Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?

Vierailija
07.08.2024 |

Ja antaa ikuisesti anteeksi?

Kommentit (921)

Vierailija
781/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi--u se ainakaan miuta rakasta...olen muutamaa miljoonaa "rukoillut",että pärjäilisin elämässäni kunnolla,mutta ei ko.aave ole ottanut asiaa hoitaakseen....täyttä paskaa jorinat,että joku jumala rakastaa...yhtä paljon voi uskoa johonkin toteemipaalun maagiseen voimaan!...sama lopputulos.

Ei isä anna lapselleen jokaista karkkia, jonka lapsi haluaa. Mutta aina hän pitää omastaan huolen.

Joka päivä kuolee maailmassa tuhansia lapsia nälkään. Ei vissiin ihan kaikista jaksa isä huolehtia?

No nimenomaan huolehtii, ottaa taivaan kotiin. Mene hoitoon.

Vierailija
782/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti uskovaisia jumala vihaa, koska rajoittaa heidän elämäänsä erilaisilla säännöillä.

Ihmiset sen tekee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti uskovaisia jumala vihaa, koska rajoittaa heidän elämäänsä erilaisilla säännöillä.

Ihmiset sen tekee. 

Tarkoitatko Raamatun kirjoittaneita ihmisiä?

Vierailija
784/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ehdoitta kaikkia. Kannattaa kuitenkin elää elämä itselle parhaalla tavalla.

Ei. Ei itselle parhaall tavalla. Liha on syntinen. Jumala on kertonut kuinka tulisi elää

Kyllä onkin kertonut mutta sehän on juuri se sama perusajatus hyvästä elämästä jonka me jokainen ymmärrämme. Meillä on myös vapaa tahto elää elämää itsellemme sopivalla tavalla, eihän nyt Jumala meitä pakota kaikkia elämään samalla tavalla. 

Vierailija
785/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset sen tekee. 

En vaan tarkoitan kaikkia ihmisiä jotka luovat rajoittavia sääntöjä toisille. 

Vierailija
786/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastas, niin ei laittas helvettiin.

Vierailija
787/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään rakasta. Raamattu on väärällään esimerkkejä ihmisistä, eläimistä ja asioista jotka Jumala tuhoaa/tappaa.

Ikuisestiko pitäisi elää? Kuka elää ikuisesti maan päällä? Haloo

Vierailija
788/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rakastas, niin ei laittas helvettiin.

Jos joudut elämässäsi helvettiin niin silläkin on oma tarkoituksensa ja kyllä sekin on rakkaudellista.

Vierailija
789/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen onni voi olla toisen epäonni. Mitäs menit. 

Vierailija
790/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset sen tekee. 

Eli Raamatun rajoittavilla säännöillä ei ole merkitystä ja ne voi sivuuttaa?

Vierailija
791/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset sen tekee. 

Eli Raamatun rajoittavilla säännöillä ei ole merkitystä ja ne voi sivuuttaa?

Kannattaa nyt hankkia vaikka aivot. Tule sitten kyselemään uudestaan.

Vierailija
792/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia? Ja antaa ikuisesti anteeksi?

Raamatun mukaan Jumala rakastaa siten, että hän antoi Jeesuksen syntiemme sovittajaksi, jotta ihmiset eivät joutuisi kadotukseen ja jotta ihmiset löytäisivät takaisin Jumalan yhteyteen. Alussa, paratiisiaikoina, ihminen eli Jumaan yhteydessä, mutta se yhteys katkesi synnin takia, kun ihmiset kapinoivat Jumalaa vastaan.

