Minkä klassikkoelokuvan olet katsonut viimeksi, joka kuuluisi ihan yleissivistykseen?
Minä katsoin eilen Piinan (Misery), olen 52v. Olen kyllä tiennyt elokuvan kuvion pääpiirteiltään, nähnyt jotain pätkiä, mutta nyt vasta katsoin sen.
Jospa tänäänki löytäis jonkun. Moni klassikko on näkemättä vielä. Enemmän tykkään kahlata sarjoja kuin elokuvia nykyään.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Titanicin. En muista monesko katselukerta, mutta uppouduin taas elokuvaan täysin ja vuodatin kyyneliä.
Titanic ei ole klassikko.
No totta hitossa on. Netflixissäkin luokiteltu elokuvaklassikoksi.
No kyllä näistä kevyemmistä ainakin nämä ovat klassikoita: Uneton Seattlessa, Pretty woman, Dirty dancing.
Ja oma suosikkini klassikoksi on Miehuuskoe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Titanicin. En muista monesko katselukerta, mutta uppouduin taas elokuvaan täysin ja vuodatin kyyneliä.
No eikä ole. 😂
Titanic-fanien kannattaa katsoa se 50-luvulla kuvattu Titanic. On yllättävän samanlainen kuin Cameronin menestyselokuva. Taitaa löytyä Youtubesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole. 😂
On, voit tarkistaa tuolta tai Netflixistä:
Officer and Gentleman. Mielestäni Richard Geren paras roolisuoritus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hitchcock linnut lauantaina
Huonoin Hitchcock mielestäni. Vaikka ei kyllä ole huono elokuva vs moni muu.
Linnut on ihan hyvä Hitchcock elokuva. Vaarallinen romanssi ja Takaikkuna ovat minun makuuni. Psykosta en pidä, yliarvostettu.
Katsoin North by Northwestin. En tiennyt siitä mitään enkä kauheasti pitänyt. Luin stten että se olikin tehty parodioimaan Hitchcockin kliseitä, ehkä niin katsottuna toimii paremmin?
Takaikkuna on todella hyvä ja Vertigo ansaitusti nimetään usein kaikkien aikojen parhaimpien elokuvien joukkoon. Psyko ei minunkaan melestäni ole niin hyvä kuin on kuuluisa. Pääosan esittäjät tekee siinä toki hyvää työtä.
Käsikirjoitus on erinomainen Vaarallisessa romanssista, ja käsikirjoitus saikin aikoinaan Oscarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole klassikko. Tylsä elokuva.