhallituksen kurjistamistoimilla ei ole rajaa. Ihmisten pitää tukea ja lohduttaa toisiaan eikä ilkeillä. Saattaa itse kukin jäädä tukien varaan ja miten se suu sitten pannaan? Vähän ymmärrystä ja inhimillisyyttä.

Nyrkkipyykkiä pesin sangossa 7 vuotta kun ei ollut varaa koneeseen. Kyllä hätä keinot keksii. Mutsi pesi käsin ja isoäidit myös perheen pyykit. Mutsi pesi jopa naapurin vanhuksen pyykit käsin.

Vierailija
235/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää. 

Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!

Ap

Mihin sinä työtön bussilippua tarvitset? Sotke fillarilla. Tai kävele. Aikaahan sulla on.

EI OLE VARAA FILLARIIN, MAKSAA YLI 500€ UUSI FILLARI!

No sitten ostat käytetyn tietysti.

236/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee

Vierailija
237/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörä 30 e

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/11838455

Vierailija
238/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Eikö nää oikeistohallituksen leikkaukset jo riitä, mun pitää kohta luopuu salikortista. Onko Purran mukaan hyvä, että työttömät huonossa kunnossa?

Vierailija
239/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörä 30 e

https://www.tori.

Olen viimeksi ajanut pyörällä 15 vuotta sitten joten en osaa enää pyärällä ajaa.

Ap

Vierailija
240/330 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Jee jee Puppa pippalot 🤪🥳💥

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi