Voiko vauvaa hoitaa pienessä huppelissa oleva ihminen?
Siis kyllä jaloillaan pysyy, mutta naurua riittää liiaksikin.. neuvoja kiiruusti!
Kommentit (28)
niin sit soita lastensuojeluun äkkiä!
Pieni lapsi tarvitsee yölläkin kuitenkn heräilyä, ja herääkö tämä huppelissa oleva ???
=(
Tuskin kyse on vain tästä kerrasta. Jos käyttäytyy tuolla tavoin nyt, tulee varmasti jatkossakin tekemään samoin!
Jos kaverisi on niin humalassa, ettei pysty vauvaa hoitamaan niin sitten toimit.
Jos hän taas on ottanut vaikka yhden siiderin pitkästä aikaa ja sen vuoksi hieman nauravaisella tuulella niin anna olla.
Jos et ole kyllin selvä autonrattiin, et ole kyllin selvä hoitamaan vauvaa.
ja pystyssä hyvin pysyy. Antaa korviketta.. pitää kai ilmoitella, kun itse en pysty auttamaan.
Tiedätkö heräileekö vielä öisin?
Vähän kyl pelottaa ettei kyseinen henkliö heräis sit yöllä jos on tarvis..
Kyllä meillä juodaan muutama saunakalja ja viiniä sekä ruoan kanssa että muutenkin eikä autonrattiin voi mennä, mutta vauva ja muut lapset hoidetaan. Ei alkoholinkäyttö aina tarkoita känniä...
Vierailija:
Jos et ole kyllin selvä autonrattiin, et ole kyllin selvä hoitamaan vauvaa.
Hyvä herranjestas sentään :-O Huppeli on eri juttu kuin kaatokänni. Käytä maalaisjärkeä!!!
tässä se just nähdään... nykyajan vanhemmat... autoa ei pystytä ohjaamaan, mutta lasta kyllä... !!! hohhojjaaa.. miettikää vähän lastanne... että te huppelissa ole täysjärkisiä... ajattelemaan ja tekemään asioita niinkuin kuuluuu.... te ette voi silloin huolehtia lapsesta!!!!!!!!!!!!!!!
joka ikisen tuollaisen vanhemman vetäisin hirteen!!!!!!!!!
näinkö luemme sitten lehdestä?
tai-
" pienessä huppelissa ollutta äitiä alkoi janottaa lisää, hän päätti lähteä baariin ja jätti vauvan yksin kotiin. vauva tuketui silläaikaa oksennukseensa"
tai--
" pienessä huppelissa ollut äiti raivostui vauvan itkusta, joka häiritsi hänen iloista illanviettoaan, ja tappoi vauvansa tukehduttamalla"
tai--
" pienessä huppelissa ollut äiti sammui ja kaatui vauvansa päälle. nyt vauva vammautuneena teholla"
Jos et ole ajokunnossa silloin olet alkoholin vaikutuksenalaisena siinä määrin , että refleksit, kordinaatiakyky, impussiivisuus, tilannetaju, hienomotoriikka.. falskkaa riittävästi.
Vauvalla on oikeus selvinpäin olevaan hoitajaan.
" Tosikko tikku takamuksessa kasvanut äiti pilasi lastensa elämän: - Meillä ei ikinä naurettu, masennuksen takia hoitoon joutunut nyt 25-vuotias Jouko muistelee" .
Hirttäkää urpot itse itsenne ja rauhottukaa. Kännissä toilaaminen ja pikku hiprakka on eri asioita. Paljon pahempaa tuhoa saatte tolla jyrkkyydellänne aikaan lasten kanssa kuin sellainen äiti, joka joskus juo pari lasia ja on muuten hyvä äiti.
Ja tätä kummastelevat on muka tiukkapipoisia?!?!? Miettikääpä, jos jotain sattuu, kun te olette hiprakassanne. Tai jos lapsi sairastuu, ette pääse autolla lähtemään (sehän se tärkein oli, että autoa ei voi ajaa, mutta lasta hoitaa....vai mitä?). Lasten kanssa pitäisi olla ainakin yksi vesiselvä aikuinen, jos siihen ei pysty, ei kannata hankkia lapsia.
selvitty vauva-aika kun aina saunomisen yhteydessä join 2-4 olutta=(
Ja meillä vielä kaksoset ja kaksi isompaa...
Aina on lapset hoidettu ja oluet otettu lasten nukkuessa eikä koskaan ole taksilla menty lääkäriin vaan omalla autolla.
Missä on terve maalaisjärki??
pitäisi miettiä sitä, miltä lapsesta tuntuu: alkoholilta haiseva, hieman epävarmasti toimiva vanhempi tuntuu turvattomalta ja voi pelottaa lasta. Mutta meillä siis noudatettu tuota autolla ajamisen sääntöä sikäli, että tosiaan voi kuskata lapsen sairaalaan jos tarve vaatii. Siispä juodaan saunan päälle yksi siideri puoliksi. Ne illat on sitten erikseen järjestettävä jolloin voi ottaa enemmän.
jos otat, niin et voi ajaa lääkäriin jos jotain sattuu? On myös sellaisia äitejä jotka eivät voi ajaa lääkäriin vesiselvänäkään... ei ole autoa tai edes ajokorttia. Taksilla pääsee selvänä ja pienessä huppelissa.
Muitten ratkaisuja en lähde arvioimaan, mutta meidän lasta, ette saisi hoitaa jos ketään selvää ei olisi paikalla.
Tosiaan jokaisenhan pitäs itse tietää missä on raja alkoholin käytön kanssa.
Mä jos otan mulla on takaraivossa kokoajan ajatus siitä,että olen vastuussa pienistäni ja anteeksi en antas jos jotain tapahtuisi, mutta minäpä en sen takia uskallakkaan kun muutaman lasillisen ottaa.
pitäiskö ilmoittaa lastensuojeluun, kun kaveri hieman ottanut. Vaikeata...