Mies ja poika yövuorossa, eli nukkuvat nyt päivän. Kyllä on ankeaa itse pysyä hipihiljaa
Turhauttaa, kun olisi pyykkiä pestävänä, astioita tiskattavana, ja imuroidakin pitäisi, ja minulla on vielä lomaa. Ahdistaa katsoa tätä sotkua, ja nyt olisi siis loistava päivä siivota koti kuntoon, kun olisi aikaa... mutten voi, ennenkuin vasta illalla, kun ovat lähteneet töihinsä.
Eikä illallakaan enää taas sitten kovin myöhään voi pesukonetta tai imuria huudattaa, naapureiden takia.
Katselen tässä kuulokkeilla pari jaksoa yhtä sarjaa, sitten taidan lähteä kirppiskierrokselle, ja sen jälkeen pyörälenkille.
Muita yötyöntekijöiden kanssa asuvia?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Osta köyttä ja jakkaraa.
Sulla se vasta paha olo taitaakin olla. Toivottavasti helpottaa.
Ap
Miksi pyykkiä ei voi pestä? Minkälaista meteliä teillä muka pyykkikone pitää? Mulla pyörii kone monesti yöllä enkä edes huomaa.
Tiskikone ei pidä mitään hirveää meteliä, ja kaipa niillä nukkujilla on korvatulpat?
Tiedän miltä ap:sta tuntuu kun pitää hiipparoida kotonansa ettei häiritsisi nukkuvia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyykkiä ei voi pestä? Minkälaista meteliä teillä muka pyykkikone pitää? Mulla pyörii kone monesti yöllä enkä edes huomaa.
Kyllä se linkoaminen pitää melko isoa ääntä. Varsinkin pojan huoneeseen, joka on kylppärin viereinen huone.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiskikone ei pidä mitään hirveää meteliä, ja kaipa niillä nukkujilla on korvatulpat?
Tiskikone olikin eilen illalla päällä, mutta tiskattavana olisi sitten kattilat, isoja veitsiä, pari pannua yms mitkä pitäisi pestä käsin, ja siitä aiheutuva kolina kyllä herättää.
(ja välttyäkseni vääntämästä sivuaiheesta, niin näitä pannuja ja veitsiä ei suositella pestävän koneessa, joten jos joku muu täällä niin tekee, ihan vapaasti, mutta itse en)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän miltä ap:sta tuntuu kun pitää hiipparoida kotonansa ettei häiritsisi nukkuvia.
Kiitos 😄
Ei mikään maailman isoin ongelma, mutta turhauttavaa ja ärsyttävää, eikä tätä varmaan pysty täysin ymmärtämään kuin sellainen, jolla kokemusta tästä.
Ap
Haista paskaa ap.
Tee nuo hommasi silloin, kun mies ja poika ovat päivävuorossa, Tai iltavuorossa.
Ja eiväthän he koko päivää nuku, vaikka yövuorossa ovatkin, viimeistään heräävät klo 16 / 17, syömään ja valmistautumaan uuteen yävuoroon.
Asumme erillään tuon takia.
Ei ole rahaa sellaiseen asuntoon, jossa voisi elää kahdessa eri elämän rytmissä toista häiritsemättä.
Olin yövuorossa joka loppui 5.45, heräilin aina iltapäivälä siinä 13.30-15 välissä, juuri sopivasti ennen kuin muut pääsevät töistä ja kouluista ja muista.
Olin siis ihan samaan aikaan vapaa-ajalla kuin muutkin, paitsi ikään kuin aikaisemmin kotona jo klo 14 aikoihin.
Illalla piti toki lähteä noin 21.30 töitä kohti, eli ne illan viimeiset sarjat jäivät katsomatta, mutta eipä mennyt aikaa sitten niihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskikone olikin eilen illalla päällä, mutta tiskattavana olisi sitten kattilat, isoja veitsiä, pari pannua yms mitkä pitäisi pestä käsin, ja siitä aiheutuva kolina kyllä herättää.
(ja välttyäkseni vääntämästä sivuaiheesta, niin näitä pannuja ja veitsiä ei suositella pestävän koneessa, joten jos joku muu täällä niin tekee, ihan vapaasti, mutta itse en)
Ap
Aivan! No mutta siinä tapauksessahan ei voi millekään mitään, on lähdettävä ulos ja ostettava jäätelökin. Ei varmaan hassumpi päivä sielläkään? Täällä tulossa +27 ja 10 metrin tuuli (onneksi, muuten ei selviä).
Noh, yritetään posin kautta kuitenkin. Sinulla on hyvä syy olla siivoamatta ja tehdä jotain mukavampaa! Ehkä mies voi tiskata veitset kun herää.
Ihan sama täällä, poika tekee yövuoroa. Hiipparoin ja keitin terveydenkin kattilassa, eikä vedenkeittimellä, ettei tule ääntä.
Tämä on väliaikainen elämänvaihe ja kestää vain vuoden loppuun, niin kyllä sen jaksaa. Pysyvänä tilanteena ei toimisi. Mies meinasi mennä pysyvästi yötyöhön moniksi vuosiksi ja silloin totesin, että joudun siinä tapauksessa muuttamaan muualle. Jätti sitten menemättä ja jatkoi päivätyössä.
Siis keitän teeveden kattilassa. Autocorrect...
Vierailija kirjoitti:
Haista paskaa ap.
Tee nuo hommasi silloin, kun mies ja poika ovat päivävuorossa, Tai iltavuorossa.
Ja eiväthän he koko päivää nuku, vaikka yövuorossa ovatkin, viimeistään heräävät klo 16 / 17, syömään ja valmistautumaan uuteen yävuoroon.
No NIINHÄN AP TEKEEKIN.
Eikö vauvaperheitäkin ohjata, ettei pidä totuttaa vauvaa nukkumaan täydellisessä hiljaisuudessa, vaan elämän äänet saa kuulua talossa?
Vierailija kirjoitti:
Haista paskaa ap.
Ihmetellä täytyy näin ala-arvoista kommentointia.
Totta kai teenkin kotitöitä päivisin silloin kun pystyn, mutta teen itse päivätyötä (tämän viikon olen lomalla) ja vaikka viimeksi olenkin pyykännyt lauantaina, niin tottahan sitä pyykkiä on jo kertynyt iso kasa tähän mennessä. Eilen illalla ehdin pestä yhden koneellisen lakanapyykkiä, kun lähtivät töihin ja ennenkuin hiljaisuus taloyhtiössä alkoi, mutta olisi vielä ainakin 4 koneellista pestävää ja koko ajan tulee lisää. (miesväellä fyysinen työ joten joka vuoron jälkeen tulee molemmilta pesuun koko asu)
Ap
Laita yövuorolaiset tekemään enemmän, joko ennen nukkumaanmenoa tai töihin lähtöä. Et ole koko talouden palvelija
Lähde pois sieltä kotoa, jos olet kerran lomalla. Mene tekemään jotain kivaa. :)
Osta köyttä ja jakkaraa.