Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?
Kommentit (921)
Vierailija kirjoitti:
Jumala rakastaa kaikkia muita paitsi uskiksia joita ruoskii ankarilla säännöillä :D
Minkähänkaisilla säännöillä? Uskontoihin liittyvät säännöt on ihmisten itsenä luomia.
Vierailija kirjoitti:
Omien sanojensa mukaan ei rakasta.
Rakkaus on sallimista ja rajoja. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia joten jokaista kuuluu rakastaa yksilöllisesti. On myös todellista että asutamme tätä yhtä ja samaa planeettaa yhdessä joten kaikki mitä tapahtuu vaikuttaa meihin jokaiseen yksilöllisesti mutta joudumme elämään silti jokainen näiden asioiden äärellä kuten perheissäkin jokainen sen jäsen joutuu elämään perheensä keskuudessa tuntien sen vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Heittää helvettiin suurimman osan ihmisistä. Siis jos raamattu pitää paikkansa.
Missä kohtaa Raamatussa kerrotaan näin?
Tämä nyt on ihan puhdasta matematiikkaa. Raamattu kertoo että ne jotka uskovat pelastuvat. Suurin osa ihmisistä ei välitä kristinuskon Jumalasta pätkääkään.
Looginen johtopäätös on että vain pieni osa ihmisistä pääsee taivaaseen. Siis sitten joskus kun nyt ovat ensin maanneet tuhansia ja tuhansia vuosia haudassa odottamassa viimeistä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ,rakastaa ja haluaisi kaikilla olevan hyvin.
Niidenkin, joiden ainoa hyvä on tässä maailmassa.
Jumala EI HALUA kaiken olevan kaikilla hyvin. Koska jos kaikkivoipainen yliluonnollinen olento haluaisi poistaa maailmasta tarpeetoman kärsimyksen hän kykenisi sen tekemään sormiaan napsauttamalla. Tästä voidaan vetää johtopäätös, että joko ei ole olemassa kaikkivoipaa hyvää jumalaa tai sitten hän ei halua olla hyvä.
Olisiko vain niin että hän ei olekaan sinunkaan mielestäsi hyvä koska kaikki ei ole ja mene sinun mielesi mukaisesti? On todella lapsellista vaatia että kaikki paha pitäisi poistaa ihmisten puolesta. Monet ihmiset haluavat tehdä pahaa ja tekevät sitä, mitä heille pitäisi tehdä? Kaikkea pahaa ei poisteta maailmasta koska kaikki mitä elämään ja maailmaan ku
Kaikki mitä elämässä ja maailmassa on, on sinne Jumalan laittamaa. Pahuus on Hänen tarkoituksella luomaansa. Myös ihmisten pahuus, koska Hän on ihmiset luonut juuri sellaisiksi kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien sanojensa mukaan ei rakasta.
Rakkaus on sallimista ja rajoja. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia joten jokaista kuuluu rakastaa yksilöllisesti. On myös todellista että asutamme tätä yhtä ja samaa planeettaa yhdessä joten kaikki mitä tapahtuu vaikuttaa meihin jokaiseen yksilöllisesti mutta joudumme elämään silti jokainen näiden asioiden äärellä kuten perheissäkin jokainen sen jäsen joutuu elämään perheensä keskuudessa tuntien sen vaikutuksen.
Perhe on huono analogia, koska vanhemmat eivät tietoisesti luo lapsistaan geeneiltään, aivorakenteiltaan, halultaan jne. tietynlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala EI HALUA kaiken olevan kaikilla hyvin. Koska jos kaikkivoipainen yliluonnollinen olento haluaisi poistaa maailmasta tarpeetoman kärsimyksen hän kykenisi sen tekemään sormiaan napsauttamalla. Tästä voidaan vetää johtopäätös, että joko ei ole olemassa kaikkivoipaa hyvää jumalaa tai sitten hän ei halua olla hyvä.
Olisiko vain niin että hän ei olekaan sinunkaan mielestäsi hyvä koska kaikki ei ole ja mene sinun mielesi mukaisesti? On todella lapsellista vaatia että kaikki paha pitäisi poistaa ihmisten puolesta. Monet ihmiset haluavat tehdä pahaa ja tekevät sitä, mitä heille pitäisi tehdä? Kaikkea pahaa ei poisteta maailmasta koska kaikki mitä elämään ja maailmaan ku
Jos minä pystyisin sormia napsauttamalla estämään pientä lasta kuolemasta aivosyöpään tai estämään joukkoraiskauksen niin jokainen ihminen ajatelisi minun olevan täysin moraaliton jos on niin tekisi. Kaikkivoipa jumala ei voi olla hyvä. Joko ei ole kaikkivoipaa jumalaa tai jumala ei piittaa ihmisten kärsimyksestä.
Ei ainakaan minua rakasta..tarvitsen muutaman miljoonan hilloa tililleni,jotta pärjään loppuikäni..olen jumalalta pyytänyt pika-apua monen monituista kertaa,vaan eipä ole kuulunut...eli ei rakasta,jos nyt ylipäätään on olemassa..täytynee pyytää joltain toteemipaalulta,lienee varmenmpaa..
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minua rakasta..tarvitsen muutaman miljoonan hilloa tililleni,jotta pärjään loppuikäni..olen jumalalta pyytänyt pika-apua monen monituista kertaa,vaan eipä ole kuulunut...eli ei rakasta,jos nyt ylipäätään on olemassa..täytynee pyytää joltain toteemipaalulta,lienee varmenmpaa..
