Sinä, joka pistät välit kokonaan poikki johonkin ihmiseen: miksi toimit niin?
Etkö ymmärrä, että asiat riitelevät, eivät ihmiset?
Kommentit (95)
Jos olen ollut se ainoa yhteyttä pitävä osapuoli ja vain lopettanut yhteydenpidon. Selvä merkki että toista ei kiinnosta.
Kun ihminen ei vaan kunnioittanut mitään rajoja eikä ymmärtänyt toimintaansa. Helppoa se ei ole ollut, mutta ei vaan jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kyseinen henkilö oli arvaamaton ja hänen 0-100 raivokohtauksensa, vaikka se ei johtunut minusta, aiheutti pelkotilan. Oli jämähtänyt mies vuosikymmenien takaisiin asioihin, joita jankkasi ja jankkasi. Ei vaan jaksanut enää.
Hyvä päätös 🌺 jatkossa tarkkana.
Soma kukkanen.
Nistelyn aiheuttaman persoonan muutoksen, joka muistuttaa persoonallisuushäiriötä, on kohdallani validi syy. Eikä ihminen palautunut ennalleen nisteilyn loputtua. Jonkinlainen kognitiivisen tason alenemakin siinä tuli, ja tyhmempi ÄO yhdistettynä ilkeyteen, on todella epämieluisaa seuraa. Oleilkoon muiden nistien ja älyllisesti vammaisten kanssa, kun on sen tasoinenkin.
Jos asiat riitelee, ei mennä henkilökohtaisuuksiin eikä loukata toista. Jos mennään henkilökohtaisuuksiin tai loukataan toista, ei asiat riitele vaan ihmiset.
Miksi olisin yhteydessä sellaiseen ihmiseen, joka saa minut voimaan henkisesti huonosti ja syö energiavarastoni ihan tyhjiin. Onneksi katkaisin kokonaan tuon vääristyneen kaverisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksikin voi antaa, muttei suhde välttämättä palaudu, sillä anteeksianto ei tarkoita sitä. Jos välien haluaa palautuvan, pitää vahingot yrittää korjata tai korvata, aidosti katua ja muuttaa tapojaan, ettei huonoa kohtelua toista.
Meinaatko että pettäjä muuttaa tapojaan puhumalla? Narsisti ei ymmärrä edes saanoneensa tai tehneensä mitään väärää. Väärintekijä olet sinä koska olet saanut hänet käyttäytymään niin. Saaat anella armoa ja anteeksi maailman loppuun asti, koska kehtasit syyttää häntä huonosta kohtelusta.
Olen laittanut välit poikki moniin ihmisiin, mutta en koskaan eriävän mielipiteen takia mihin ilmeisesti ap viittaa.
Välit olen poikkaissut narkomaanisukulaiseen, "kaveriin", joka varasteli kodistani, kaveriin joka käyttäytyy humalassa väkivaltaisesti ja juo usein ym ym.
Laitoin vuosien väännön jälkeen välit poikki kokonaan lasteni isään: en saanut puhumalla väkivaltaa loppumaan vaikka usein lupasi parantaa tapansa (ja lopettaa myös sen juomisen).
Hyvin samanoloinen persoona kun tuo palstalla paljon keskusteltu Koivu: taloudellista hyväksikäyttöä, mun omistamaan kotiin murtautumista, kirjatkin se siirsi mun luo sen jälkeen kun olin hakenut lähestymiskieltoa. Raiskatuksikin tulin. Sairas ihminen.
Koska suurin osa ihmissuhteista on määräaikaisia.
Alkoholisteihin olen välit katkaissut. Elävät omassa harhaisessa maailmassaan. Onneksi ei ole kuin vain 2 omaan piiriin osunut.
Koska kiero lehmä sekaantui liikaa asioihini selän takana, ei ilmeisesti oppinut kerrasta ja joku muukin oli huomannut ilmeisesti samalaista sairasta uteliaisuutta.
Katso peiliin, älä lähettele tekstareita, tai yritä muutenkaan ottaa yhteyttä.
Oman mielenterveyteni vuoksi katkaisin välit anoppiin. En vaan halunnut olla ihmisraunio, jonka tehtävä on olla narsistin kynnysmatto. Näin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Koska kiero lehmä sekaantui liikaa asioihini selän takana, ei ilmeisesti oppinut kerrasta ja joku muukin oli huomannut ilmeisesti samalaista sairasta uteliaisuutta.
Katso peiliin, älä lähettele tekstareita, tai yritä muutenkaan ottaa yhteyttä.
JA : luuletko etten saisi selville....?!
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisvaltaisesti Kaamea Apina, jolta ei sujunut edes anteeksipyyntö niin, että olisi ollut pahoillaan.
" Miksi minun pitää antaa anteeksi ihmiselle , joka ei ollut edes pahoillaan tekemästään anteeksiantamattomasta teostaan"
Ystäväni loukkasi niin syvästi, etten vain voinut antaa anteeksi. Olen jo aiemmin esimerkiksi ihastuksenk kanssa säätämisen sietänyt, mutta nyt loukkaus oli niin syvä, etten siitä pääse yli. Ymmärsin, että ystäväni luotti siihen, että annan kaiken anteeksi ja sai minut pyytelemään anteeksi sitä, että minuun sattui.
Kateus, katkeruus ja mikä lie mielisairaus eräällä sukulaisella. En ole pitänyt yhteyttä vuosiin. Katson muualle, jos kävelee kadulla vastaan.
Olen estänyt elämästäni vain yhden henkilön. Mt-ongelmainen ihmisraunio, joka levitti vain myrkyllistä ilmapiiria ympärilleen. Ehti monen elämän pilata, jopa oman lapsensa. Näitäkin leipä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ystävästä ei kuukauteen kuulu pihaustakaa, niin poistan hänen puhelinnumeronsa yhteystiedoistani ja estän hänet somessa.
En neuvo , mutta tuleeko lainkaan mieleesi mahdollisuus että hän on täysin estynyt ottamaan yhteyttä. Onko niin vaikeaa kysyä: Miten sinä voit. Kun kerran ystäväksi kutsut...
Mulla on ystävä, joka varmasti ajattele juuri näin minusta. Että kuunteli ja tuki vuosien ajan. ( itsekin toki kuuntelin hänen murheensa, enkä siitä tehnyt numeroa)
Olen pohtinut, että joskus ystävyydet alkaa, kun ihmiset on rikkinäisiä. Kun alkaa löytää itseään ja omia rajojaan saattaa käydä niin, että ystävyys ei jatkukaan. Se ei tunnu enää terveeltä ja turvalliselta ihmissuhteelta.
Itse tajusin, että juuri tuolla tavalla kuvaamassasi ystävyyssuhteessa oli outoa ja asioita, mitä ei voi hyväksyä ystävältä. Se toinen osapuoli tuskin näkee näitä itsessään lainkaan. Eli ei voi tajuta miksi ystävyys katkesi. En nyt laita esimerkkiä, koska ovat aika tunnistettavia esimerkkejä, mutta luottamuksen rikkomisesta kyse.