Mitä herkkuja sinä kaipaat 1980- luvulta?
Minä kaipaan Malla- karhu jugurttia, Jeppis- mehujäätä (appelsiini), Sormen muotoisia tikkareita, missä oli väkevää jauhetta pussissa.. Hmm.. Sit ne tikkarit, joilla voi viheltää. Ei näitä enää kaupasta saa. =(
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Carollsin burgereita.
Mä kaipaan erityisesti niiden fishburgeria.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin muistan semmoset kolmio sulatejuustot. Lentokoneessakin joskus oli sellaisia tarjottimella yksi. Niitähän oli eri makujakin.
Kunnon valkosuklaata kaipaan. Lidlin joku versio on lähellä muttei sekään kuitenkaan.
Mä muistan varmaan enemmän ysärin alun juttuja kun oon 82 syntynyt.
Polkka jäätelöä sai hetken aikaa. Ei sitä missä menee raitana sitä vaan oli sellaisia pieniä paloja. Tää taitaa kyllä olla ysärin alussa ollut myynnissä. Ahvenanmaalla söin ekaa kertaa ja olin silloin neljännellä luokalla. Sitten sai hetken aikaa ihan suomestakin (tiedän että Ahvenanmaa kuuluu suomeen).
Ikävä on myös turkinpippuritankoja. En oo varma oliko ne turkinpippuria vai jotain muuta kovaa salmiakkia missä jauhoa sisällä mutta niitä ostin aina karkkipäivänä.
Jotenkin tuntuu että kaikki oli parempaa tuolloin mutta ehkä sekin tekees kun alkoi tulla kaikkea sellaista myyntiin mitä ei ollut ennen syönyt.
Salmiakki Patu.
Käyttäjä26965 kirjoitti:
Siesta suklaapatukka
Se oli ihanaa. Kokeile dubbel nougat suklaata. Saattaisit tykätä siitä.
Ne sulatejuustolajitelmat joo. Pyöreä kartonkiaski, jossa oli joku kymmentä eri sulatejuustoa viipaleina. Yhden viipaleen koko oli joku 150g, semmoinen kilon-parin kiekko. 70-luvun vaniljakermajäätelö. Rasvaista ja kiinteää ja kylmänä kovaa kuin kivi. Kasarilla oli sellaista metsämansikkarahkaa pienissä purkeissa, mikä oli aivan taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carollsin burgereita.
Mä kaipaan erityisesti niiden fishburgeria.
Se oli kyllä mehevä ja hyvää. Söin usein kalahampurilaisen City-käytävän Rolssissa.
Vitsit, miten kiva ketju! Ihan lehahti sellainen männyntuoksuinen, käpylampun valaisema 80-luvun pimenevä elokuuilta mieleen 🥰
Mut ne herkut: Wieniläistuutti, suklaapilvi-tuutti. Toista taitaa saada vielä kaupoista, mutta resepti on aivan erilainen.
Salmiakit yleensä. Sellainen purkkapallo erityisesti, jossa oli sisällä salmiakkijauhetta. Oisko ollut Ruuti nimeltään?
Harmittaa, kun nekin tuotteet, joita kasarin klassikoista vielä on olemassa, maistuvat aivan erilaisilta. Ikää toki tullut lisää, mutta useimmissa syynä muutetut reseptit ja raaka-aineet.
Hyvää pizzaa, jossa on kunnon raaka-aineet ja oikeaa juustoa. Kasarin jälkeen tullista tulleet ovat vallanneet pizza-skenen ja kilpailevat keskenään siitä, kuka kehtaa säästää eniten raaka-aineissa ja silti voi säilyttää pizzakioskinsa, jossa kartellihinnat.
Suomessa oli kautta maan aivan eri tasoiset pizzat kasarilla, kun vertaa 2000-lukuun. Vuosi vuodelta ovat menneet huonompaan suuntaan ja tänä vuonna lopettin pizzallakäymiset kokonaan.
Aito hopeatoffee- ja kinuskiliuska/-pötkö. Kaupoista saa, mutta ei ole lähellekään samanlaista. Hopeatoffeekarkit ovat aika lähellä sitä alkuperäistä makua, mutta nykyiset pötköt eivät houkuttele. Vieläkin muistissa, miten pötköä saattoi venyttää lähes loputtomiin... Oli hyvää
Kirsikkasuklaatuutti, oli muistaakseni La gaala - merkkinen. Sitä sai vielä 90-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleanpunaista jätskipuikkoa, jossa oli suussa rahisevia muruja. Mikähän sen nimi oli?
Oliko se sellainen vähän niin kuin kitaran muotoinen?
Super
Super oli suklaakuorrutteinen eikä siinä ollut kirpeitä suussa rapisevia juttuja päällä. Tuo vaaleanpunainen oli PINKKI.
Vierailija kirjoitti:
Banana split-jätskiannosta.
Taffelin sileitä grillisipsejä! Ruskeakeltainen pussi, jossa taffel-ukon kuva.
Ai että ne oli hyviä! En ole niiden hävittyä enää löytänyt mitään lähellekään niin koukuttavan herkullisia sipsejä (tosin varmaan parempi näin hah)
Hyviä ruokia, jätskejä ja karkkeja.
Nytkin kihoaa vesi kielelle kun ajattelee miten hyvää kaikki oli. Vaikka kinkku ja grillatut broilerit.
Kannattaa kokeilla Taffelin Ranch-sipsejä. Niitä tässä rouskutan juuri nyt tätä ketjua lukiessani ja vaikkei nyt tietysti sama tuote ole, niin kyllä 4/5 -arvosanan annan näille flashbackejä tuottaville sipseille. Hyvin harvoin voi kehua nykyisiä tuotteita jos niitä vertaa 80-luvun uskomattomiin makuelämyksiin mutta nämä pääsee kyllä mukavan lähelle silloisia sileitä grillimaustettuja sipsejä. Vm. 1972 miekkonen olen niin hyvin muistan kasariherkut.
Herkkupeppuja Levi's 501.
Koulun kovixet, nami nami.
Jäätelöbaarin banana split. Tosin en tiedä, vaikka olisi vieläkin, kun en baareissa käy.
Pumpernikkelit oli kova sana 70-80 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinkin oli kämpän lasi metsään päin ja puiset lelut
Nykyään ikkuna naapurin olohuonetta päin ja muovilelut rikki, puiset yhä porskuttaa.
Meillä edelleen lelujuna maalattu puulattiaan
Saatan sekoittaa ysäriinkin, mutta classicit oli ennen muinoin parempia. Isompia ja ohuempi kuori. Joku nougat-maku on mielessä.
Toinen on joku vihreä, ehkä päärynänmakuinen pitkulainen mehujää, mikä oli kierteellä. Muistaako joku nimeä?
Vierailija kirjoitti:
Saatan sekoittaa ysäriinkin, mutta classicit oli ennen muinoin parempia. Isompia ja ohuempi kuori. Joku nougat-maku on mielessä.
Toinen on joku vihreä, ehkä päärynänmakuinen pitkulainen mehujää, mikä oli kierteellä. Muistaako joku nimeä?
Oliko tuo mehujää Jenga?
Kyllä sitä myydään vielä.