Jumala antaa kirjaimellisesti miljoonien ihmisten kuolla nälkään, tekemättä asialle mitään. Joten jos jumala on olemassa niin ei hän ainakaan hyvä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko maailma on perkeleen vallassa, koska Aadam luovutti sen hänelle.
ja hän ei osaa muuta kuin valehdella ja tuhota. tämä on lähtökohta.
Voitko näyttää Raamatusta yhtään kohtaa jossa perkele valehtelee tai tuhoaa?
Luuk. 12:5
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.
Siinä Jeesus viittaa Jumalaan ja Hänen voimaansa. Jumalalla on valta .
T. Uskova
Kyllä, Jeesus viittaa tässä Jumalaan, mutta Jumalalla ei ole kuitenkaan valtaa, ellei ihminen usko siihen, että on. Usko antaa vallan Jumalalle ja myös saatanalle. Mieti siis mihin uskot, valta on aina sillä kenelle sen uskon kautta annat.
Ja Jeesus sanoi sadanpäämiehelle: "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon." Ja palvelija parani sillä hetkellä. Matt. 8:13
Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen. Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?' Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana." Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen. Matt. 21:23,27
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! Matt. 23:15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vain niin että hän ei olekaan sinunkaan mielestäsi hyvä koska kaikki ei ole ja mene sinun mielesi mukaisesti? On todella lapsellista vaatia että kaikki paha pitäisi poistaa ihmisten puolesta. Monet ihmiset haluavat tehdä pahaa ja tekevät sitä, mitä heille pitäisi tehdä? Kaikkea pahaa ei poisteta maai
Ei vaan sinä et nyt hyväksy sitä mitä tämä elämä on. Lastensuojelu esimerkiksi pystyisi ymmärtämään kuka on hyvä äiti tai isä tai huoltaja mutta sen sijaan tekevät rahanhimossa kiusaa. Miksi? Turha sitä Jumalaa on syyttää ihmisten toimista. Onneksi olen itse päättänyt olla hyvä ihminen vaikka kaikki muut eivät olekaan, pysyy psyykekin tasapainossa eikä tarvitse kipuilla sisäisesti omaa pahuuttansa. Jumala jatkaa elämää maaplaneetalla koska se on tarkoitus. Emme aina ymmärrä kaiken tarkoitusta mutta kannattaa keskittyä siihen mitä me ihmiset valitsemme ja siis teemme myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vain niin että hän ei olekaan sinunkaan mielestäsi hyvä koska kaikki ei ole ja mene sinun mielesi mukaisesti? On todella lapsellista vaatia että kaikki paha pitäisi poistaa ihmisten puolesta. Monet ihmiset haluavat tehdä pahaa ja tekevät sitä, mitä heille pitäisi tehdä? Kaikkea pahaa ei poisteta maai
Ei nyt Jumalan laittamaa vaan hänen sallimaansa. Jos ihminen tekee pahaa niin syyllinen on se ihminen eikä Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Jumala toteuta kenenkään muunkaan kaikkia toiveita. Mietipäs sitä että joku saattaa haluta toiselle kuolemaa, miksi se Jumala ei tätä toteuta kun on niin kaikkivoipa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antaa kirjaimellisesti miljoonien ihmisten kuolla nälkään, tekemättä asialle mitään. Joten jos jumala on olemassa niin ei hän ainakaan hyvä ole.
No olisiko parempi jättää kitumaan nälissänsä? Jumala ottaa huomaansa aina jokaisen jonka tarkoitus on kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Heittää helvettiin suurimman osan ihmisistä. Siis jos raamattu pitää paikkansa.
Silloinkin se on jokaisen oma valinta- vapaa tahto
Kuoleman jälkeen on taivas. Helvetti on ollut pelottelua jotta ihmiset olisivat hyvempiä elämässä ja tekisivät hyviä valintoja sekä toimisivat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinkin se on jokaisen oma valinta- vapaa tahto
Miten se on oma valinta? Esimerkiksi Amerikan mantereella asui vuosituhansien ajan alkuperäisväestö jolla ei ollut mitään mahdollisuutta tietää kristinuskosta. Kaikki nämä sadat miljoonat ihmiset tuomittiin ikuisiksi ajoiksi kadotukseen (Raamatun mukaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa että Lucifer vaikuttaa ja hallitsee myös.. ja on mielissään kun saa ihmiset pysymään harhautuneina.
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa että Lucifer vaikuttaa ja hallitsee myös.. ja on mielissään kun saa ihmiset pysymään harhautuneina.
Jumala on luonut kaiken. Jumala on luonut Luciferin. Kaikkitietävä Jumala on myös aina tiennyt mitä Lucifer tulee tekemään.
Eli ei ole mitään tämänlaista porsaanreikää mitä kautta Jumala voisi pakoilla vastuuta. Jumala on myös kaikkivoipa ja pystyisi estämään Luciferin halutessaan.
Olisiko vain niin että hän ei olekaan sinunkaan mielestäsi hyvä koska kaikki ei ole ja mene sinun mielesi mukaisesti? On todella lapsellista vaatia että kaikki paha pitäisi poistaa ihmisten puolesta. Monet ihmiset haluavat tehdä pahaa ja tekevät sitä, mitä heille pitäisi tehdä? Kaikkea pahaa ei poisteta maailmasta koska kaikki mitä elämään ja maailmaan kuuluu, kuuluu siihen.