Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä häähumu ja kalliit häät - viiden vuoden päästä ero

Vierailija
06.08.2024 |

Ketuttaako?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kävi näin, tosin jo neljän vuoden kuluttua. Itse en ota asiaa noin, mutta esimerkiksi kustannuksiin osallistuneet vanhempani kuittailevat yhä, kuin piti pitää ns esiintymishäät kalliilla kaikille, ja nyt saa hävetä silmät päästään kun ei siitä(kään) mitään tullut. 

Vierailija
2/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatissa naimisiin. Naimisissa oltu 14 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että mitä enemmän häihin tevotaan rahaa menemään, sitä pahempi bridezilla, sitä nopeampi ero. Sulho ehkä huomaa mimmin todellisen luonteen, tai sen ettei se sulhanen ollutkaan tärkeä, vaan ökyhäät. 

Vierailija
4/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle kävi näin, tosin jo neljän vuoden kuluttua. Itse en ota asiaa noin, mutta esimerkiksi kustannuksiin osallistuneet vanhempani kuittailevat yhä, kuin piti pitää ns esiintymishäät kalliilla kaikille, ja nyt saa hävetä silmät päästään kun ei siitä(kään) mitään tullut. 

Tuttua. Mun sukulaiset sanoi myös, että ei kannata lähteä enää koskaan keulimaan tuollaisilla juhlilla, jos ei osaa sitoutua ja kestä arkea. Jee.

Vierailija
5/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääkö niinkin kauan? Tiedän pareja jotka eronneet alle vuodessa. 10-20k€ meni prinsessahäihin 🤷

Vierailija
6/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistraatissa naimisiin. Naimisissa oltu 14 vuotta.

Sama meillä.

Kaverin häät maksoi 13k ja erosivat muutaman vuoden jälkeen. Saivat ilmeisesti häistä jääneet velat maksettua juuri ennen eroa. 

Vierailija
7/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän elämästä koskaan tiedä. Ne häät järjestetään sen hetkisen tunteen mukaan.

Vierailija
8/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ja melko kalliit häät. Nyt oltu naimisissa 32 vuotta. Vieläkään ei ketuta.

Vierailija
9/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä vihille, ennen joulua jo uusi 'ystävä' - häät kymmeniä tuhansia - vanhemmat varmasti taputtivat käsiään innoissaan.

Vierailija
10/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut eihän elämästä koskaan tiedä. Ne häät järjestetään sen hetkisen tunteen mukaan.

Höpö höpö. 

Vierailija
11/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tasan yhden parin joka on eronnut alle 5v naimisiin menosta. Olivat tosi nuoria naimisiin mennessään. Muut on pysyneet yhdessä pidempään, suurin osa ei ole eronnutkaan (ja eniten häitä oli mun tuttavapiirissä n. 10v sitten). Häät on olleet kai ihan normaaleita, toki joissain on vieraita ollut paljon joten rahaa on varmasti mennyt. 

Vierailija
12/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin meni lähemmäs se kymppitonni vaikka muka yritettiin päästä halvalla. Kyllä nyt viettäisin aivan erilaiset häät, paljon pienemmällä vierasmäärällä, silloin nuorena tuntui vaan tärkeältä pitää "perinteiset häät". Mutta yli 10v oltu naimisissa joten samapa tuo. 

Vierailija
13/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen erosi kahden vuoden päästä naimisiin menosta. Se oli kummallinen juttu. Heillä oli vaikka mitä ongelmia jo ennen avioitumista mutta silti piti häät juhlia ja tosiaan kaks vuotta myöhemmin kaikki ohi. Ehkä he yritti pelastaa suhteen niillä häillä. 

Vierailija
14/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika on tehnyt ihmisistä itsekeskeisiä ja kärsimättömiä, ja jotkut taitavat pysyä henkisesti keskenkasvuisina. Siksi avioeroja on niin paljon.

Vierailija
15/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen erosi kahden vuoden päästä naimisiin menosta. Se oli kummallinen juttu. Heillä oli vaikka mitä ongelmia jo ennen avioitumista mutta silti piti häät juhlia ja tosiaan kaks vuotta myöhemmin kaikki ohi. Ehkä he yritti pelastaa suhteen niillä häillä. 

Ei sentään vauvaa tehneet liiton pelastajaksi? 

Vierailija
16/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua velaksi juhlimista ylipäätään, mitä ihmeen järkeä? Mekin käytiin maistraatissa 15 v sitten, ajoi saman asian.

Vierailija
17/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisinkö sitä pitäisi huonossa avioliitossa pysyä, koska häät maksoivat paljon??

Nykyään jotenkin naureskellaan avioeroille, pitäis laittaa ihmiset elämään entisajan elämää jolloin erota ei yksinkertaisesti voinut. Onko hauskaa?

Olin itse naimisissa väärän ihmisen kanssa ja nyt todella onnellinen kun uskalsin erota. Ei väkivaltaa tms, mutta silti näivettävää olla nihkeässä liitossa jossa mikään ei toimi. Ei olleet isot häät, jos nyt se jotain pelastaa.

Vierailija
18/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin tiedän yhden pariskunnan, jossa isot häät (kalleudesta en tiedä) ja kolmen vuoden päästä ero.

Vierailija
19/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaika on tehnyt ihmisistä itsekeskeisiä ja kärsimättömiä, ja jotkut taitavat pysyä henkisesti keskenkasvuisina. Siksi avioeroja on niin paljon.

Varmaan tuokin, mutta ensisijaisesti syy eroihin on se, ettei kaikkea tarvitse naimisissa ollessaan sietää, varsinkin naisten. Naisten kun ennen muinoin oli pakko olla naimisissa, sama minkälainen mies sattui olemaan.

On pelkästään hyvä asia, ettei tarvitse olla väärässä suhteessa epäsopivan kumppanin kanssa, tämä on pelkästään hyvä juttu niin naisille kuin miehillekin. 

Vierailija
20/47 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ihan harvinaista. Sen sijaan että laittaisi lusikat jakoon, mikä on järkevää kun ollaan yhä lapsettomia ja suhde tökkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi