Mies ja poika yövuorossa, eli nukkuvat nyt päivän. Kyllä on ankeaa itse pysyä hipihiljaa
Turhauttaa, kun olisi pyykkiä pestävänä, astioita tiskattavana, ja imuroidakin pitäisi, ja minulla on vielä lomaa. Ahdistaa katsoa tätä sotkua, ja nyt olisi siis loistava päivä siivota koti kuntoon, kun olisi aikaa... mutten voi, ennenkuin vasta illalla, kun ovat lähteneet töihinsä.
Eikä illallakaan enää taas sitten kovin myöhään voi pesukonetta tai imuria huudattaa, naapureiden takia.
Katselen tässä kuulokkeilla pari jaksoa yhtä sarjaa, sitten taidan lähteä kirppiskierrokselle, ja sen jälkeen pyörälenkille.
Muita yötyöntekijöiden kanssa asuvia?
Kommentit (57)
Tytär on tavattoman herkkäuninen ja haluaa nukkua kesälomalla pitkään. Mä hiippailen täällä kotona, onneksi mulla on hiljainen harrastus, jota tykkään tehdä, mutta on tämä silti ärsyttävää. Tekemistä olisi, mutta täytyy vetkuttaa ja myöhemmin ei enää huvitakaan mikään. Nukun useimmiten miesystävän luona, mutta ei se ole sama kuin oma koti, vaikea saada aikaa kulumaan siellä. Onneksi tytär jo haaveilee omasta asunnosta ja koulu alkaa pian.
Vie vaikka itsepalvelupesulaan yksi lasti :D
Teen itse yövuorojakin kolmivuorotyössä, ja perhe saa kyllä normaalisti elää.
Vierailija kirjoitti:
Lähde pois sieltä kotoa, jos olet kerran lomalla. Mene tekemään jotain kivaa. :)
Jep, lähdenkin kohta kirppiskierrokselle ja sitten pyörälenkille, kuten aloituksessa kerroin 🙂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle.
Meidän asunto on kyllä niin pieni, että ei täällä voi nukkua, jos muut elävät normaalisti. Ei voi, vaikka olisi korvatulpat.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paskaa ap.
Tee nuo hommasi silloin, kun mies ja poika ovat päivävuorossa, Tai iltavuorossa.
Ja eiväthän he koko päivää nuku, vaikka yövuorossa ovatkin, viimeistään heräävät klo 16 / 17, syömään ja valmistautumaan uuteen yävuoroon.
Ihmetellä täytyy näin ala-arvoista kommentointia.
Totta kai teenkin kotitöitä päivisin silloin kun pystyn, mutta teen itse päivätyötä (tämän viikon olen lomalla) ja vaikka viimeksi olenkin pyykännyt lauantaina, niin tottahan sitä pyykkiä on jo kertynyt iso kasa tähän mennessä. Eilen illalla ehdin pestä yhden koneellisen lakanapyykkiä, kun lähtivät töihin ja ennenkuin hiljaisuus taloyhtiössä alkoi, mutta olisi vielä ainakin 4 koneellista pestävää ja koko ajan tulee lisää. (miesväellä fyysinen työ joten joka vuoron jälkeen tulee molemmilta pesuun koko asu)
Ap
Jotenkin käsittämätöntä, että te kaikki käytte töissä ja sinä siivoat kodin ja peset miesväen pyykkiä.
Ihmettelen vain, miten työ olette päässeet tuohon pisteeseen, että kaikki normaali ääni häiritsee unta?
Näistä Ainostaan imurointia en tee, kun muut nukkuvat yövuoron jälkeen. Itse en edes heräsi siihen, paitsi jos samaan huoneeseen tullaan. Miten laitat ruokaa, jos et edes käsin tiskata voi?
Jos heräävät siihen että tiskaat tai pyykkikoneen ääneen niin sitten heräävät, normi äänet kuuluu elämään. t. 25 vuotta yötyötä tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle.
Meidän asunto on kyllä niin pieni, että ei täällä voi nukkua, jos muut elävät normaalisti. Ei voi, vaikka olisi korvatulpat.
T. Eri
Pieni on meilläkin. Nukun itse olkkarin yhteydessä alkovissa. Ihmiset tuossa kulkee ja elää. Nukun, kun väsyttää.
hommaat erillisen asunnon niin elämänlaatu paranee heti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle.
T. Eri
Vuorotöitä tehnyt äitini laittoi yövuoronsa jälkeen nukkumaan mennessään makkarin oven kiinni. Muut pystyivät sitten elämään ihan normaalisti. Olet tehnyt kärpäsestä härkäsen,
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vain, miten työ olette päässeet tuohon pisteeseen, että kaikki normaali ääni häiritsee unta?
