Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen leikkaus ajoi ainakin meidän perheen köyhyyteen

Vierailija
06.08.2024 |

Olen kahden lapsen teini-ikäisen lapsen yh ja tämä hallituksen asumistukileikkaus johti meidän kohdalla siihen, että oikein mihinkään ylimääräiseen ei ole enää varaa. Viime kuussa loppui vanhemmasta lapsesta lapsilisäkin. Ilmeisesti meidän pitäisi muuttaa yksiöön ja mun pitäisi lopettaa työt ja myydä auto.

Kommentit (392)

Vierailija
241/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun sanotaan, että pitäisi myydä auto ja muuttaa lähemmäs työpaikkaa, että lähtee talous nousuun. Siinähän muutat keskustaan työpaikan viereen, jossa on sitten korkeampi vuokra. Ja taas inistään, että muuta kauemmas keskustasta, niin on halvempaa. Aina on näitä kitisijöitä, joilla ei ole hajuakaan elämän tosiasioista. Ja ihan kuin ne työpaikkojen vierustat edes olisivat täynnä jotain tyhjillään odottavia ilmaisia asuntoja.

Ja tiedoksi vaan tämäkin päivänselvä asia, että kaikki eivät asu suurissa kaupungeissa, joissa menee muutaman minuutin välein linja-autoja ja palvelut on kaikki saman kadun varrella. Kun menee edes pikkukaupunkiin, saatika kunnolla maalle, niin siellä ei kulje julkisia. Paitsi se yksi koululinja-auto aamulla ja iltapäivällä takaisin. Ja sehän kiertää joka hiton kylän niin että 20 minuutin automatkassa kestäisi linja-autolla yli kaksi tuntia ja lisäksi kävelymatkat pysäkeille. Puhumattakaan siitä, että kauppaan tai lääkäriin pitäisi päästä. Sitten sanotaan, että muuta sieltä korvesta kaupunkiin. Kannatan, muutetaan kaikki niihin kaupunkien ilmaisiin asuntoihin ja pannaan tehtaat kiinni ja tuodaan ruoka Kiinasta.

Ei liittynyt aiheeseen, en edes saa mitään tukia, eikä ole lapsia. Ihmettelen vaan tätä, että aina joidenkin mielestä aidan takana niin vihertää. Muuta maalle kaupungin vilinästä. Muuta kaupunkiin karkuun kylän öistä moporälläystä. Muuta kaupunkiin töihin. Muuta maalle halpaan asuntoon. Muuta ulkomaille pakoon Suomen kehitysmaata.

Vierailija
242/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään ylimääräiseen ei ole enää varaa? Saa olla jokseenkin onnellinen että edes niihin pakollisiin on varaa.

Ystäväni asuu kolmiossa kahden teinin kanssa ja joutuvat etsimään kaksiota, sillä paikkakunnalla ei ole tarjolla halvempaa kolmiota. Olen kyllä surullinen puolestaan 

Ok. Me asutaan jo kaksiossa eikä enää pienempään asuntoon mahduta. Vuokra 760 euroa.

Ap

Josta valtio maksaa 70% , sen luonnollisesti unohdit kätevästi mainita. Rotta sinä olet AP. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi samanlaisessa tilanteessa oleva. Mitä yhteiskunta nyt sitten säästää kun myyn tämän omistusasunnon, lopetan työnteon kun ei ole rahaa korjata vanhaa autoa millä kuljen töihin ja muutan vuokralle, masennun ja nostan kaikki mahdolliset tuet? Meilläkin lähtee n 200e asumistuki ja kaikki kallistuu. Ttt jäisi varmaankin enemmän nettona rahaa kuukaudessa. 

En todellakaan käsitä miksi meidän muiden pitäisi maksaa omistusasunnossa asumisesi?

En ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa sinun autoilusi teillä tai sinun sairaanhoitosi tai sinun eläkkeesi tai sinun lastesi koulunkäyntisi tai yhtään mitään mitä saat valtiolta. En todellakaan ymmärrä sitä.

-eri

Edellisten lisäksi en halua maksaa palokuntaa, jos hänen kotinsa palaa, enkä poliisia tutkimaan jos hänelle sattuu sattumaan jotain.

