Pärjäisitkö 2000e/kk nettotuloilla?
Mistä joutuisit karsimaan verrattuna tämänhetkiseen tilanteeseesi?
Kommentit (99)
Pärjään ja löytyy sekä asuntolaina että auto (edelliselle kommentoijalle tiedoksi). Joillekin tuo riittää ja joillekin ei, kysymyshän on siitä millaiset ne kuukausittaiset kulut ovat, jotka tuolla summalla pitäisi kattaa.
Tuolla on nykyisin pärjättävä. Aloin tekemään 80 % työaikaa. Ja ihan hyvin pärjään. Asumiskulut on pienet, asun pikkukylässä rt-asunnossa. Vapaa-aikaa enemmän, se on luksusta jota ei rahalla mitata. Kyllä sitä pärjää jos ei ole isoja velkoja tai asumiskustannuksia. Tavaraa ei tartte haalia. Mitä sitten jos ei asunto ole moderni, toimiva riittää. Omia valintoja.
Aika kituuttamiseksi jäisi elämä. Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Aika kituuttamiseksi jäisi elämä. Mitä järkeä?
Maan tapa.
En karsisi mistään vaan jäisi 1000 enemmän tarpeellisiin hankintoihin.
Mun tulot on sen 2000e. Joten mikään ei muuttuisi. Ja se riittää hyvin
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja nettotuloni ovat 1650 euroa + asumistuki 30 euroa ja sillä rahalla on pärjättävä.
Aika kova eläke! Oma nettopalkkani on 1750 euroa, mitään tukia ei saa, asuntolainaa ei saa, lapsia haluaisin mutta ei ole varaa.
Pärjäisin ja olen pärjännyt vähemmälläkin. En söisi ulkona niin usein, vähentäisin reissaamista.
En tällä kulutuksella pärjäisi. Tulot noin 4500 - 5000 netto.
Asuntolainaa lyhennän reippaasti ja yhtiövastikkeineen 1500 e menee jo siihen.
Lainanhoitokulut 1300, eli en kyllä pärjäisi. Nykyinen netto on reilu 3100.
Onko oikeasti olemassa niin huonosti raha-asiansa hoitaneita, jotka eivät tuolla pärjäisi?
En pärjännyt. Sain nettona 1950, josta 1400 meni lainaan ja lyhennykseen, 150 jäi vastikkeeseen ja sähkölaskuun. Jäljelle jäi 400, josta piti maksaa kolmen lapsen ruuat, vaatteet, harrastukset ja liikkuminen (bensa ja bussiliput). Onneksi oli vain väliaikainen vaihe.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti olemassa niin huonosti raha-asiansa hoitaneita, jotka eivät tuolla pärjäisi?
No, kun ei ole pakko tuolla pärjätä. Teen ylimääräisiä asuntolainan lyhennyksiä, sijoitan, harrastus kallis, kampaamo 2 x vuodessa (300 e kerta), jne.
Eli mieluummin pidän noin 5000 e nettotuloni ja jatkan tähän malliin.
Upeasti, olisi hienoa saada nettona 2000,-€/kk. Kokisin itseni rikkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun ei ole pakko tuolla pärjätä. Teen ylimääräisiä asuntolainan lyhennyksiä, sijoitan, harrastus kallis, kampaamo 2 x vuodessa (300 e kerta), jne.
Tiestitkö muuten, että et ole ansainnut esimerkiksi niitä tessin mukaisia palkankorotuksia? Ne kun ovat prosentuaalisia. Eli pelkästään se tuottaa suhteetonta etua suurituloisille.
En. En pärjää edes nykyisellä 4200 euron nettotuloilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiestitkö muuten, että et ole ansainnut esimerkiksi niitä tessin mukaisia palkankorotuksia? Ne kun ovat prosentuaalisia. Eli pelkästään se tuottaa suhteetonta etua suurituloisille.
Turhaan yrität minulle puhua palkankorotuksista. Ihan omalla työlläni olen tuloni saanut. Edes työläisten selkänahasta en ole tulojani repinyt...
yksinyrittäjä
Pärjään hyvin. Nyt nettotulot keskimäärin 1800 eikä ole kyllä koskaan tarvinut mistään karsia. Säästöönkin jää joka kuukausi rahaa.
Tulot kasvaisivat mun tapauksessa olisin oikein tyytyväinen näin yksinasujana. Saisin tonnin säästöön joka kk eikä tarvis olla huolissaa, jos ei rahat riittäisi asioihin, joita tarvii tai nälässä elää