Olen 58-v mies enkä ole tarvinnut lääkäriä 15 vuoteen, mites te samanikäiset naiset
Kommentit (115)
Kävin ompeluttamassa haavan 35v sitten.
Kävin synnyttämässä 26v sitten.
Siinä ne taitaa olla. Niin, papa-kokeessa olen käynyt muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ompeluttamassa haavan 35v sitten.
Kävin synnyttämässä 26v sitten.
Siinä ne taitaa olla. Niin, papa-kokeessa olen käynyt muutaman kerran.
Liian harvoin papassa.
Viisikymppinen ex-miesystäväni ei ollut käynyt labroissa 15 - 20 vuoteen. Sain viimein perusteltua, miksi kannattaisi käydä mm. kolesterolit mittauttamassa. Hän otti sitten myös PSA-arvon ja kuinkas kävikään: sai kolesterolilääkityksen ja joutui kiireelliseen arvioon koholla olevien PSA-arvojen vuoksi ja puolivuotisseurantaan.
Eikö olisi fiksumpaa kysellä tätä muilta miehiltä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä kehuskelun aihe tuo on?
Kun jättää käymättä psykiatrilla, kuten ap, on tällainen kehumisen aihe.
Tyypillinen mies. Lääkäriin ei mennä kuin vasta pää kainalossa.
58-vuotias on jo siinä iässä että kyllähän noilla on jo vaikka mitä kremppaa. Eturauhasesta alkaen.
On se vain typerää että omasta terveydestä ei sen enmpää välitetä. Miten on verenpaine, verensokeri, kolesteroli? Ei ihme että miehet kuolee nuorempina.
Näitä on nähty. Erittäin ikäviäkin tapauksia. On syöty kipulääkkeitä kun lääkärille ei olla suostuttu menemään, sitten viimein maataan sairaalassa ja syöpä levinnyt. Olen sisätautikirurginen sh, tämä ei ole ollenkaan harvinaista.
Kun olin ikäisesi, oli tilanne itseasiassa sama: edellisen kerran olin tarvinnut sairauden hoitoon lääkäriä 43-vuotiaana, jolloin sairastin elämäni kovimman flunssan (liian kova treeniputki ja vilustuminen saunan jälkeen, sain ehkä salilta tai ryhmäliikuntatunneilta jonkin silloin liikkeellä olleen kulkutaudin). Nyt tuosta on 19 vuotta, rutiinitarkastuksia on toki ollut tässä välissä ihan töihin edellyttämänä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin ikäisesi, oli tilanne itseasiassa sama: edellisen kerran olin tarvinnut sairauden hoitoon lääkäriä 43-vuotiaana, jolloin sairastin elämäni kovimman flunssan (liian kova treeniputki ja vilustuminen saunan jälkeen, sain ehkä salilta tai ryhmäliikuntatunneilta jonkin silloin liikkeellä olleen kulkutaudin). Nyt tuosta on 19 vuotta, rutiinitarkastuksia on toki ollut tässä välissä ihan töihin edellyttämänä.
*töiden edellyttämänä
Mutta kuten joku mainitsikin, terveysasioilla ei kannata rehvastella. Se on yksi tuulenhenkäys ja elämä saattaa olla siinä (onnettomuus, aggressiivinen syöpä, sydänkohtaus, jokin tukoksesta johtuva halvaus, aivoverenvuoto, mikä vain).
Vaihdevuosien aikaan kuukautiseni muuttuivat niin runsaiksi, että kävin asian tiimoilta lääkärissä? Mites sulla? Muuttuiko vuoto vaihdevuosissa?
Tiedän yhden kaltaisesi tapauksen. Kun vihdoin suostui lääkäriin niin sai 4kk elinaikaa.
Olen 56-vuotias nainen. Käyn gynekologilla ja hammaslääkärissä kerran vuodessa. Myös synnytyksessä 25 vuotta sitten tarvittiin lääkäriä. Suosittelen ap:lle hammalääkärissä käymistä.
Syövän kävin hoidattamissa pois, muuten ei ole ollut lääkärin tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi fiksumpaa kysellä tätä muilta miehiltä?
Tässä on tarkoitus taas haukkua naisia ja esittää, että naiset juoksevat lääkärissä joka viikko turhaan.
Hyvä ettei ap käy usein lääkärissä, saa syöpä muhia rauhassa ja kun se vihdoin todetaan, on jo liian myöhäistä. Arkusta voi sitten huudella ettei turhaan käynyt lääkärissä.
Olen naimisissa lääkärin kanssa, joten tarvitsen häntä.
Miehet sairastuvat nuorempana kun eivät käy lääkärissä.
Taitaa olla vielä pidempi aika lääkärissä käynnistäni.
- samanikäinen nainen
Kannattasko vaan koputella puuta eikä elvistellä, aikasen miehen?
Näinhän se kehui veljenikin. Ei pitäisi leuhkia terveysasioilla, se ei nimittäin ole itsestään selvä asia. Minä kävin lääkärissä, niin veljeni sanoi, että hänellä ei ole koskaan ollut mitään, toisti vielä, että ei koskaan. Meni 3 kk niin kuolemaan johtava syöpä hänellä. Eli viisi vuotta tämän jälkeen. Viisikymppinen mies.