Vierailija
244/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi samanlaisessa tilanteessa oleva. Mitä yhteiskunta nyt sitten säästää kun myyn tämän omistusasunnon, lopetan työnteon kun ei ole rahaa korjata vanhaa autoa millä kuljen töihin ja muutan vuokralle, masennun ja nostan kaikki mahdolliset tuet? Meilläkin lähtee n 200e asumistuki ja kaikki kallistuu. Ttt jäisi varmaankin enemmän nettona rahaa kuukaudessa. 

En todellakaan käsitä miksi meidän muiden pitäisi maksaa omistusasunnossa asumisesi?

Minäkään en käsitä miksi muiden pitäisi maksaa yhdenkään toisen ihmisen asumiskuluja. Kaikkia kohtaan olisi oikein poistaa nuo asumistuet kokonaan.

Laajamittaisesta asunnottomuudesta ei ole oikeastaan mitään hyötyä, siksi. 

Vierailija
245/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään ylimääräiseen ei ole enää varaa? Saa olla jokseenkin onnellinen että edes niihin pakollisiin on varaa.

Ystäväni asuu kolmiossa kahden teinin kanssa ja joutuvat etsimään kaksiota, sillä paikkakunnalla ei ole tarjolla halvempaa kolmiota. Olen kyllä surullinen puolestaan 

Tää. 👍 

Vierailija
246/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Me asutaan jo kaksiossa eikä enää pienempään asuntoon mahduta. Vuokra 760 euroa.

Ap

Josta valtio maksaa 70% , sen luonnollisesti unohdit kätevästi mainita. Rotta sinä olet AP. 

Sinä olet!

Vierailija
247/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä ihmeessä asut, kun vuokra on noin kova mutta silti tarvitset auton? Yleensä se on jompi kumpi, maaseudulla tarvitsee auton mutta vuokrat ovat edullisia ja toisinpäin. 

Kaupungissa, mutta valitettavasti työpaikkani ei ole kaupungissa. Miten tällainenkin voi aiheuttaa ihmettelyä..

Ap

Vierailija
248/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en käsitä miksi muiden pitäisi maksaa yhdenkään toisen ihmisen asumiskuluja. Kaikkia kohtaan olisi oikein poistaa nuo asumistuet kokonaan.

Laajamittaisesta asunnottomuudesta ei ole oikeastaan mitään hyötyä, siksi. 

Se on täysin niiden asunnottomien itsensä aiheuttama tilanne. Ei meidän kunnollisten ihmisten. Mitä hyötyä niistä pummeista nyttenkään on? Ei yhtään mitään. Routa tappaa pihatontut.

Vierailija
249/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei osta omia asuntoja? Pienemmiltä kyliltä saa edullisesti kerrostalohuoneistoja, ihan peruspalkoilla yksinhuoltajillekin sopiva ratkaisu. Usein matalapalkka aloilla (joista oletan puhuttavan) työt ovat sellaisia että niitä löytyy myös muistakin kaupungeista kuin pääkaupungista. 

Toki kannattaa muuttaa sinne ja ostaa halpa asunto. Sen jälkeen vain työttömänä elelet loppuelämäsi siinä halvassa asunnossasi. Jepjep..

Vierailija
250/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ikinä laskisi talouttani valtion päätösten varaan. Huh miten kamala ajatus! 

Harva nykyään laskee. Siksi lapsia ei enää synny. Kun niin moni liitto päätyy eroon, on aika riskialtista perustaa perhe. Siinä on noin 50/50 mahdollisuus ajautua köyhyyteen.

Vierailija
251/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet!

Olen kaunis, olen rohkea, syntynyt voittamaan.

Vierailija
252/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse olet perheesi köyhyyteen ajanut ihan omilla valinnoillasi ja etuisuuksien muutokset ovat sinulle pikkupaskiaiselle ihan oikein! Toivottavasti edes nyt ymmärrät ottaa itse vastuuta lapsistasi ja itsestäsi!

Herrajumala miten aggressiivinen kirjoitus! Mikähän sinua vaivaa?! Kyllä minä ainakin tunnen myötätuntoa ap:n kanssa ja kaikkien työssäkäyvien, joiden on vaikea tulla palkallaan toimeen. Lapsillekin koituu huolia jos äiti on stressaantunut raha-asioista.

Vierailija
253/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuten sinäkin

Riisunut siivet enkelin

-Nimimerkki Riikka -

Vierailija
254/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ikinä laskisi talouttani valtion päätösten varaan. Huh miten kamala ajatus! 

