Olen 58-v mies enkä ole tarvinnut lääkäriä 15 vuoteen, mites te samanikäiset naiset
Kommentit (115)
Mä olen vasta 42, mutta käyn lääkärissä useamman kerran vuodessa.
Ihan vaan tsekkaamassa, että kaikki on kunnossa.
Ja miksen kävisi, työnantajan maksama vakuutus kattaa ihan hitokseen kaikkea yksityisellä.
M42
Ap, milloin olet viimeksi mittauttanut verenpaineesi, kolesterolisi ja sokeriarvosi? Helpompaa ja halvempaa hoitaa niitä kuin sydän- ja aivoinfarkteja ja raaja-amputaatioita.
Olen tänä vuonna käynyt lääkärissä enemmän kuin vuosiin. Rinnasta löytyi syövän esiaste ja se leikattiin pois. Tosin voihan miehilläkin olla rintasyöpää.
N56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma. Sulle ei sitten tehty kohdunpoistoa etkä joutunut päivystykseen puhjenneen munasarjakystan takia. Mammografiassa ei varmaan myöskään tarvitse käydä eikä omilla rahoilla gynellä kerran vuodessa (250 e + kanta + palvelumaksu).
Oli kiva työnanatajan varmaan maksella sijaisten palkkoja.
Mikä sijainen, putoa pilvistä. Mutta totta kai naisia kuuluu syrjiä ja rangaista siitä, että naiset saavat lapsia, fiksuna (osaat melkein kirjoittaa) miehenä keksit varmaan monia hyviä tapoja siihen.
Sinulla on varmaan hyvät geenit ja terveet elämäntavat. Minulla on verenpainelääkitys ja nyt oli pakko hakea myös hormonikorvaushoito nivelsärkyihin. N52
Lääkäriin meno on mulle vastentahtoista, mutta pakko oli mennä kun verenpaine alkoi hipoa huimia lukemia. Nyt on asianmukainen lääkitys, elämäntapamuutokset tehtynä ja tunnen itseni terveemmäksi kuin vuosiin.
Tarinan opetus: jos on tarvetta lääkärissä käymiselle, ei kannata odottaa ongelmien pahenemista.
N57
Tämä oli hyvä keskustelunavaus. Huomaatko kuinka monta viestiä olet jo saanut naisilta?
Ole AP kiitollinen siitä, että sinulle ei ole sattunut sellaista sairautta tai vammautumista, jonka vuoksi olisit joutunut lääkärissä käymään.
Me sairaat ja vammaiset emme ole itse valinneet sairastua tai vammautua. Toki huonot elämäntavat lisäävät sairastumisen riskiä, mutta myös terveellisillä elämäntavoilla elävä voi sairastua. Ei myöskään terveellä ole omaa ansiota se, että on terve. Myöskään vammautuminen ei ole oma valinta. Toki on ihmisiä, jotka "elävät reunalla" siinäkin asiassa.
Itselläni toistaiseksi viimeisin lääkärikäynti oli ihan puhtaasti saikkulapun hakeminen. En ollut vielä täysin työkykyinen työtapaturmassa saamani vamman vuoksi, joten piti hakea lääkärintodistus, jotta saan vakuutusyhtiöstä sairausajan korvaukset. Vakuutusyhtiölle ei riitä pelkkä oma ilmoitus.
Äitini täyttää 92v eikä hänellä ole yhtään lääkitystä. Umpisuoli leikattu kun hän oli 38v, siinä kaikki.
Kannattaa tsekkauttaa kyllä itsensä aika ajoin vaikkei niin sairas olisikaan. Monet miehet saa infarkteja 50-60 -vuotiaana ja yllättäen. Olo voi niin pikkuhiljaa huonontua ettei sitä edes itse huomaa.
Onko sulla vaimoa? Kaverini huomasi, että hänen miehensä on kovin jotenkin väsynyt ja passitti miehen menemään lääkäriin, miehellä ei omasta mielestään ollut mitään vikaa. Vaan siitä sitten pikavauhtia avosydänleikkaukseen. Suonet ihan tukossa.
Kolme viikkoa sitten, koronan takia piti saada pari päivää saikkua.
-N52
APlla ei ole kohtua eikä rintoja, joten hän ei käy säännöllisesti papakokeessa ja rintojen tutkimuksessa. Eikä ilmeisesti myöskään hammaslääkärissä. Suurin osa naisista käy vähintään kerran vuodessa hammaslääkärissä ja papa-kokeessa. Mammografiassa myös ainakin kahden vuoden välein.
Mahtaa olla ap:n hampaat mielenkiintoisessa kunnossa? Eikö jo mätäne suuhun.
Ilmeisesti olet myös työtön,koska työssäolevat myös kutsutaan säännöllisin välein terveystarkastukseen.
Tässä keskustelussa tulee hyvin esille se, miksi miehet kuolevat nuorempina kuin naiset.
59 v. Lääkkeitä nolla ja aion jatkaa samaa linjaa. Lääkkeistä usein alkaa alamäki ja lääkettä lääkkeen päälle
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma. Sulle ei sitten tehty kohdunpoistoa etkä joutunut päivystykseen puhjenneen munasarjakystan takia. Mammografiassa ei varmaan myöskään tarvitse käydä eikä omilla rahoilla gynellä kerran vuodessa (250 e + kanta + palvelumaksu).
Meillä julkisella sote-puolella työnantaja maksaa naisille gynen kerran vuodessa. Miehille ei maksa, yllätys.
Saan siis samasta työstä pienempää palkkaa.
Mä käyn lääkärissä 2 - 3 kertaa vuodessa. Hammaslääkärissä, kerran vuoteen terveystarkastuksessa pitkäaikaissairauksien vuoksi ja ehkä kerran johonkin akuuttiin vaivaan.
Olen 55v nainen. Aika vähän olen lääkärin palveluita tarvinnut, kun vertaan mieheeni, joka on saman ikäinen kuin minä. Hän käy lääkärin vastaanotolla vähintään kerran kuukaudessa. Sairaalassa osastolla tutkimuksissa tai seurannassa pari kertaa vuodessa. Mitään diagnoosia hänellä ei kuitenkaan ole. On vaan niin jokapaikankipeä, että ei tahdo työnteostakaan mitään tulla.
Vierailija kirjoitti:
59 v. Lääkkeitä nolla ja aion jatkaa samaa linjaa. Lääkkeistä usein alkaa alamäki ja lääkettä lääkkeen päälle
Lääkkeet eivät ole syy, vaan seuraus.
Kävin juuri lääkärissä. Otettiin verikokeet, ja kolesteri oli liian korkea, joten jouduin aloittamaan kolestorilääkityksen. Olen 53-vuotias mies. Hyvää oli se, että verensokeri oli kunnossa, ja positiivinen yllätys oli, että maksa oli priimakunnossa, vaikka juon runsaasti olutta.