Näistä Ainostaan imurointia en tee, kun muut nukkuvat yövuoron jälkeen. Itse en edes heräsi siihen, paitsi jos samaan huoneeseen tullaan. Miten laitat ruokaa, jos et edes käsin tiskata voi?
Ihmisillä on katsos erilaiset unenlahjat.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, jotka kummastuttavat pientä kulkijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle.
T. Eri
Vuorotöitä tehnyt äitini laittoi yövuoronsa jälkeen nukkumaan mennessään makkarin oven kiinni. Muut pystyivät sitten elämään ihan normaalisti. Olet tehnyt kärpäsestä härkäsen,
Älä viitsi jatkaa. Persoonallisuushäiriön muoto tuo, että ei anna ihmisten nukkua rauhassa ja että kuvittelee voivansa sanalle, milloin muut voivat nukkua ja milloin eivät. Jokainen tuntee itsensä ja on oikeutettu määrittelemään omat nukkumiskykynsä itse.
Sinä taas olet oikeutettu asumaan muiden (täysi-ikäisten) kolistelijoiden kanssa, jos he sinut huolivat. Et ole oikeutettu terrorisoimaan muiden unia heidän toiveidensa vastaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin käsittämätöntä, että te kaikki käytte töissä ja sinä siivoat kodin ja peset miesväen pyykkiä.
No, jotta sinäkin voisit käsittää, niin ystävällismielisesti avaan tätä sinulle:
A) minä pidän kotitöiden teosta
B) olemme mieheni kanssa sopineet molemmille win-win - sopimuksen, eli minä teen kotityöt ja mies maksaa asumiskulumme.
Ja huom. poika hoitaa kyllä oman huoneensa siivouksen ja välillä muutakin, älä huoli, hänelle on siis opetettu kuinka siivotaan, ja että myös miehet "voivat" siivota.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyykkiä ei voi pestä? Minkälaista meteliä teillä muka pyykkikone pitää? Mulla pyörii kone monesti yöllä enkä edes huomaa.
Kyllä se linkoaminen pitää melko isoa ääntä. Varsinkin pojan huoneeseen, joka on kylppärin viereinen huone.
Ap
Nuoret nukkuvat t o d e l l a sikeästi. Ei sinun poikasi herää linkoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyykkiä ei voi pestä? Minkälaista meteliä teillä muka pyykkikone pitää? Mulla pyörii kone monesti yöllä enkä edes huomaa.
Kyllä se linkoaminen pitää melko isoa ääntä. Varsinkin pojan huoneeseen, joka on kylppärin viereinen huone.
Ap
Kyllä herää. Hän on valitettavasti herkkäuninen, kuten minäkin. Itse tein aikoinaan yövuoroja, mutta jouduin lopettamaan ne ja vaihdoin alaa, koska en ikinä saanut/oppinut nukkumaan päivisin kuin pienissä pätkissä yhteensä muutaman tunnin, heräsin korvatulpista huolimatta kaikkeen mahdolliseen. Siksi ymmärrän hyvin, ja yritän oikeasti olla hiljaa. On aivan kamalaa yrittää tehdä yötöitä ja pysyä valveilla, jos ei ole saanut nukutuksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millaisia muita asioita sinä kuvittelet tietäväsi muista, ventovieraista ihmisistä?
Tiedoksesi että se, miten sikeästi joku nukkuu, on täysin yksilöllinen ominaisuus.
Tuo että.pyrit väkisin liittämään muihin ihmisiin itsekeksimiäsi omaisuuksia ja vieläpä heidän oman kokemuksensa vastaisesti, on henkistä väkivaltaa.
Ap toimii huomaavaisesti ja rakastavasti. Tuo tilanne vuorotyön suhteen on vaikea. Lapsen kohdalla väliaikainen, kun hän muuttaa varmaan pian omilleen. Miehen osalta olisi minulle kynnyskysymys suhteen jatkumiselle.
Siinä sulle omaa aikaa..hipsi vaikka "vieraisiin"...
Lapsena oli tosi rasittavaa olla hiirenhiljaa, kun iskä nukkui ennen tai jälkeen yövuoron. Pihalla tietysti sai pitää ääntä, mutta eihän siellä viihtynyt huonolla tai kylmällä säällä.
Outoja nämä miehenpuolet, kun haluavat nukkua yövuoron jälkeen. Naiset pärjäisivät pienillä torkuilla ja muut saisivat siivota mielin määrin.