Pelkään 13 v. poikaani - periytyykö narsismi? Saa aivan hulluja raivokohtauksia ja kun näiden jäljiltä pyydän häntä
korjaamaan jälkensä (esim. raahasi sängystään petivaatteet petauspatjaa myöten myttyyn tänään olohuoneeseen) ja kun tästä hänelle huomautan, tulee naaman eteen inttäen tyyliin "en petaa, en petaa, en petaa, en petaa)... on lähes mun pituinen. Muistuttaa valitettavasti isänsä käytöstä, olin hänen kanssaan 16 v. Toisaalta koen, että koska isällään ei voi "raivota", kaikki mahd. paha olo näkyy sitten minun luonani (asuu täällä). Apua ei mistään saa, olen jo etsinyt. Tarvittaisiin, että isänsä tulee saman pöydän ääreen, se ei ole mahdollista.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (64)
APlle.
Valitettavasti mun näkövinkkelistä epäilen että hänellä on käytöshäiriö, onko ADHD ja mitä näitä nyt onkaan. Tuo vuodevaatteiden raahaaminen ja inttäminen on outoa. Tämä on maallikon käsitys, kaksi poikaa on minulla ja toisella pojalla kaksi poikaa ja tuollaista ei ole ollut. Ymmärrän että olet ihmeissäsi ja ehkä jopa peloissasi . Suosittelen asiantuntijaa, lastenpsykiatria yms. Kaikkea hyvää sinulle ja pojallesi.
Olisitko kenties itse voinut ehkä hillitä vieraan kyrvän himoa, kun jätit miehesi. Nyt sitten muka ihmetellään kun lapsi oireilee perheen rikkouduttua. No shit...
Oletko kysynyt häneltä, että miksi raivoaa? Raivoaminen liittyy joillakin ihan vaan murkkuikään. Kenelle hän raivoaa jos ei sinulle? Toisaalta tuon raivoamisenhan voisi ajatella olevan myös eräänlainen luottamuksen osoitus. (Tähän tulee varmaan paljon eriäviä mielipiteitä.) Luottaa ettet hylkää vaikka näyttääkin tunteita. Ehkä hakee myös huomiota.
Lapsi pärjää paremmin isän seurassa kuin äidin. Narsisti on nykyään synonyymi sanalle ex puoliso.