Millainen vanhempi kertoo lapsensa s*ksuaalisesta suunnasta julkisessa somessa?
Eikös tuo loukkaa lapsen oikeutta yksityisyyteen?
Kommentit (26)
Heitettiin just meidän homopoika pihalle.
t. isukki
Vierailija kirjoitti:
t. isukki
Sut pitää laittaa YLEn pitämälle uudelleenkoulutusleirille.
Aika moni FB-kaverini julistaa lapsensa heteroutta, heterosuhteita, kihlauksia jne. En ole monia näistä lapsista koskaan tavannut, tuskin tapaankaan, mutta heidän seks. suuntautumisensa on minulle selvinnyt aikaa sitten.
Ehdoton ei lapsen henkilökohtaisen tiedon jakamiseen. Ei saa. Vanhempi ei omista sitä tietoa, se on sama kuin kuka tahansa kertoisi asiasta somessa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni FB-kaverini julistaa lapsensa heteroutta, heterosuhteita, kihlauksia jne. En ole monia näistä lapsista koskaan tavannut, tuskin tapaankaan, mutta heidän seks. suuntautumisensa on minulle selvinnyt aikaa sitten.
Otsikossa varmaankin ei puhutta oletusarvosta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ei lapsen henkilökohtaisen tiedon jakamiseen. Ei saa. Vanhempi ei omista sitä tietoa, se on sama kuin kuka tahansa kertoisi asiasta somessa.
Täysin samaa mieltä. Koska ketään ei voi omistaa.
Varmaan riippuu, minkälaisesta ilmoituksesta on kyse?
"Meidän Keijo-Johanna kertoi tänään olevansa homo <3333"
Vai lomakuva Italiasta yhdessä pojan ja vävykokelaan kanssa? Päivitys tyttären ja miniän häistä?
Sitten on niitä jotka ei kerro. Ei edes poikansa hääkuvaa voinut julkistaa vaikka toisen pojan hääkuvia oli runsaasti esillä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on niitä jotka ei kerro. Ei edes poikansa hääkuvaa voinut julkistaa vaikka toisen pojan hääkuvia oli runsaasti esillä.
Tämä ketju ei käsittele tuota kulmaa aiheesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju ei käsittele tuota kulmaa aiheesta
Ja siihen se keskustelu tyssäskin eli käsittele yksinäs.
Minkä ikäinen lapsi? Jos oli lapsen lupa "julistukseen"?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä lapset - suuntautumisista riippumatta - ovat älynneet kieltää vanhemmiltaan henkilökohtaisten tieojensa ja kuviensa levityksen.
Itse närkästyin pahasti aikoinani, kun minulle läheinen täti kertoi ensimmäisestä raskaudestani siskolleen, jonka kanssa en ollut hyvissä väleissä hyvästä syystä.
Kaikenmaailman tätien kanssa ei vain halua jakaa herkimpiä asioitaan. Eikä tarvitse.
Onneksi nykynuoret jo osaa uhata lakitoimilla tietovuotajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. isukki
Sut pitää laittaa YLEn pitämälle uudelleenkoulutusleirille.
Ei tota tarvi. Takakammarin pojat ei ole kenenkään isukkeja. Kunhan ressukka haaveilee, et jos olis ja vois heittää lapsen pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä lapset - suuntautumisista riippumatta - ovat älynneet kieltää vanhemmiltaan henkilökohtaisten tieojensa ja kuviensa levityksen.
Itse närkästyin pahasti aikoinani, kun minulle läheinen täti kertoi ensimmäisestä raskaudestani siskolleen, jonka kanssa en ollut hyvissä väleissä hyvästä syystä.
Kaikenmaailman tätien kanssa ei vain halua jakaa herkimpiä asioitaan. Eikä tarvitse.
Juuri näin. Eiköhän s*ksuaalisuus ole jokaisen yksityisasia. On se kumma kun vanhemman täytyy sitä julistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Eiköhän s*ksuaalisuus ole jokaisen yksityisasia. On se kumma kun vanhemman täytyy sitä julistaa.
Mistä vanhemmalle oikein tuollainen tarve kumpuaa? Ei taida olla oikein jaksolla. Tai sitten kirjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis tietysti ei tartte heti välittömästi juosta tietoa levittämään, mutta on normaalia että ihmiset juttelee kuulumisiaan läheistensä kanssa ilman että tietojen luovutukseen on aika kirjallinen lupa. Ja omiin kuulumisiin vaikuttaa usein läheisten kuulumiset. Kyllä minä puhun puolisoni työpaikan vaihdosta siskoni kanssa ja veljeni alkoholismista puolisoni kanssa ja lapseni ekasta vakavasta seurustelukumppanista kaverini kanssa, koska nämä asiat ovat myös minun kuulumisiani, koska en elä yksin luolassa.
Jos et itse ole ko. tätiin yhteyksissä, kauanko tämän läheisen tädin olisi pitänyt välttää paljastamasta asiaa, 3 kk, 9 kk, 3 v, 30v? Ja miksi, jos tämä asia vaikka ilahdutti ja innostutti tätä läheistä tätiä niin paljon että halusi siitä siskonsa kanssa iloita?
Tuollainen vanhempi pitää heittää roskiin elämästään.
Sellainen ap:n mielikuvitusvanhempi.
Aika monikin kertoo, tässä on hääkuva kun tytär meni naimisiin Petterin kanssa, mutta sehän on ihan eri asia.
Joku egoaan buustava Pride höyrypää?
Lapsen yksityisyydestä viis kunhan saa huomiota itselleen.