Pärjäisitkö 2000e/kk nettotuloilla?
Mistä joutuisit karsimaan verrattuna tämänhetkiseen tilanteeseesi?
Kommentit (99)
En pärjäisi. Pelkästään lainanlyhennykseen menee 2200 €/kk. Nettoni on tällä hetkellä n. 4500 € eikä siinä ole euroakaan ylimääräistä.
En pärjää, koska jo vuokra ja velat vievät 1600€/kk.
Pärjäisi, koska asuntolaina jo maksettu.
Karsimaan..?! 2000 euron nettotuloilla saisin lisätä kulutustani tonnilla!!!
Nyt kuluu tonni kuussa ruokineen ja laskuineen.
Pärjäisin ja se nostaisi minut täältä köyhyydestäni.
Tuossa olisi ekstraa itselleni. V*tuttaa kun toiset lesoo, kun tienaavat enemmän kuin minä, kun kyseenalaistetaan pärjääkö kyseisellä summalla.
Jos puolisoni tulot pysyisivät nykyisellään, ja minä tienaisin tuon, meillä olisi varaa lämmittää talo öljyllä. Olisi varaa ajaa uudemmilla autoilla. Olisi varaa remontoida taloa. Ei olisi aina rahat lopussa.
Pärjään 800 eurolla nytkin, enkä tunne jääväni mistään paitsi. Käyn ulkomaillakin muutaman kerran vuodessa.
Mun nettopalkka on keskimäärin 1900e. Pärjään ihan ok. Taloudessa on toinenkin palkansaaja.
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi. Pelkästään lainanlyhennykseen menee 2200 €/kk. Nettoni on tällä hetkellä n. 4500 € eikä siinä ole euroakaan ylimääräistä.
Kai valitsit kiinteäkorkoisen lainan, etkä annuiteettia? Kiinteäkorkoisen sai nollakorkojen aikaan edullisilla ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pärjään 800 eurolla nytkin, enkä tunne jääväni mistään paitsi. Käyn ulkomaillakin muutaman kerran vuodessa.
Nettotulot ja se, millä pärjää ovat eri asioita.
800 euron nettotuloilla ei kyllä makseta laskuja, syödä ja matkustetakin, eli nettotulosi ovat isommat kuin tuo 800 e. Säästät siis loput nettotuloistasi ja käytät vain 800 e niistä, että voit lopuilla matkustaa.
Paljollako AP pärjää nyt? Netto 1200?
Unelma olisi 2000 nettotulot... Hyvin sillä varmasti pärjää, jos vain maksaa ruoan, asumisen eikä tuhlaa liikaa ja osamaksulla hankkii isommat tavarat.
Minulla käteen jää n.1300€ ja vuokra noussut jo lähelle 700€. Itse olen työpaikkani ja työni valinnut, joten ei saa valittaa, mutta kohta ei ole varaa enää lääkkeisiinkään, eikä taida enää onnistua uudelleenkouluttautuminenkaan, kun aikuiskoulutustuki lopetettiin. Saattaisin jopa saada välillä toimeentulotukea, kun lääkkeet maksavat jo satasen kuussa, mutta vielä olen sinnitellyt ilman.
Saan eläkettä vähän enemmän 2133€ netto.
Hyvin pärjään.
Olen pärjännyt 1700 netolla koska vuokrani on 348 euroa.
En pärjäisi. Nykyään melkein tuplasti tuo.
Kolmella tonnilla ehkä pystyisi elämään ja pysymään nykyisessä asunnossa, mutta aika kurjaa se elämä olisi.
Toihan on hyvä määrä.
Liksa 1620netto.
Ei paljon jää säästöön.
Pärjäisin kyllä oikein hyvin. Asumismenot noin 1000e/kk, ruuat ym pakolliset kuukausittaiset kulut reilut 500e. Jäisi vielä monta sataa humputteluun.
Säästöön tosin jäisi vähemmän, kuin nykyisillä tuloilla ja matkustellessa saisi miettiä enemmän budjettia.