Kela sitten leikkasi jo ennestään vähäistä kk-rahaani 180e vuokran takia
Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut. Nyt kela leikkasi perustoimeentulotukeani 180e sen takia koska vuokra on iso.
Apua??? Ei nytkään meinaa riittää rahat ruokaan, MITÄ teen???
Kommentit (330)
Ryynikännit ei tossa tilanteessa ole muuta tehtävää enää
ap nyt kun joudut töihin tunnet tarpeellisuutesi ja onnen kun kaltaisiasi luuseri tovereitasi elätät keskustan isoissa asunnoissa. moni muu on tuntenut sitä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
HALVEMPAA ASUNTOA EI SAA!
Tottakai saa. Ei välttämättä samasta kunnasta, mutta jostain aivan varmasti.
Jos et ole valmis muuttamaan kokonaan toiselle puolelle Suomea noin esimerkiksi, niin siinähän kärsit sitten.
Jos työ ei pidä paikkakunnalla, hittoako siellä loisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei pääkaupunkien ympäristö kunnat tai esikaupunki alueet käy. Ei edes työssäkäyvällä ole vara asua keskustassa nin miksi tuilla pitäisi voida. Järvenpää,vantaa (kerava)?
JÄRVENPÄÄSSÄ, KERAVALLA JA VANTAALLA ON MELKEIN YHTÄ KALLIIT VUOKRAT KUIN HELSINGISSÄ MUTTA KELA EI KORVAA NIIN ISOA VUOKRAA!
Sitten sun on tyydyttävä vuokraamaan kimppakämpästä huone.
Tai joku yhteisöasumisesta yksi huone toisen kanssa. Jaatte huoneen. Vai houkutteleeko asunnottomien yömajoitus enemmän. Vuokravelkainen saa häädön enivei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei pääkaupunkien ympäristö kunnat tai esikaupunki alueet käy. Ei edes työssäkäyvällä ole vara asua keskustassa nin miksi tuilla pitäisi voida. Järvenpää,vantaa (kerava)?
JÄRVENPÄÄSSÄ, KERAVALLA JA VANTAALLA ON MELKEIN YHTÄ KALLIIT VUOKRAT KUIN HELSINGISSÄ MUTTA KELA EI KORVAA NIIN ISOA VUOKRAA!
Suomessa on 300 kuntaa noiden lisäksi. Siitä vaan valkkaamaan.
Provoilijoilta kysyisin: muuttaisitko itse kauas perheestäsi/ ystävistäsi?
Ihan sivusta vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää muuttaa vielä kauemmas. Mäntsälä,hyvinkää, riihimäki, hämeenlinna, lahti. Unohtaa,se kehä-kolmonen kokonaan. Tampere on myös avara kulttuuri kaupunki, huomattavasti miellyttävämpi kaupunki kuin helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kaurahiutaleita riittävästi tuen tullessa kuukausittain. Et kuole nälkään.
Kävellä voit kauppaan ja asioille. Niin minäkin kävelen päivittäin 10 km.
Bussilipun hinnalla ostat makaronia kaapin täyteen.
EI VOI SALILLA TREENAVAA IHMINEN ELÄÄ MILLÄÄN PUUROLLA JA MAKAROONILLA VAAN PITÄÄ OLLA LIHAA JA KASVIKSIA!
Mene ja saalista metsästä lihaa. Niin teki ihmiset muinoinkin. Kaura ja vehnä ovat kasviksia.
Mene onkimaan kalaa joutessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sä bussilippuja tarvit työtön ihminen?
Ihan normaalin elämän liikkumiseen. Autoa ei ole.
Ap
Tulee paljon halvemmaksi mennä kertalipulla silloin harvoin, kun on pakko bussia käyttää.
Itse asun Turun ympäryskunnassa, kulkeminen vertautunee pk-seutuun paitsi että julkinen liikenne huonompaa. Tarvitsen bussia lähinnä jos on pakko mennä käymään Tyksissä. Kaupat, kirjastot sun muut on kävely- tai pyöräilymatkan päässä. Samoin oli oppilaitos, missä opiskelin kun yritin sitä kautta työllistyä.
Harrastuksiinkaan ei kannata bussilla kulkea, pyörällä saa mukavan alkulämmittelyn ja toisaalta nykyään kaiken voi opiskella netistä, niin ei ole mitään tarvetta maksullisille harrastuksille.
Sinulla ei mitenkään voi olla niin paljon pakollisia menoja, että tarvitsisit bussikorttia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivusta vain
Ei aloittajalla ole perhettä ei ystäviä. Jotkuthan kerjää sitten naapureilta tossa tilanteessa.
tuet pois loisilta.aloitetaan maahantunkeutujista.suljetaan kela kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivusta vain
Aloittajalla ei oo ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sinä työtön bussilippua tarvitset? Sotke fillarilla. Tai kävele. Aikaahan sulla on.
EI OLE VARAA FILLARIIN, MAKSAA YLI 500€ UUSI FILLARI!
Saat kierrätyskeskuksesta ihan riittävän hyvän fillarin 150 eurolla. Eli parin kuukauden bussilipun hinnalla.
Tai ainakin me työssäkäyvät saadaan tuollaiseen kaupunkikruisailuun riittävä pyörä. Ja ihan kelpo pyörän saa uutena 300 eurolla, allekin jos otat junioripyörän -niiden rungon koko on itse asiassa usein naisille parempi, sellaisella itsekin ajelen. 26 '' renkaat, tosi hauska ajeltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole valmis muuttamaan kokonaan toiselle puolelle Suomea noin esimerkiksi, niin siinähän kärsit sitten.
KERRO KUKA MAKSAA MUUTON TOISELLE PUOLELLE SUOMEA +2000€ MAKSAISI MUUTTO?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mihin sinä työtön bussilippua tarvitset? Sotke fillarilla. Tai kävele. Aikaahan sulla on.
EI OLE VARAA FILLARIIN, MAKSAA YLI 500€ UUSI FILLARI!
KÄYTETTYJÄKIN FILLAREITA MYYDÄÄN!! OOTKO HUOMANNUT SELLAISTA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KERRO KUKA MAKSAA MUUTON TOISELLE PUOLELLE SUOMEA +2000€ MAKSAISI MUUTTO?!
Et sä tarvi rekkaa vaan pakun.
Vierailija kirjoitti:
Mun ansiosidonnainen on 800 e kuussa. En saa muita tukia. Asumiseen menee yli puolet. Sitte vielä sähkölasku, vedentasausmaksu, puhelut, osamaksu luurista, vakuutukset, lääkkeet ja bussiraha. Sää oot viettäny ihan kroisoksen elämää, mää en ja silti olen tehnyt töitä yli 30 vuotta. Hyvä että tuet pienenee ehkä sitte munkin vero% pienenee koska maksan ansiosidonnaisesta veroja. Toi 800 on toki netto.
Sori vaan, mutta sun ansiosidonnaista kyllä leikataan.
Ap, alat vaikka jakamaan mainoksia pari kertaa viikossa, siitä saat tuon puuttuvan rahamäärän kuukaudessa. Jatkuvasti haetaan niiden jakajia.