Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni ajattelee, että ulkonäöstään huolehtivilla ei ole elämässä muuta sisältöä?

Vierailija
04.08.2024 |

Minä ainakin ehdin treenaamisen ja puunaamisen lisäksi tehdä ja ajatella paljon muutakin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia, kun eivät itse pysty samaan.

Vierailija
2/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaaan siksi, että geeneistä riippuen, sen kauneuden ylläpito vaatii niin paljon duunia ettei kerkiä. En silti ajattele ihan noin mutkat suoriksi. Tosin en itse edes meikkaa, koska työpäivät matkoineen 12-14 h joka päivä. Jostain pitää säästää, jotta ehtii nukkuakki 😅 Seuraavassa duunissa panostan sitten enemmän omaan ulkonäköön, koska oikeasti kaipaan sitä että laittaa itseään edes vähän nätimmäksi :) Nyt ei pysty. Onneksi tykkään luonnollisesta lookista muutenkin.

N32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä ulkonäöstä pitää hössöttää niin paljon sitten?

Vierailija
4/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tekokynnet, niillä ei oikein voi tehdä ihan kaikkea. Jotain voi. Ne ovat terävät ja tiellä.

Vierailija
5/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä. Minusta kivat vaatteet menevät päälle ihan samalla vaivalla kuin rytkyt, eikä aamuinen meikkaaminen sitä tarkoita, että jäisin miettimään pelkkiä meikkejä koko loppupäiväksi. Täältä ole kyllä saanut lukea, että olen pinnallinen ihminen, jolla on huono itsetunto.

Mielestäni on hyvän itsetunnon osoitus, että uskoo ansaitsevansa kauniit, pukevat vaatteet, eikä koe tarvetta maastoutua tapettiin. On täällä ollut ketjuja siitäkin, että avaudutaan, ettei kehdata käyttää mekkoa tai huulipunaa, vaikka tekisi mieli. Moni on kasvatettu häpeällä pois kaikesta elämää kaunistuttavasta "turhuudesta". Se siitä itsetunnosta sitten. 

Vierailija
6/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella voi paljonkin treenatessa.

Vierailija
7/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta toimittajat ovat kauniita, laihoja ja heillä on kalliita merkkivaatteita, miksi kukaan ei heille ole kateellinen vaan kateellisia ollaan köyhille ulosottovelallisille kun heillä on niin makeita, mutta ah niin halpoja muotivaatteita päällä. Miksi? 

Vierailija
8/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että moni tekee paljon töitä ulkonäkönsä eteen saadakseen elämään sisältöä parisuhteen muodossa, ja kyllähän hyvä ulkonäkö auttaa töissä ja ystävyyssuhteissakin.

Vierailija
9/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla menee ulkonäöstä huolehtimiseen siis karkeesti 4x 1,5h/ vko salilla, 2x 30min puunausta/ pvä eli karkeesti 10h/ viikossa + kampaaja 3h/ kk, ripsihuolto 1,5h/ kk, kynnet 2h/kk = karkeesti 60h kuukaudessa matkoineen.

Ton ajan voi käyttää vaikka lasten kanssa, tekemällä töitä, harrastamalla, nauttimalla elämästä, luoviin hommiin, opiskeluun, matkustamiseen. Aika paljon aikaa pelkästään kauneuden hoitoon. Mut siis jos sä itse nautit, niin siitä vaan. Mut jos muita varten laittaudut, niin ajattelepa kokonaisuus uudestaan.  

Vierailija
10/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että moni tekee paljon töitä ulkonäkönsä eteen saadakseen elämään sisältöä parisuhteen muodossa, ja kyllähän hyvä ulkonäkö auttaa töissä ja ystävyyssuhteissakin.

Mä ymmärrän tän pointin, mut ite oon niin laiska, että jos tollainen vaatii kohtuuttomia toimenpiteitä ni antaa olla. Hyvin oon päässyt työelämään meikittömänäkin. Samoin ystävyys ja parisuhdeasiat, niin kyllä niissä pitää olla valmis näkemään mut aivan naturell luonnontilassa jotta ne olisi tarpeeksi kestävällä pohjalla. Henkinen yhteys ja yhteenkuuluvuus aina ykkösenä! :)

Vierailija
11/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Meikkaaminen vie päivästä vartin, kampaajalla käynti 3kk välein pari tuntia. Ripset ja kulmat kosmetologilla kerran kuussa tunnin. Normaalista hygieniasta huolehtiminen on niin itsestäänselvää etten sitä edes laske ulkonäöstä huolehtimiseen.

Aikaa ja mielenkiintoa kyllä on kuunnella uutisia, lukea, liikkua, tehdä töitä, pohtia maailmanmenoa, suunnitella lomaa, joulua, remonttia , puuhastella pihalla, siivota, jne. 

Vierailija
12/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus...

Vihaiset katseet muilta naisilta tuttuja, kun on treenattu vartalo.

Eivät ymmärrä mikä työ on ylläpitää keski-ikäisenä sitä, että näyttää terveeltä.

Elämä on valintoja 

Terv. Tänäkin aamuna klo 6 lenkille, kun moni muu vielä nukkuu.

Vierailija
13/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin monelle ulkonäöstäön huolehtivalle se ulkonäöstään huolehtiminen tuntuu olevan myös kaiken keskustelun sisältö ja muiden ihmisten arvioinnin kriteeri. Tällöin on vaikea päätellä, että mielessä olisi mitään muuta.

