Minkä klassikkoelokuvan olet katsonut viimeksi, joka kuuluisi ihan yleissivistykseen?
Minä katsoin eilen Piinan (Misery), olen 52v. Olen kyllä tiennyt elokuvan kuvion pääpiirteiltään, nähnyt jotain pätkiä, mutta nyt vasta katsoin sen.
Jospa tänäänki löytäis jonkun. Moni klassikko on näkemättä vielä. Enemmän tykkään kahlata sarjoja kuin elokuvia nykyään.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
hitchcock linnut lauantaina
Kun katsoin Linnut muutama vuosi sitten, tuli mieleen Suomen aggressiivinen tuulivoimarakentaminen maaseudulle.
Piukat paikat, oon yrittänyt katsoa monta kertaa ja väsähtänyt kesken kaiken. No nyt jaksoin loppuun asti ja loppusanat: Nobody is perfect oli parhaat
Vähän ohi aiheen, mutta vastikään Ylellä näkynyt sarja La Storia perustuu Elsa Moranten samannimiseen kirjaan, joka on jonkinlainen klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Titanicin. En muista monesko katselukerta, mutta uppouduin taas elokuvaan täysin ja vuodatin kyyneliä.
Kaukana klassikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Titanicin. En muista monesko katselukerta, mutta uppouduin taas elokuvaan täysin ja vuodatin kyyneliä.
Kaukana klassikosta.
Kyllä Titanic on klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Kieslowskin väritrilogian.
Hyvää jatkoa ja ajankohtainen Kunderan Olemisen sietämätön keveys
Eikö kukaan ole nähnyt tanskalaisen Refnin Pusher trilogiaa Classikko!
Kaikki vanhat kotimaiset elokuvat sieltä ns. Kulta-ajalta. Eikä siis valitettavasti jo 1960-luvulla alkaneelta törkykaudelta, milloin elokuvan teon syyksi riitti vaikka naisen paljaat rinnat ja alastomuuden esittäminen.Tylsää! Mautonta. Ja aiheet muutenkin ihan kuin jostain pimeimmästä Lapista.Yleensä pää täynnä ihannoidaan raiskausta?
Vanhat kunnon kotimaiset elokuvat sisälsivät komediaa, romantiikkaa, perhetarinoita ja historiallisia aiheita/kaikuja menneiltä vuosikymmeniltä tai -sadoilta. Ja näyttelijät olivat suuria persoonallisuuksia, hauskoja ja hurmaavia!
Terminator 2