Raamatun mukaan Jumala, joka on paitsi rakastava Jumala, niin myös pyhä Jumala, rakastaa myös vanhurskautta, oikeamielisyyttä, eikä tingi siitä ihmisten hyväksi. Sen takia synneistä on tehtävä parannus, koska Jumala ei voi hyväksyä syntiä ja katsoa sitä sormiensa läpi iankaiken. Pyhän Jumalan yhteyteen ei voi päästä, jos on epäpyhä, siis elää ja ns. rypee synnnissä, vaan synnit on sovitettava. Tässä prosessissa kyllä Jumala itse auttaa ja ohjaa oikeaan, että se pelastus tulisi.

Vierailija
793/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi--u se ainakaan miuta rakasta...olen muutamaa miljoonaa "rukoillut",että pärjäilisin elämässäni kunnolla,mutta ei ko.aave ole ottanut asiaa hoitaakseen....täyttä paskaa jorinat,että joku jumala rakastaa...yhtä paljon voi uskoa johonkin toteemipaalun maagiseen voimaan!...sama lopputulos.

Ei isä anna lapselleen jokaista karkkia, jonka lapsi haluaa. Mutta aina hän pitää omastaan huolen.

Joka päivä kuolee maailmassa tuhansia lapsia nälkään. Ei vissiin ihan kaikista jaksa isä huolehtia?

Raamattu ei taida olla tuttu? Siunausta sinulle

Vierailija
794/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ehdoitta kaikkia. Kannattaa kuitenkin elää elämä itselle parhaalla tavalla.

Ei. Ei itselle parhaall tavalla. Liha on syntinen. Jumala on kertonut kuinka tulisi elää

Kyllä onkin kertonut mutta sehän on juuri se sama perusajatus hyvästä elämästä jonka me jokainen ymmärrämme. Meillä on myös vapaa tahto elää elämää itsellemme sopivalla tavalla, eihän nyt Jumala meitä pakota kaikkia elämään samalla tavalla. 

Toki jokainen saa elää niin kuin haluaa. Mutta jos haluat elää suhteessa Jumalaan, silloin pitää elää kuten Hän sanoo. Ja Hän haluaa meille vain hyvää.

Vierailija
795/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala rakastaa meitä kaikkia. Jumala on omantunnon ääni. Jumala tunsi sinut jo kun olit idullasi, Hän tuntee Sinut nimeltäsi.

Syvyydestä minä huudan sinua, oi Jumalani. Auta minua, Hän kuulee ja auttaa.

Vierailija
796/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Palvo minua ja noudata kaikkia minun keksimiä sääntöjäni tai kidutan sinua ikuisesti tulisessa pätsissä!"

Aika erikoinen näkemys rakastamisesta. Hirviö tuollainen jumala olisi.

Entä jos nämä säännöt on tarkoitettu nimenomaan sinun parhaaksesi? Jotta voisit hyvin ja olisit turvassa? Jumala ei ole helvetissä.

Vierailija
797/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Palvo minua ja noudata kaikkia minun keksimiä sääntöjäni tai kidutan sinua ikuisesti tulisessa pätsissä!"

Entä jos nämä säännöt on tarkoitettu nimenomaan sinun parhaaksesi? Jotta voisit hyvin ja olisit turvassa? Jumala ei ole helvetissä.

Jumala ei ole helvetissä, mutta jumala on luonut helvetin ja päättää ketkä sinne joutuvat kidutettavaksi.

Vierailija
798/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei taida olla tuttu? Siunausta sinulle

Eikö ne lapset kuolisi nälkää jos minä lukisin Raamattua? Ei se ole mikään vitsi, että maaimassa on paljon epäoikeudenmukaista kärsimystä. Jos jumala on olemassa ei se jumala ainakaan hyvä ole. Joko jumala on väliinpitämätön ihmisten kärsimyksestä tai jumala on paha.

Vierailija
799/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi niin olisihan tuollainen jumala ihan hirviömäinen tyranni silti.

Vierailija
800/921 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi niin olisihan tuollainen jumala ihan hirviömäinen tyranni silti.

Viestisi kertoo selvästi sen, että et tunne Häntä. Edes teoriassa. Hän on hyvä, todella hyvä.