Pärjäisitkö 2000e/kk nettotuloilla?
Mistä joutuisit karsimaan verrattuna tämänhetkiseen tilanteeseesi?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Tulen hyvin toimeen mainitulla kuukausisummalla. Minun ei tarvitse siis karsia mitään ja voin suorittaa arkihankkeeni hintoihin juuri tuijottelematta. Miksi Sinä et muka voisi tehdä samalla tavalla?
No kyllähän se riippuu siitäkin että kuinka monta ihmistä tuolla summalla on elätettävä.
En mistään joutuisi karsimaan. Siitä jäisi helposti 1000€ kaikkien pakollisten maksujen ja ruokien jälkeen säästöön/ tuhlattavaksi. Pärjäisin oikein hyvin ja saisin helposti ostettua kaiken mitä haluan.
Pärjäisin. Jäisi tuosta yli puolet säästöön.
Tiätysti! Tuohan on enemmän kuin mitä tienaan nyt! 🤩
Loistavasti pärjäisin! Tällä hetkellä nettotulot 800 e.
miksi en pärjäisi. Jätän joka kuukausi elämiseen tonnin asumisen jälkeen (vastike 450). Loput sijoitan.
Meillä 4 hengen perhe elää 2000e nettotuloilla.
Auton osamaksu 500. muut auton kulut 200+autopaikka 80. Tupakka 550. Alkoholijuomat 500 kotiin ja 500 ravintoloihin. Vuokra 850. Muut laskut 300. Maksutelevisiot 150. Lomailu jyvitettynä 600. Moottoripyörä 50. Salikortti 70. Ruokaan menee noin 800, josta työlounaat 450. Elatusmaksut 575. Kaikki menee mitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja nettotuloni ovat 1650 euroa + asumistuki 30 euroa ja sillä rahalla on pärjättävä.
Mulla netto 1900 ja elätän kolme lasta ja koiran. Mihin te eläkeläiset häsläätte rahanne ku aina sama valitus että pärjättävä on...
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti olemassa niin huonosti raha-asiansa hoitaneita, jotka eivät tuolla pärjäisi?
Haluavat elää leveästi, se heille suotakoon, ei täällä kaikki voida jatkuvasti vain kuluttaa vähemmän, loppuu ne viimeisetkin työt muuten.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja nettotuloni ovat 1650 euroa + asumistuki 30 euroa ja sillä rahalla on pärjättävä.
Yhden lapsen yksinhuoltaja, ei tukia, ei edes elareita Kelalta tai lapsen isältä, nettotulot 1650e. Sullahan on hyvä eläke! Toki varmasti myös lääkkeitä ostettavana, mutta toi on hyvä eläke. Oma mummoni teki 60v työuran ja saa ainoastaan noin tuhat euroa.
Vierailija kirjoitti:
Auton osamaksu 500. muut auton kulut 200+autopaikka 80. Tupakka 550. Alkoholijuomat 500 kotiin ja 500 ravintoloihin. Vuokra 850. Muut laskut 300. Maksutelevisiot 150. Lomailu jyvitettynä 600. Moottoripyörä 50. Salikortti 70. Ruokaan menee noin 800, josta työlounaat 450. Elatusmaksut 575. Kaikki menee mitä tulee.
150 maksutelevisioon...? Okei aika trolli viesti muutenkin. Tupakka varmaan ihan ok, mutta 1000e kuussa alkoholiin ja ravintoloihin.
700€ menee asumiseen, 300€ ruokaan, 150€ muihin laskuihin. Rahaa jäisi säästöön 850€/kk. Eli kyllä pärjäisin, ruhtinaallisesti.
En pärjäisi nyt kulurakenteella ja karsimaan joutuisi rankalla kädellä. Kun on tottunut lähemmäs 5 000€ yhteenlaskettuihin nettokktuloihin (ja puolisolla samansuuruiset) niin 2000€:lla/kk kaikki menisi uusiksi.
Mun nettotulot oli 2500e/kk, sillä pärjäsi ihan kivasti. Jäin työttömäksi ja nettotulot on nykyään paljon paljon vähemmän kun taas kaikki hinnat+eläminen on nousseet huomattavasti. Tällä hetkellä pärjäisin 2000e/kk nettotuloilla mutta ei sillä juhlittaisi. Nykyään siis paljon vähemmän kuussa tulot. Kun saisi töitä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden lapsen yksinhuoltaja, ei tukia, ei edes elareita Kelalta tai lapsen isältä, nettotulot 1650e. Sullahan on hyvä eläke! Toki varmasti myös lääkkeitä ostettavana, mutta toi on hyvä eläke. Oma mummoni teki 60v työuran ja saa ainoastaan noin tuhat euroa.
Elareiden puuttumisesta saat kiittää vain itseäsi, oma valinta. Turha sillä on irtopisteitä yrittää kerätä. Jos isukki ei maksa tai ole tiedossa niin me veronmaksajat hoidetaan iloiten homma verojen kautta. Toki jos kyse on 17v+ teinistä niin tilanne eri. Silloinkin isän (jos tiedossa) pitäisi osallistua.
Ei kukaan pärjää. 5000€ nettotulot minimi pk-seudulla. Ellei sitten syö pelkkää tonnikalaa ja asu teltassa.
Saan tuon verran, joten on pärjättävä.