Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja poika yövuorossa, eli nukkuvat nyt päivän. Kyllä on ankeaa itse pysyä hipihiljaa

Vierailija
07.08.2024 |

Turhauttaa, kun olisi pyykkiä pestävänä, astioita tiskattavana, ja imuroidakin pitäisi, ja minulla on vielä lomaa. Ahdistaa katsoa tätä sotkua, ja nyt olisi siis loistava päivä siivota koti kuntoon, kun olisi aikaa... mutten voi, ennenkuin vasta illalla, kun ovat lähteneet töihinsä.

Eikä illallakaan enää taas sitten kovin myöhään voi pesukonetta tai imuria huudattaa, naapureiden takia. 

Katselen tässä kuulokkeilla pari jaksoa yhtä sarjaa, sitten taidan lähteä kirppiskierrokselle, ja sen jälkeen pyörälenkille.

Muita yötyöntekijöiden kanssa asuvia? 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain, miten työ olette päässeet tuohon pisteeseen, että kaikki normaali ääni häiritsee unta? 

Näistä Ainostaan imurointia en tee, kun muut nukkuvat yövuoron jälkeen. Itse en edes heräsi siihen, paitsi jos samaan huoneeseen tullaan. Miten laitat ruokaa, jos et edes käsin tiskata voi? 

Ihmisillä on katsos erilaiset unenlahjat.

Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, jotka kummastuttavat pientä kulkijaa.

Ei kai? Koskaan ole kuullutkaan. Pointti onkin siinä, että jos et pysty nukkumaan kuin täydellisessä hiljausuudessa, ei yövuoro ole sinun juttusi. Tai sitten asunnon on oltava iso ja omakotitalo. En katselisi miestäni, jos en edes tiskata pystyisi, kun hän nukkuu. 

Vierailija
42/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyykkiä ei voi pestä? Minkälaista meteliä teillä muka pyykkikone pitää? Mulla pyörii kone monesti yöllä enkä edes huomaa.

Kyllä se linkoaminen pitää melko isoa ääntä. Varsinkin pojan huoneeseen, joka on kylppärin viereinen huone.

Ap

Nuoret nukkuvat t o d e l l a sikeästi. Ei sinun poikasi herää linkoamiseen.

Kyllä herää. Hän on valitettavasti herkkäuninen, kuten minäkin. Itse tein aikoinaan yövuoroja, mutta jouduin lopettamaan ne ja vaihdoin alaa, koska en ikinä saanut/oppinut nukkumaan päivisin kuin pienissä pätkissä yhteensä muutaman tunnin, heräsin korvatulpista huolimatta kaikkeen mahdolliseen. Siksi ymmärrän hyvin, ja yritän oikeasti olla hiljaa. On aivan kamalaa yrittää tehdä y

Miksi herkkäuninen poika yleensä on hakeutunut alalle, missä on yötöitä? Maailmassa on vaikka mitä työpaikkoja, missä ei tarvitse viettää öisin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sinäkin menossa yöksi töihin kun lorvit kotona? 

Vierailija
44/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyykkiä ei voi pestä? Minkälaista meteliä teillä muka pyykkikone pitää? Mulla pyörii kone monesti yöllä enkä edes huomaa.

Kyllä se linkoaminen pitää melko isoa ääntä. Varsinkin pojan huoneeseen, joka on kylppärin viereinen huone.

Ap

Kyllä herää. Hän on valitettavasti herkkäuninen, kuten minäkin. Itse tein aikoinaan yövuoroja, mutta jouduin lopettamaan ne ja vaihdoin alaa, koska en ikinä saanut/oppinut nukkumaan päivisin kuin pienissä pätkissä yhteensä muutaman tunnin, heräsin korvatulpista huolimatta kaikkeen mahdolliseen. Siksi ymmärrän hyvin, ja yritän oikea

Maailmassa ei todellakaan ole vaikka mitä työpaikkoja, mistä valita! Missä todellisuudessa oikein elät? Kannattaa jo lopettaa nuo kommentit, kun teet jokaisessa itsestäsi vain nolomman.

Meillä poika on yötyössä, kun se oli ainoa kesätyö, jonka hän sai sadoista työhakemuksista. Moni kaverinsa ei saanut edes sitä, ei saanut mitään kesätyötä. Minusta hänellä on ihailtava työmoraali, kun tekee niin raskasta työtä. Moni ei viitsi vaivautua nykyään.

Vierailija
45/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos heräävät siihen että tiskaat tai pyykkikoneen ääneen niin sitten heräävät, normi äänet kuuluu elämään. t. 25 vuotta yötyötä tehnyt

Ajattelin ihan samaa. En itse tahallani kolistelisi, mutta tekisin omat hommani silti.

Ja olettaisin että toiset tekevät myös. Jokainen taaplaa tyylillään ja ok jos ap on tyytyväinen.

Vierailija
46/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millaisia muita asioita sinä kuvittelet tietäväsi muista, ventovieraista ihmisistä?

Tiedoksesi että se, miten sikeästi joku nukkuu, on täysin yksilöllinen ominaisuus.

Tuo että.pyrit väkisin liittämään muihin ihmisiin itsekeksimiäsi omaisuuksia ja vieläpä heidän oman kokemuksensa vastaisesti, on henkistä väkivaltaa.

Ap toimii huomaavaisesti ja rakastav

Mietin samaa, että kyllä on taas kapeakatseista henkilöä liikkeellä..Jos toisten nuoret nukkuu sikeästi, ei se tarkoita, että kaikki niin tekee.

