Säälin ihmisiä jotka eivät ole käyneet Pariisissa
Vaikka minkä voin jos läpi elämän kestävä köyhyys sen on estänyt. En ole nykyään varoissani minäkään, mutta onneksi nuorempana olin.
Kommentit (75)
Ahdistava, ihan iian iso kaupunki. Miksei yksi likainen katu riitä miksi niitä pitää olla miljoona?
On kyllä totta että maailmassa ei mikään ole Pariisin veroinen.
Siitä vaan, en ikinä ole halunnut Pariisiin enkä Ranskaan, haisevia narsisteja täynnä, riittää että joutuu täällä ranskalaisia haistelemaan
Vierailija kirjoitti:
Ahdistava, ihan iian iso kaupunki. Miksei yksi likainen katu riitä miksi niitä pitää olla miljoona?
Ainahan voit katella sitä ihanaa ja sinulle sopivan kokoista Kemiä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan, en ikinä ole halunnut Pariisiin enkä Ranskaan, haisevia narsisteja täynnä, riittää että joutuu täällä ranskalaisia haistelemaan
Jos hajuaistisi rajoittaa sinun elämääsi noin paljon, hakeudu ihmeessä lääkäriin. Suosittelen psykiatria.
Katukuva on nykyään kaikissa kaupungeissa samanlainen. Syytä ei saa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa miten 2,2 miljoonaa ihmistä ja miljoona turistia asuvat ja elävät hajuitta!
Miksi säälit? Itse en ole käynyt enkä koe menettäneeni yhtään mitään. Jokaisesta mielenkiintoisesta kohteesta löytyy vaikka kuinka paljon tietoa netistä ilman että tarvitsee käydä haistelemassa paikallista hikeä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa
Ei kai masentunutta elämässä mikään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Katukuva on nykyään kaikissa kaupungeissa samanlainen. Syytä ei saa sanoa.
Miksi ei?
Kiitos. Ehkä osa kaipaa sen ulkopuolelle, kauniisiin merimaisemiin, aallot, monikerrosruusuja.
Voi, kyllä minä kävisinkin Pariisissa jos pääsisin 80-luvun Pariisiin.
tosi saastainen paikka. täynnä luteita ja epämiellyttäviä ranskalaisia
Hanurimusiikki onperseestä, riemukaari kivikasa ja eiffel torni pelkkä vitsi.
Ei sytytä.
Matkustanut ihminen ei puhu noin.
Oma kokemukseni Pariisista rajoittuu kahteen (työ)matkaan. Eiffel-torni oli ihan vaikuttava ja risteily Seinellä miellyttävä. Mutta ihan hirveän kauas ytimestä ei tarvinnut mennä, kun paikat näyttivät rapistuneelta ja kuumassa mätänevät jätteet haisivat kaamealta.
Paljon työn puolesta matkustaneena olen todennut, että maailma on täynnä hienoja paikkoja ja että sitä voi elää aivan täyttä elämää näkemättä niistä ensimmäistäkään. Jos haluaa tutustua vieraaseen kulttuuriin, kirjat ja elokuvat tarjoavat usein paljon paremman ymmärryksen kuin nähtävyyksien pällistely paikanpäällä. Varsinkin kun turismi ei mitenkään hellli ympäristöä.
Pariisi, Rooma, Venetsia ja Firenze. Nuo on ihan pakko nähdä.