Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nilkka kipeä juostessa

Vierailija
03.08.2024 |

Olen vasta aloittanut juoksun ja kävelyn pitkän liikkumattomuuden jälkeen. Innostuin kovasti juoksusta, mutta olen koittanut aloittaa sen maltillisesti, koska kroppaa en ole moniin vuosiin liikuttanut. Teen sellaisia 3min kävelyä 3min juoksua kertaa neljä/viisi harjoituksia ja lisäksi kävelylenkkejä 30min. Samoin olen aloittanu salilla tukilihasten harjoittelun. 

Melkeinpä poikkeuksetta aina juoksuaskelia ottaessa oikea nilkan alue (luun ympäriltä) kipeytyy välittömästi ja on kipeä useamman päivän lenkin jälkeen. Joskus jopa kävellessä. Mikä tähän auttaisi? Pitäiskö suosiolla mennä fyssarille, kun ei venyttelyt ja hieronta auta? Muutenkin aina oikea jalka jotenkin tönkömpi ja pakottaa, kun taas vasemmalla jaksaisi juosta vaikka kuinka.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku paikka hajoaa kun tekee väkisin. Sitten sinulla on edessä monen vuoden kuntoutus. Saat ehkä sen hajonnen paikan kuntoon tai sitten et. Lähtisin siitä, että etsisit oikeat lenkkeilykengät. Kävisit harvemmin lenkkeilemässä. On muitakin lajeja joita harrastaa.

Vierailija
2/5 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäkö meille kuuluu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mahtaa olla painoa? Suosittelisin fyssarin konsultaatiota ja tarvittaessa lajin vaihtoa (uinti, hiihto, pyöräily, ...).

Vierailija
4/5 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ensin näyttämässä lekurille että tiedät mikä on vialla. Osta laadukkaat juoksukengät.

Vierailija
5/5 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta vaikka kävelyä alkuun mieluiten pehmeällä alustalla. Kyllä ne paikat siitä pikku hiljaa vertyy.