Meillä on 6 lasta, yhtä lukuunottamatta kaikki täysi-ikäisiä. Ja ovat kyllä nukkumisen suhteen erilaisia, toiset eivät herää vaikka pommi jysähtäisi, toiset taas heräävät pienempiinkin ääniin. Kaikki on kasvatettu samalla tavalla ja kaikki ovat tottuneet ääniin jo vauvasta.

Mutta kas kummaa, niin vain ovat erilaisia tässä(kin) asiassa.

Vierailija
47/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolisuttelet kun ne lähtee töihin. Mee tekeen jotain omia juttuja ulos. 

Vierailija
48/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää hissutella! Lähde lenkille, kahvilaan, taidenäyttelyyn, ystävälle! 

Vierailija
49/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin te perheenjäsenet näette toisianne? Pari tuntia illalla?

Vierailija
50/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä harmistuksen, mutta tuossa sentään hyvä syy hiiviskelylle. Aikanaan meillä asui puolison täysi ikäinen lapsi, joka ei olisi lähtenyt omilleen millään. Yöt hän kävi riennoissa ja ajeli puolisoni autolla ja bensoilla ympäri kyliä, päivät nukkui pois krapulaansa. Puolisoni aina hyssytteli keskellä päivää, että ei voi imuroida yms kun tämä jo +20 v nukkuu. Alkuun vielä nielin tämän, kun jotenkin säälin lasta, mutta jossain vaiheessa, kun itse öisin heräilin tämän aikuisen kulkemiseen, katkesi kamelin selkä. Aloin elämään normaalia elämää päivisin ja jopa kolistelin hieman astetta kovemmin ovensa takana. Meinasi tulla ero puolison kanssa, mutta onneksi aikuinen lapsi tajusi jossain vaiheessa lähteä ja on nyt sitten siirtynyt toisen vanhempansa sohvalle pesimään.

Vierailija
51/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä harmistuksen, mutta tuossa sentään hyvä syy hiiviskelylle. Aikanaan meillä asui puolison täysi ikäinen lapsi, joka ei olisi lähtenyt omilleen millään. Yöt hän kävi riennoissa ja ajeli puolisoni autolla ja bensoilla ympäri kyliä, päivät nukkui pois krapulaansa. Puolisoni aina hyssytteli keskellä päivää, että ei voi imuroida yms kun tämä jo +20 v nukkuu. Alkuun vielä nielin tämän, kun jotenkin säälin lasta, mutta jossain vaiheessa, kun itse öisin heräilin tämän aikuisen kulkemiseen, katkesi kamelin selkä. Aloin elämään normaalia elämää päivisin ja jopa kolistelin hieman astetta kovemmin ovensa takana. Meinasi tulla ero puolison kanssa, mutta onneksi aikuinen lapsi tajusi jossain vaiheessa lähteä ja on nyt sitten siirtynyt toisen vanhempansa sohvalle pesimään.

Tuo on vähän eri asia. Hän ei ollut ilmeisesti töissä, eikä opiskellutkaan, biletti vain muiden piikkiin peräkamari nuorena.

Vierailija
52/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse myös yövuoroja. Osaan suunnitella arjet niin et kotityöt saa tehtyä. Ja silloin kun nukun ja perhe on kotona niin nukun tulpat korvissa. 

Vierailija
53/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikanaan yövuoroja tein.

Näin kesäaikaan pistin teltan pihalle ja nukuin siellä. Sai muu perhe elää normaalisti. Siellä nukkui muuten tosi hyvin. Nukuin siellä jopa niin hyvin, että nukuin siellä muutenkin.

Vierailija
54/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että on kiukkuiset miehet taloon siunattu, jos ei ymmärrä, että elämisestä kuuluu välillä jotain ääntäkin, eikä heidän takiaan voi koko taloutta pysäyttää. 

Toki en nyt tiedä minkälaisella lekalla niitä kattiloita peset, mutta hankala uskoa, että tiskaamiseen joku heräisi. 

Vierailija
55/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein monta vuotta pelkkää yötyötä ja pääsin nukkumaan joskus neljän jälkeen aamuyöllä. Työ oli urakkaluontoista, jolloin kotiin päästiin lähtemään kun työt tuli tehtyä. Tehdastyö.

Mun porukat ei tajunnut nukkumistani, vaan alkoivat mm. imuroimaan makkarin oven takana, joskus  yhdeksän aikaan aamulla ja muutenkin kolistelivat ilman rajaa.

Jostain syystä se nukkuminen noin päiväsaikaan on ohuempaa, eikä läheskään niin virkistävää kuin aito yöuni. Siispä tuli nukuttua kymmenenkin tuntia. Tosin olin tuolloin vielä nuori ja unta sitten kyllä riitti, mikäli ei kolisteltu ja tehty remppoja.

Tätä ei moni päivätöitä tekevä tajua.

Vierailija
56/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihminen tarvitsee unta sen 8h. Vaihtoehtoja on kääntää rytmiä. Jos yötyö on vaikkapa klo 22-06, niin:

A) nukkuvat 07-15

B) nukkuvat 15-21

Eikö tuossa jää aikaa sitten kotihommille kuitenkin 8h koluta ja tehdä yhdessäkin asioita.

Vierailija
57/57 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihminen tarvitsee unta sen 8h. Vaihtoehtoja on kääntää rytmiä. Jos yötyö on vaikkapa klo 22-06, niin:

A) nukkuvat 07-15

B) nukkuvat 15-21

Eikö tuossa jää aikaa sitten kotihommille kuitenkin 8h koluta ja tehdä yhdessäkin asioita.

Entä ne, joilla töitä on aamu, aamu, ilta, aamu, yö, yö ja seuraava viikko eri järjestyksessä kahden vapaapäivän jälkeen? :D