Vierailija
14/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus...

Vihaiset katseet muilta naisilta tuttuja, kun on treenattu vartalo.

Eivät ymmärrä mikä työ on ylläpitää keski-ikäisenä sitä, että näyttää terveeltä.

Elämä on valintoja 

Terv. Tänäkin aamuna klo 6 lenkille, kun moni muu vielä nukkuu.

Kävin eilen kaupassa matkalla juhliin, ja löysien farkkujen ja lyhyen paidan välistä näkyi tyyliin 7 cm kaistale vatsalihaksia. Joku rouva mulkkasi niin pahalla silmällä sitä ihokaistaletta, että teki ihan mieli kysyä, onko sillä jotenkin paha olla. Ei tulisi itsellä mieleenkään avoimesti paheksua muiden ulkonäköä, oli se millainen tahansa. Ihan naurettavaa että joku kokee asiakseen tehdä muille selväksi, että nämä eivät ole mieleisiä. 

Vierailija
15/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta?

Vierailija
16/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin monelle ulkonäöstäön huolehtivalle se ulkonäöstään huolehtiminen tuntuu olevan myös kaiken keskustelun sisältö ja muiden ihmisten arvioinnin kriteeri. Tällöin on vaikea päätellä, että mielessä olisi mitään muuta.

Tämä. Ei tietenkään kaikille, mutta usein niille eniten asiaan panostaville. 

Vierailija
17/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin on kaunis ja älykäs

Vierailija
18/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla menee ulkonäöstä huolehtimiseen siis karkeesti 4x 1,5h/ vko salilla, 2x 30min puunausta/ pvä eli karkeesti 10h/ viikossa + kampaaja 3h/ kk, ripsihuolto 1,5h/ kk, kynnet 2h/kk = karkeesti 60h kuukaudessa matkoineen.

Ton ajan voi käyttää vaikka lasten kanssa, tekemällä töitä, harrastamalla, nauttimalla elämästä, luoviin hommiin, opiskeluun, matkustamiseen. Aika paljon aikaa pelkästään kauneuden hoitoon. Mut siis jos sä itse nautit, niin siitä vaan. Mut jos muita varten laittaudut, niin ajattelepa kokonaisuus uudestaan.  

Ai, minulla menee tällä kokemuksella 10 minuuttia meikkaamiseen ja käytän ripsihuollon sijasta kestoväriä tai ripsiväriä. Salilla en käy vaan lenkillä. Kynnet pidän lyhyenä, kun ei kahvilassa voi pitää pitkiä enkä muutenkaan tykkää kun kynsien alle menee kaikkea törkyä. Lapseni ovat aikuisia ja käyvät töissä, heillä on omat elämät. Osaan neuloa ja katsoa telkkaria yhtä aikaa, harrastan koiran kanssa lenkkeilyä ja luen illalla. Mitä muuta harrastuksia ihminen tarvitsee ? Ja eikö tuo salilla treenaaminen ole harrastus ? Ihme käsityksiä ihmisillä, kun eivät pidä ulkoilua tai salitreeniä harrastuksena. Onko luonnossa liikkuminen jotenkin huono harrastus ? 

Vierailija
19/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pukeutuu vähänkin siistimmin ja meikkaa niin se usein saa itsestään epävarmat ihmiset päivittelemään miten he eivät voisi käyttää noin paljon vaivaa ulkonäköönsä. Ikinä en ole asiaa itse ottanut esille eikä muiden ulkoasu kiinnosta.

Jos miettii esim. vaatteita hankkiessa niiden yhteensopivuutta ja laittaa vaatteet esille edellisinä iltana niin ei kivojen vaatteiden pukemiseen mene yhtään enemmän aikaa ja vaivaa.

Vierailija
20/24 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus! Olen itse nainen, joka mielellään esiintyy työpaikalla ja sosiaalisissa tilanteissa huoliteltuna. Tyyliäni kehutaan paljon, saan lähes päivittäin myönteisiä kommentteja vaatteistani. Pukeudun suomalaisittain hyvin naisellisesti. En kuitenkaan pidä itseäni erityisen pinnallisena tai turhamaisena. Meikkaaminen ja hiustenlaitto ovat minulle samanlaisia vaivattomia rutiineja kuin vaikka hampaidenpesu. Minulla menee aamuisin 10-15 minuuttia näihin. Samalla vaivalla pukee päälleen kauniit kuin rumat vaatteet. Minusta hameet ja mekot ovat myös mukavampia päällä kuin housut. 

Kauniit vaatteet, hiukset ja meikit kiinnostavat minua samalla tavalla kuin vaikkapa puutarhanhoito kiinnostaa jotain muuta. Eihän kukistakaan ole mitään hyötyä, niitä kasvatetaan vain niiden kauneuden vuoksi. Minulla on myös paljon erilaisia mielenkiinnonkohteita historiasta kirjallisuuteen. Käyn usein museoissa ja taidenäyttelyissä, luen valtavasti sekä kauno- että tietokirjallisuutta. Pidän ruoanlaitosta ja leipomisesta. Samoin liikuntaa harrastan paljon, minulla on kolme keskenään hyvin erityylistä suosikkilajia, joita harrastan viikottain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi