Mitä herkkuja sinä kaipaat 1980- luvulta?
Minä kaipaan Malla- karhu jugurttia, Jeppis- mehujäätä (appelsiini), Sormen muotoisia tikkareita, missä oli väkevää jauhetta pussissa.. Hmm.. Sit ne tikkarit, joilla voi viheltää. Ei näitä enää kaupasta saa. =(
Kommentit (279)
Rymd-juomajauhetta ja Pöytäviinaa.
Kirpeän maukkaita paprikoita. Nyt ovat vetisiä ja mauttomia.
Aitoa kebabia. Muistan vieläkin miltä se maistui. Nykyisin on joka paikassa vain surkeata samasta tukusta ostettua lihaa, jossa ei ole kebabin makua ollenkaan, vain suolaa ja pippuria. Päälle kaadetaan litra kaupasta ostettua halvinta majoneesia, joka ei kuulu kebabiin ollenkaan.
Onneksi voin itse vielä tehdä kunnollista kebabia, mutta joskus olisi kiva kun pääsis vähän helpommalla ja vois ostaa valmiina.
Tyhmää, että jäätelöiden reseptejä on täytynyt mennä muuttamaan. Sekä Jättistuutti että jäätelöveneet on täytynyt molemmat pilata valmistamalla säästellen. Maku on nykyisin niin vetinen ja tylsä, että kun on vuosikymmenten jälkeen ostanut näitä jäätelöitä ensikerran pitkästä aikaa, niin ei tarvi jatkossa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Lakritsapiippuja
Eihän nämä mihkään hävinnyt ole.
Vierailija kirjoitti:
Suklaata jossa ei palmuöljyä.
Fazerin sinisessä ei ainakaan ole.
Äidin laittamaa ruokaa, kuten kyljyksiä ja tillilihaa.
1980-luvun herkuissa on parasta ennen päiväys mennyt umpeen jo muutama vuosikymmen sitten, ei sellaisia enää kukaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki oli vielä 1980-luvulla valmistettu laadukkaammista raaka-aineista. Nykyään kaupasta ei voi ostaa enää muuta kuin ns. peruselintarvikkeita, joita ei elintarviketeollisuus pysty pilaamaan.
Hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Fami suklaapatukka oli paras. Jacky makupala suklaavanukas oli myös suosikkini.
Fami oli hyvää. Ja Lola. En muista, että muita vanukkaita olikaan, kuin Jackyja?
80-luvun puolivälin jälkeen oli myynnissä todella hyvää Finnice-suklaata. Puhuttiin, että olisivat tarkoitettu Saudi-Arabiaan, mutta myytiin myös Finnoileilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fami oli hyvää. Ja Lola. En muista, että muita vanukkaita olikaan, kuin Jackyja?
Juuri noita tuotteita kaipaan 😌 RoopeAnkan kolikoiden lisäksi 😛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susette vanukkaita oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elannon pullapuodin lihapasteijoita.
Ai että! Ja Elannon eloleivät ja grillikylki.
Ja lihikset ja ranskanleipä 🤸
Savupallasta lämpimänä kalatiskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipaan kunnollista leipää. Kaipaan 1980-luvun kunnollista, tiivistä hapanjuurileipää ja perunalimppua. Nykyinen leipä on ihan kauheaa höttöä.
Se on höttöä mitä on haaroissasi.
Juuri leipomosta tullutta peperipussiin pakattua perunalimppua.
Mövenpickin kahviliköörijäätelöä oli myös minun suosikkeja ja La Galalla oli lakkaliköörijäätelöä. Makeisista on jäänyt mieleen isot merirosvorahat ja hopeatoffee.