Harva nykyään laskee. Siksi lapsia ei enää synny. Kun niin moni liitto päätyy eroon, on aika riskialtista perustaa perhe. Siinä on noin 50/50 mahdollisuus ajautua köyhyyteen.

Hyvä niin! Ei kannata ajaa itseä köyhyyteen, tai hankkia sellainen isä lapsille jonka tietää huolehtivan. 

Vierailija
255/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö yhteiskunnan antaa rahaa jotta sitä riittäisi ylimääräiseen?

Sosiaaliturvan pitäisi tarjota vain perustulo, ei sillä ole tarkoituskaan mukavuuksia tarjota.

Vierailija
256/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä nykymentaliteettia, kaikilla pitäisi vähintään olla kolmio ja ylimääräistä hupirahaa, ihan sama tienaako itse vai ei.

Jos haluat asua ja elää leveästä, niin sitten täyttyy itse miettiä miten sen voisi saavuttaa. Ei voi olla niin että muut maksaa sinun elämisen. 

Vierailija
257/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse olet perheesi köyhyyteen ajanut ihan omilla valinnoillasi ja etuisuuksien muutokset ovat sinulle pikkupaskiaiselle ihan oikein! Toivottavasti edes nyt ymmärrät ottaa itse vastuuta lapsistasi ja itsestäsi!

Herrajumala miten aggressiivinen kirjoitus! Mikähän sinua vaivaa?! Kyllä minä ainakin tunnen myötätuntoa ap:n kanssa ja kaikkien työssäkäyvien, joiden on vaikea tulla palkallaan toimeen. Lapsillekin koituu huolia jos äiti on stressaantunut raha-asioista.

Sinulle totuus on siis agressiivista? Etkö kestä kuulla totuutta? Tuo äiti on ihan itse luonut olosuhteet joissa lapsensa joutuvat elämään. Hän itse, ei kukaan muu. Lapset pitäisi ottaa äidiltään turvaan, pois ihmisen luota joka tekee heidän elämästään kurjaa ja ikävää. 

Vierailija
258/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei osta omia asuntoja? Pienemmiltä kyliltä saa edullisesti kerrostalohuoneistoja, ihan peruspalkoilla yksinhuoltajillekin sopiva ratkaisu. Usein matalapalkka aloilla (joista oletan puhuttavan) työt ovat sellaisia että niitä löytyy myös muistakin kaupungeista kuin pääkaupungista. 

Toki kannattaa muuttaa sinne ja ostaa halpa asunto. Sen jälkeen vain työttömänä elelet loppuelämäsi siinä halvassa asunnossasi. Jepjep..

eiköhän järvenpäästä ja keravalta töitä löydy. Tää asenne on niin uhriutuva etten ihmettele et porukka ei pärjää elämässä. 

Vierailija
259/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä...

Oikeestiko asumistukea on saanut tuollaisessa tilanteessa, että on ollut varaa pesettää joku saamaton painopeitto pesulassa???? Ja että on edes ostettu joku painopeitto???

Ei herranjumala. Tukia pitää kyllä leikata reilusti enemmän, jos on tuollaiseen varaa niiden avulla. Ennen tukien saamista pitäisi ensin myydä kaikki tuollaiset luksus-peitot, auto ja muuttaa jonnekin pienelle paikkakunnalle halvempaan asuntoon ja tehdä siellä töitä. Ja nähdä vaivaa asioiden eteen eikä vaan odottaa kaiken tulevan lautasella. Kermapeppu mikä kermapeppu tämä yh. 

Ei oo meillä painopeittoa eikä todellakaan pesetetä yhtään mitään pesulassa, vaan pestään itse. Ollaan molemmat töissä ja asutaan omassa talossa. 

Vierailija
260/392 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä näitä voi suunnitella. Puoliso voi ottaa ja lähteä, eikä sille voi mitään. Ei se läheskään aina ole sen lähivanhemmaksi jäävän oma valinta.

Lähteekö joku ihan syyttä vain pois. Kyllä se puoliso lähtee kun aikansa saa huonoo kohtelua. Yleensä sille olisi voinut jotain mutta kun ei ole kiinnostanut. En ole kuullut kenenkään lähteneen jos siellä kotona ja parisuhteessa olisi ollut asiat kunnossa."

Tälle kommentoijalle papukaijamerkki!

Minä en ole koskaan tavannut ketään islantilaista. Johtopäätös: Islantilaisia ei ole olemassa. Eikö niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän